کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم» منتشر شد

    0
    38
    کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»

    انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم» با رویکردی به حوزه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی را منتشر کرد.

    به گزارش  چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل؛ این کتاب توسط دکتر «بابک توکلی» عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، مهندس «نوشین عبادپور» و دکتر «مهدی عالی‌پور» دانش آموخته مهندسی علوم محیط زیست، آمایش محیط زیست به رشته تحریر درآمده است.

     

    اهداف کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم» 

    در کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»، هدف از بازیافت کاغذ، افزایش آگاهی افراد در زمینه جمع‌آوری، حمل و نقل، فرآوری و … ذکر شده است و به عبارتی، مشارکت و همکاری شهروندان در تفکیک و جداسازی بازیافت کاغذ یکی از عوامل و فاکتورهای کلیدی اثرگذار در طبقه بندی مؤثر پسماند‌های جامد شهری محسوب می‌گردد.

    بازیافت کاغذ و استفاده مجدد آن چالش اصلی در تمام جهان بوده است. از این رو، بازیافت کاغذهای باطله و پسماندهای کاغذی باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر محل دفن زباله‌ها می‌شود. بنابراین، با اجرای مدیریت بازیافت مزایای اقتصادی نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی، وظیفه اصلی ما حمایت از بازیافت و استفاده از کاغذ باطله، ترویج و توسعه صنایع کاغذسازی، دستیابی به منابع بازیافت کاغذ باطله، کاهش مصرف منابع، حفاظت از محیط زیست و جایگزینی منابع مناسب در صنعت کاغذسازی جزء اهداف اصلی ما می‌باشد.

    بیشتر بخوانید: اشتغالزایی با بازیافت کاغذهای باطله

    کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»در این کتاب تعاریف پسماند، تاریخچه، اهمیت و استراتژهای پسماند و بازیافت مورد بحث قرار گرفته است. همچنین آشنایی با انواع کاغذ، اشاره به جنبه‌های زیست محیطی و اقتصادی، وضعیت و روش‌های بازیافت در کشورهای جهان و ایران پرداخته شده‌است علاوه بر آن، تشریح نحوه کاربرد کاغذهای بازیافتی و سازمان‌ها وانجمن‌های بازیافت کاغذ در دنیا مورد بررسی قرارگرفته است.

    کتاب «بازیافت کاغذ؛ اصول و مفاهیم»  ۲۰۰ صفحه‌ای، در ۷ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۸۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد. 

    مقاله قبلییارانه میلیاردی به کاغذ، میانگین قیمت کتاب را ۴ برابر کرد!
    مقاله بعدیسروش؛ کتاب ظهور و چاپ رنگی را منتشر کرد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.