اهتمام ویژه‌ مجلس یازدهم به حل مسائل صنعت نشر

    0
    24
    حل مسائل صنعت نشر

    رئیس مجلس شورای اسلامی بر توجه نمایندگان مجلس یازدهم به حل مسائل صنعت نشر تاکید کرد و گفت: برای حل مسائل این صنعت به کمیسیون فرهنگی مجلس ماموریت رسیدگی داده‌ام.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درباره کمبود بودجه حوزه فرهنگ به‌ویژه نشر و کاهش قابل توجه اعتبارات این حوزه طی یک‌دهه گذشته اظهار کرد: مجلس یازدهم اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و حوزه صنعت نشر دارد؛ بنابراین برای حل مسائل صنعت نشر به کمیسیون فرهنگی مجلس ماموریت رسیدگی داده‌ام.

     وی با بیان اینکه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ماموریت داده شده تا مشکلات حوزه نشر را بررسی کنند، ادامه داد: حوزه نشر مشکلات زیادی دارد؛ مسائلی از قبیل تامین کاغذ، حق نشر و نظام توزیع باید در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

    حل مسائل صنعت نشر قالیباف درباره افزایش اعتبارات صنعت نشر در بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: مسائل حوزه نشر ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شناسایی و برای رفع آن تصمیم‌گیری شود؛ درباره اعتبارات نیز باید منتظر مصوبات مجلس باشیم.

    بیشتر بخوانید: برخورد وزارت ارشاد با ناشران و کتابفروشان

    گفتنی است که محمد‌باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه (۲۴ آبان) گفته بود: «از کمیسیون فرهنگی می‌خواهم که در رفع موانع صنعت نشر مانند توزیع عادلانه کاغذ که یکی از مشکلات این حوزه است تلاش کند و  بحث نظام‌مند کردن فرآیند نظارت محتوایی بر کتاب‌ها را تسریع کند؛ چراکه این مشکلات وقت فعالان این حوزه را گرفته است. همچنین در این نطق بر کنترل و برخورد با انحصار در این حوزه به‌‌ویژه حوزه توزیع کتاب و سهمیه نویسندگان، تاکید شده بود.»

    حل مسائل صنعت نشر

    مقاله قبلیمراسم کلنگ زنی شهرک تخصصی چاپ و بسته بندی برگزار شد
    مقاله بعدیآیین اختتامیه نهمین جشنواره صنعت چاپ اردبیل برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.