معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: رویداد طراحی بسته بندی قزوین به مدت پنج روز در سرای سعد السلطنه قزوین برگزار شد.
احمد شایان در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری رویداد طراحی بسته بندی قزوین در خانه خلاق و نوآوری سرای سعدالسلطنه قزوین اظهار کرد: این رویداد از چهارشنبه هفتم ۱۰ دی ماه آغاز و تا روز یکشنبه ۱۱ دی ماه در قالب چهار جلسه و یک بازدید ادامه داشت.
وی افزود: جلسات رویداد طراحی بسته بندی قزوین در قالب اصول طراحی بسته بندی و مطالعه بازار، نماینده خوشه ها، چاپ و آماده سازی طراحی برای تکثیر و تولید و نرم افزار های ساخت و طراحی بسته بندی برگزار شد و بازدید میدانی هم از چاپخانه صورت گرفت.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین هویت بخشی، امنیت، ایمنی، سلامت و در نهایت حمل و نقل و رسیدن محصولات به دست مشتری را نیازمند بسته بندی برشمرد و ادامه داد: حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازاریابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول از اهداف برگزاری رویداد طراحی بسته بندی قزوین است.
شایان اضافه کرد: هدف از بسته بندی موادغذایی نگهداری آن، فاسد نشدن و دور نریختن یا حمل و نقل مواد غذایی برای دسترسی آسان مشتریان، حساسیت بسته بندی را بیشتر می کند.
وی خاطرنشان کرد: نگهداری کالاها، معرفی بهتر کالا و تشویق آن به مخاطب یا خریدار (عرضه و بازار رقابت) موجب می شود به بسته بندی دقت بیشتری شود.
این مسئول با بیان اینکه بسته بندی را می توان عنوان فروشنده خاموش قلمداد کرد، تصریح کرد: در واقع می توان گفت بسته بندی را اولین وسیله ارتباط بصری با مخاطب و شناسنامه کار و محصول دانست که از حساسیت ویژهای برخوردار است.
بیشتر بخوانید: رویداد طراحی بسته بندی فرصتی برای شکست انحصار
شایان اذعان کرد: در رویداد طراحی بسته بندی قزوین ۶ شرکت، دانشگاه ها و میراث فرهنگی استان قزوین حضور داشتند و با طراحان و کسانی که در عرصه بسته بندی فعالیت داشتند، از نزدیک آشنا شدند که پیش بینی می شود منجر به عقد قراردادهایی شود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: در سال ۹۱ خوشه بسته بندی محصولات را در استان قزوین آغاز کردیم و سال ۹۴ به اتمام رساندیم و برای پیشبرد برنامه ها باید رویداد طراحی بسته بندی را اجرا کردیم.