وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات برگرفته از شرایط اقتصادی کشور

    گفت و گو با نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین و چاپ دیجیتال

    0
    103
    جلال ذکایی کارگاه‌ های آموزشی چاپ دیجیتال

    نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین گفت: امروزه تمامی صنوف و تشکل‌ها و کارخانه‌های بزرگ به تبلیغات نیاز دارند و تبلیغات در تمامی بخش‌ها فعال است. بنابر این می‌توان با بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات، به شرایط اقتصادی کشور پی برد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از پول نیوز، جلال ذکایی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد یک مجموعه جامع و کامل و به هم پیوسته است گفت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار اقتصاد، تبلیغات است و هنگامی که حال اقتصاد خوب نیست، حال بخش‌های مرتبط نیز نمی‌تواند مطلوب باشد.

    وی از تبلیغات در قالب‌های چاپ، لیبل و بنر به عنوان ابزار‌های تاثیرگذار اقتصادی یاد کرد و گفت: تبلیغات یک صنعت میان بخشی است که هم صنعت چاپ را متحول می‌کند و هم بر دیگر بخش‌های اقتصادی تاثیرات مثبت می‌گذارد، اما مشاهده می‌کنیم که صنعت چاپ نیز حال و روز خوشی ندارد و با چالش‌های بسیاری رو به رو است. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات

    وضعیت اقتصادی بخش تبلیغاتنایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با طرح این پرسش که کدام کالایی را سراغ دارد که بدون تبلیغات به مشتری عرضه شود گفت: هنگامی که برای خرید شیرینی به قنادی مراجعه می‌کنید، جعبه‌ای که در آن شیرینی عرضه می‌شود، با صنعت چاپ و تبلیغات در ارتباط است، هنگامی که ماکارونی، لبنیات، لوازم یدکی خودرو، محصولات نفتی، لوازم آرایشی بهداشتی و خلاصه هر کالایی که خریداری می‌کنید، همراه با تبلیغات است.

    وی با تاکید بر اینکه حال اقتصاد به هیچ عنوان خوب نیست گفت: تاثیرات چالش‌ های اقتصادی بر تمامی بخش‌ها مشاهده می‌شود که سخت‌ترین شرایط را رقم زده است. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات

    ذکایی با اعلام اینکه صنعت چاپ و تبلیغات یک صنعت وابسته است گفت: تبلیغات به تنهایی جایگاهی ندارد و اگر قرار باشد کالایی تولید نشود یا کالای وارداتی و تولیدی به اندازه‌ای کم تولید شود که رقابت معنا نداشته باشد، تبلیغات نیز کمرنگ می‌شود. وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات

    وی با اشاره به هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی تهران که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود گفت: در سال‌های گذشته این نمایشگاه در ۸ سالن برگزار می‌شد، اما امروزه این نمایشگاه در ۴ سالن و به صورت محدودتر برگزار می‌شود که کاهش میزان استقبال از نمایشگاه نشان می‌دهد تا چه اندازه وضعیت اقتصادی مناسب نیست.

    نایب رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه، لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با تاکید بر اینکه تمامی فعالان عرصه تبلیغات، از فن بیان و قدرت تبلیغات بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند گفت: فعالان عرصه تبلیغات با تمامی توانی که دارند، نتوانسته اند بازار مناسبی ایجاد کنند، زیرا کسانی که باید به سمت و سوی اقتصادی بیایند، خودشان با چالش مشکلات مالی رو به رو شده اند.

    بیشتر بخوانید: آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته

    وضعیت اقتصادی بخش تبلیغاتبررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات

    وی با اشاره به اینکه تبلیغات صادرات محور است گفت: چاپ به تنهایی خاصیتی ندارد، اما زمانی که روی کالایی نقش می‌بندد، می‌تواند به هر خانه، شهر یا کشوری برود و به معرفی کالای تولید شده بپردازد.

    ذکایی از حضور تبلیغات در تمامی بخش‌های اقتصاد خبر داد و گفت: امروزه تمامی صنوف و تشکل‌ها و کارخانه‌های بزرگ به تبلیغات نیاز دارند و تبلیغات در تمامی بخش‌ها فعال است. بنابر این می‌توان با بررسی وضعیت اقتصادی بخش تبلیغات، به شرایط اقتصادی کشور پی برد.

    مقاله قبلیبرگزاری نشست هم اندیشی چاپخانه داران شاهرود با حضور مدیرکل چاپ و نشر ارشاد
    مقاله بعدیتوسعه خدمات صنفی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌ بندی ایران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.