برگزاری نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود با حضور مدیرکل چاپ و نشر ارشاد

    0
    71
    نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود

    مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود گفت: صنعت چاپ با فرهنگ جاری در جامعه در ارتباط است و برای توسعه فرهنگی منطقه باید از این صنعت حمایت شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، علی اکبر ابراهیمی در نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تکنولوژی و تاثیر آن در صنعت چاپ با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش است و هر روز شاهد بوجود آمدن دستگاه های مدرن و مجهز بیشتری در ایران و جهان هستیم.

    وی بر تجهیز چاپخانه ها و لزوم تبدیل چاپخانه های سنتی به مدرن تاکید و تصریح کرد: در دنیای کنونی که سرعت، تغییر و پیچیدگی از شاخصه‌های آن است تکنولوژی‌های جدید ظاهر می‌شود و باید سیستم‌ های صنعتی نیز متناسب با آن تغییر کرده و از سنتی به مدرن تبدیل شوند.

    مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود اظهار داشت: صنعت چاپ تنها صنعت مکانیکی نیست بلکه صنعتی فرهنگی با بهره گیری از هنر است و اگر با نوآوری و تکنولوژی روز همراه باشد موجب رونق اقتصاد نیز خواهد شد. 

    نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرودابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است گفت:‌ باید به این صنعت توجه بیشتری شود و به آن به عنوان صنعت راهبردی نگاه کنیم.

    مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نقش محوری صنعت چاپ در چرخه تولید تاکید کرد و افزود: صنعت چاپ با بهرمندی از ترکیب طرح، رنگ و نقش بستر ساز مناسبی برای بازارهای محصولات جدید است.

    مدیر چاپخانه های شهرستان شاهرود نیز در در نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود به تبیین شیوه‌های بهره‌گیری از تکنولوژی و مشکلات این حوزه پرداختند.

    بیشتر بخوانید: توسعه صادرات محصولات چاپی در استان خراسان رضوی

    نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرودبازدید از شرکت تولیدی کاغذ سنگی نوظهور

    در ادامه سفر یک روزه مدیرکل چاپ و نشر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود از شرکت تولیدی کاغذ سنگی نوظهور در این شهرستان بازدید کرد.

    ابراهیمی در این بازدید گفت: توجه به پدیده‌ های نوظهور در حوزه چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است، منظور از نشر، بسترهای عرضه محتواست که باید به آن توجه جدی کنیم.

    احمد رئیسی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی نوظهور شاهرود در این بازدید به مشکلات و معضلات صنعت چاپ و نشر پرداخت.

    نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود

    مقاله قبلیچاپ هادی؛ اهتزاز نام نیک
    مقاله بعدیوضعیت اقتصادی بخش تبلیغات برگرفته از شرایط اقتصادی کشور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.