مدیر مجموعه سالنامه آوای عرشیا: ایران در زمینه هدایای تبلیغاتی پتانسیل صادرات دارد

    0
    32
    سالنامه آوای عرشیا

    انتقاد مدیر مجموعه سالنامه آوای عرشیا از عدم اطلاع رسانی برای نمایشگاه بازاریابی 

    مدیر مجموعه سالنامه آوای عرشیا ضمن صحبت درباره چگونگی برپایی هجدهیمن نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تهران از عدم اطلاع رسانی به موقع برای این نمایشگاه انتقاد کرد. 

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، محمدرضا مهربان مدیر مجموعه سالنامه آوای عرشیا است. این شرکت تولیدکننده تقویم رومیزی، سررسید و سالنامه و هدایای تبلیغاتی است. سالنامه آوای عرشیا باسابقه بیش از پانزده سال حضور موفق و قدرتمند درزمینه ارائه خدمات تخصصی چاپ، تبلیغات و بازاریابی و همکاری با بیش از هزار برند و کسب کار کوچک، متوسط و بزرگ جزو باتجربه‌ترین‌های این عرصه محسوب می‌شود. قیمت مناسب باکاری خلاقانه و خاص از ویژگی‌های مهم محصولات مجموعه عرشیا است.

    مدیر مجموعه سالنامه آوای عرشیا درباره چگونگی برپایی هجدهیمن نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تهران بیان داشت: مدیران و مسئولان برپایی این آوردگاه منفعلانه عمل کرده بودند و باید بگویم هیچ تغییر محسوسی با سال‌های قبلی نمایشگاه حاصل نشده بود. مسئولان باید هرسال با توجه به تجربیاتی که از سال‌های پیش دریافت کرده‌اند تغییرات مثبتی ایجاد کنند؛ اما متأسفانه انتظار ما در این خصوص برآورده نشد.

    وی در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی مطلوب نبود به همین دلیل بسیاری از برندهای قدرتمند این حوزه در نمایشگاه حضور نداشتند. بخش بین‌الملل ضعیف عمل کرده بود و هیچ شرکت‌کننده خارجی در این آوردگاه حضور نداشت.

    مهربان یکی از نقاط ضعف نمایشگاه را در ساعت برگزاری نمایشگاه دانست و بیان داشت: ساعت برپایی ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر بود، حضور در نمایشگاه با توجه به ترافیک و موقعیت مکانی نمایشگاه در آن ساعت صبح واقعاً کار مشکلی است؛ مشتریان، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان تا برای تعامل و گفت‌وگو خودشان را آماده می‌کنند تایم نمایشگاه در ساعت ۳ تمام می‌شود. بازه زمانی که برای برپایی ساعات نمایشگاه در نظر گرفته‌شده بود عملاً کارایی نداشت. این ازجمله نقاط ضعفی است که مسئولان برگزارکننده باید به آن توجه نشان دهند و امیدواریم که در سال‌های آینده حل شود.

    مدیر سالنامه آوای عرشیا در ادامه افزود: برندهای خوب متأسفانه هرسال حضورشان کمرنگ‌تر می‌شود، یکی از مشکلات ما نگاه محدود به تبلیغات است، بسیاری فعالیت های این حوزه  را صرفاً درتولید گیفت می‌بینند؛  در صورتی که تبلیغات حوزه وسیعی است. پکیج کامل صنعت تبلیغات در این آوردگاه حضور نداشت. بخشی از این صنعت بزرگ مربوط به کارهای محیطی می‌شود و قسمتی هم در حوزه آموزشی کار می‌کنند. همه این‌ها باید با هم در یک بسته‌بندی واحد قرار گیرند.

    مهربان با تأکید بر امر اطلاع‌رسانی اظهار داشت: مجری نمایشگاه در زمینه اطلاع‌رسانی خوب عمل نکرد، یک روز قبل از برپایی آوردگاه یک اس ام اس برای اطلاع‌رسانی نمایشگاه به‌هیچ‌عنوان کافی نیست. با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب باید چنین رویدادهایی را پررنگ کنیم.

    وی تأکید کرد: در کشورهای دیگر مجریان برپایی نمایشگاه کلی اطلاعات از شما دریافت می‌کنند و اطلاع‌رسانی نیز انجام می‌دهند. برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای بخش آموزش تدارک دیده می‌شود و همچنین سمینارها و همایش‌های علمی در خصوص صنعت تبلیغات و بازاریابی برگزار می‌کنند؛ ما کلی آدم متخصص و حرفه‌ای در بخش تبلیغات داریم. دکتر محمدیان یکی از اساتید تبلیغات است، مجریان می‌توانند با برقراری ارتباطات لازم از حضورشان در آوردگاه استفاده کنند و به‌این‌ترتیب تعداد بازدیدکنندگان را بالا ببرند.

    مهربان افزود: من در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر حضور داشتم، متوجه شدم یکسری از شرکت‌های ما در بخش تبلیغات بسیار خوب عمل کرده‌اند به‌طوری‌که باجرئت می‌توان گفت حتی از کشورهای اروپایی نیز قوی‌تر عمل کرده‌ بودند؛ اما نگرش نسبت به تبلیغات باعث شده تا بهای لازم به این حوزه داده نشود.

    مدیرعامل سالنامه آوای عرشیا یکی از مهم‌ترین اهداف حضور مجموعه‌اش در نمایشگاه هرسال را برندینگ عنوان کرد و اظهار داشت: حضور ما صرفاً برای فروش نیست و بیشتر در جهت معرفی برندمان و به نمایش گذاردن توانایی‌هایمان به مشتریان و رقبا در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنیم.

    وی افزود:  یکی دیگر از اهداف مجموعه عرشیا تغییر مثبت و ایجاد کیفیت هر چه‌بهتر محصولاتمان است. ما با حضور در نمایشگاه از رقبا و مشتریانمان بازخوردهایی دریافت می‌کنیم که ما در جهت ایجاد کارهای نوآورانه‌تر و خلاقانه‌تر یاری می‌دهد و به همین دلیل است که با وجود همه کاستی‌ها ترجیح می‌دهیم که در نمایشگاه هرسال حضور پیدا کنیم. کشور ما در بخش هدایای تبلیغاتی می‌تواند به صادرات نیز ورود پیدا کند. پتانسیل‌های خوبی در این حوزه وجود دارد؛ اگر نمایشگاه پرقدرت برپا شود برای همه ما خیروبرکت خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت نوین تاک: جلب بازدیدکنندگان بیشتر با ادغام نمایشگاه‌ها

    مدیر سالنامه آوای عرشیا در پایان اظهار داشت: نقش اصلی صنعت تبلیغات باید اینجا پوشش داده شود، شرکت تبلیغاتی که خوب و حرفه‌ای کار کنند متأسفانه کم داریم؛ باید این نوع شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه حضور پیدا کرد.

    مقاله قبلیعامل قاچاق کاغذ تحریر محکوم به جریمه ۲۲۷ میلیارد ریالی شد
    مقاله بعدیدستگاه چاپگر بریل تولید داخل، پیشگام در چاپ مجلات نابینایان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.