مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه: توسعه در شرایط سخت اقتصادی

    0
    228
    مجموعه تولیدی آونگ زمان مدیرعامل مجموعه طراحان 33: سال گذشته ما در نمایشگاه اصفهان شرکت داشتیم؛ یکی از کارهای خوبی که مسئولان برپایی آن نمایشگاه انجام داده بودند ساخت بیلبورد در همه شهرک‌های صنعتی بود؛ به‌این‌ترتیب یک اطلاع‌رسانی قوی انجام دادند؛ همین موضوع باعث شد تا تعداد بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت.کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه مدیر فروش ماشین‌سازی حرفه‌وفن

    مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه: کره خاکی که ما در آن زندگی میکنیم نیاز به مراقبت دارد، اصلی ترین موضوع مطرح در دنیا محیط زیست است؛ به همین دلیل دنیا به سمت حذف مواد پلاستیکی خواهد رفت. شیشه کالایی است که به صورت کامل قابل بازیافت است و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند.

    رضا بردباری مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه است. این مجموعه ۴۰ سال است که در حوزه ساخت شیشه تجربه دارد؛ و شعبه جدیدی نیز در شهر مقدس مشهد تاسیس کرده  که در زمینه صنایع بسته بندی شیشه فعال است.

    گروه صنعتی شیشه کاوه وی درباره نقش محصول شیشه در صنعت بسته بندی به خبرنگار چاپ و نشر گفت: ظروف پلاستیکی دور ریز زیادی دارند و علاوه بر آن آسیب های زیادی نیز به محیط زیست و سلامتی افراد وارد می کنند؛ به همین دلیل ما کم کم به سمت استفاده از ظروف شیشه ای خواهیم رفت. همانطور که می دانید در زمینه آب معدنی بسیاری از شرکت ها شروع به استفاده از شیشه به جای پلاستیک کرده اند.

     مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه درباره استفاده از شیشه در بسته بندی سایر مواد غذایی افزود: ما می توانیم با استفاده از روش های جدیدی که در تولید ایجاد شده هزینه های تولید این نوع از بسته بندی را پایین بیاوریم؛ برای مثال روش های نوینی برای تولید شیشه های سبک ابداع شده که با کمک آن می توان هم هزینه های تولید را کنترل کرد و هم سلامت انسان ها و محیط زیست را تضمین کرد.

    بردباری بیان داشت: بطری های شیشه ای در صنعت غذایی نوشابه و سایر نوشیدنی ها در حال حاضر در ایران استفاده بیشتری پیدا کرده است؛ اگر قیمت مناسب باشد بیشتر مصرف کنندگان میل بیشتری به استفاده از شیشه دارند. گروه صنعتی شیشه کاوه

    وی درباره مزیت استفاده از شیشه و کاغذهای مقوایی به جای پلاستیک اظهار داشت: کره خاکی که ما در آن زندگی میکنیم نیاز به مراقبت دارد، اصلی ترین موضوع مطرح در دنیا محیط زیست است؛ به همین دلیل دنیا به سمت حذف مواد پلاستیکی خواهد رفت. شیشه کالایی است که به صورت کامل قابل بازیافت است و کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند. گروه صنعتی شیشه کاوه

    بردباری افزود: زمانی که یک کالا در ظروف شیشه ای عرضه می شود علاوه بر جنبه محیط زیستی که دارد بسیار شکیل تر است، کالاهای لوکس معمولا در این نوع از بسته بندی ارائه می شوند؛ از همین رو میتوان گفت اگر بتوان قیمت تولید این ماده را کاهش داد به سرعت جایگزین استفاده از پلاستیک خواهد شد.

    مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه درباره چگونگی برپایی دهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد بیان داشت: همان طور که اشاره کردم کارخانه ما تازه شعبه خود در مشهد را تاسیس کرده است به همین دلیل ما اولین دوره است که در این آوردگاه شرکت می کنیم و باید بگویم بازخورد خوبی نیز دریافت داشته ایم.

    بیشتر بخوانید:راهیابی به اقتصاد جهانی با برپایی نمایشگاه های بین المللی

    مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه: ایجاد همکاری برای دستیابی به بازارهای منطقه

    وی درباره حضور بخش بین الملل افزود: یکی از اهداف ما دستیابی به بازار منطقه است.  تولید کنندگان مواد غذایی از کشور افغانستان در نمایشگاه حضور داشتند که توانستیم با آن ها ارتباط خوبی برقرار کنیم و برنامه هایی برای همکاری با آن ها در آینده خواهیم داشت.

    بردباری همچنین از امکان استفاده از بسته بندی های شیشه ای دارویی در آینده از سوی کارخانه اش خبر داد و اظهار داشت: دستگاه هایی که هم اکنون مورد استفاده کارخانه ما هستند قابلیت تولید ظروف دارویی شیشه ای را نیز دارند و ما درصدد هستیم تا در شهر های دیگر کشور شعبه هایی با این هدف تاسیس کنیم.

    وی درباره ورود تولید کنندگان مشتاق و جوان به این حوزه اظهار داشت: تبدیل سنگ به شیشه کار مشکلی است و دانش و تکنولوژیی بالایی را میطلبد اما افرادی که مشتاق ورود به این بخش تولیدی هستند می توانند با حجم کوچک کار خود را آغاز کنند.

    مدیر کارخانه گروه صنعتی شیشه کاوه در پایان درباره آینده این صنعت افزود: قیمت مواد غذایی این روزها به شدت بالا رفته است و این موضوع فعالیت تولید کنندگان بخش بسته بندی را با مشکلاتی مواجه کرده است اما ما همچنان به آینده امیدوار هستیم و برنامه های توسعه ای را نیز از نظر دور نمی داریم.

    مقاله قبلینمایشگاه آینده چاپ ایران و برگزاری ۳ کارگاه آموزشی تخصصی
    مقاله بعدیآیین بیست و دومین جشنواره ملی چاپ استان کرمانشاه برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.