اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار می شود

    0
    39
    علی‌اکبر ابراهیمی اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ

    امضای تفاهم‌ نامه تأسیس انستیتو چاپ در اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ

    تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه امیرکبیر برای تاسیس مرکز علمی، پژوهشی و فناوری (انستیتو چاپ) همزمان با اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ امضا می‌شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ، عنوان کرد: این مراسم سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

     وی افزود: در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه امیرکبیر با هدف تاسیس مرکز علمی، پژوهشی و فناوری (انستیتو چاپ ) امضا خواهد شد.

     ابراهیمی، رونمایی از رشته‌های مهارتی صنعت چاپ در مقطع متوسطه را دیگر برنامه این رویداد اعلام کرد و گفت: در این برنامه از هفت رشته مهارتی چاپ، متشکل از چاپ افست، چاپ فلکسو، چاپ هلیوگراور، چاپ سیلک اسکرین، چاپ دستی، گرافیک در چاپ و تبلیغات برای تحصیل علاقه‌مندان در مقطع متوسطه-دیپلم رونمایی می‌شود.

     جشنواره ملی صنعت چاپ وی با بیان اینکه اقدامات این کار از شهریورماه امسال آغاز شده است، ادامه داد: کارشناسان دفتر امور چاپ و نشر و دفتر آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش از شهریورماه سال جاری طی نشست تخصصی مبادرت به تدوین رشته های مهارتی چاپ و تعیین استاندارهای اجرایی در سه سال دوره متوسطه پرداختند. طبق برنامه‌ریزی برنامه بعدی برای آغاز تحصیل فعالان چاپ و علاقه‌مندان به این صنعت تدوین کتا‌ب‌های درسی مربوطه است که امیدواریم با بکارگیری توان و دانش استادان این حوزه هرچه زودتر کتاب‌‌های مورد نیاز تدوین و در اختیار جامعه علمی کشور قرار گیرد.

     ابراهیمی همچنین درباره دیگر برنامه‌های این مراسم، توضیح داد: در این برنامه از ۱۳فعال برتر چاپ شامل: پنج پیشکسوت، پدر شهید چهره علمی و آموزشی، کارآفرین، صادرکننده، بانوی فعال، تولیدکننده مواداولیه و ماشین‌آلات، فعال دانش‌بنیان و کارشناس ساعی چاپ ادارات کل استانی تجلیل خواهد شد.

     به گفته وی، از ۹ نفر از برگزیدگان بخش هنر چاپ و طراحی کتاب (نشان شیرازه) نیز در این مراسم تقدیر می‌شود.

     مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی صنعت چاپ سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) ساعت  ۱۸ و ۳۰ دقیقه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیاعلام نرخ سود بانکی
    مقاله بعدیکارشناس فروش شرکت رث گرافیک: نمایشگاه پر رونق و پر بازدید بود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.