کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار منتشر شد

    0
    50
    مدیریت ریسک در حوزه کسب و کار

    کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار به قلم پارسا زعفری در ۲۴۸ صفحه و به قیمت ۲۰۰ هزار تومان توسط انتشارات خیابان در ۵۰۰ نسخه منتشر شده‌ است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، تاکنون تعاریف مختلف و بعضا ناهمگونی از استراتژی و مدیریت استراتژیک ارائه شده است، اما همگی در این نکته هم‌نظر هستند که مدیریت استراتژیک علمی است که با هنر آمیخته شده است که اگرچه ممکن است در ظاهر ساده به چشم بیاید اما زمانی که به تشریح آن پرداخته شود، پیچیدگی‌های خود را نشان می‌دهد. کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

    مدیریت استراتژیک، مجموعه تصمیم‌ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین می‌کند. بنابراین، مدیریت استراتژیک فعالیت‌های مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی‌ها، اتخاذ هرگونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی‌ها و در نهایت کنترل فعالیت‌های انجام‌شده را در بر می‌گیرد و نظارت و ارزیابی فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت را شامل می‌شود. کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

    با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفت روزافزون علم و پیچیده‌شدن تصمیمات سازمانی، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با این گونه مسائل بیشتر از گذشته احساس می‌شود. این برنامه چیزی جز مدیریت استراتژیک نیست.

    کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار حاصل تجربیات نویسنده در طول دوران تحصیل در دانشگاه‌های مختلف، تجربه چندین ساله مدیریت در بخش خصوصی و دولتی و تدریس در دانشگاه است. نویسنده تلاش کرده است به شکل خلاصه، موضوعات بسیاری در ارتباط با مدیریت را مطرح و بررسی کند و نگرشی نوین به مدیریت استراتژیک و کسب و کار داشته باشد. کتاب با طرح این سوال که “آیا مدیریت یک علم است؟” آغاز می‌شود و به ضرورت تحصیل در این رشته برای فعالان بازار کسب و کار می‌پردازد.

    کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کاربخشی از کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار 

    در کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار آمده است که با وجود اهمیت آشکار مدیریت منابع انسانی، همیشه ابهامات و سوء‌تعبیرهایی درباره ماهیت حقیقی نقش و وظیفه دقیق آن وجود داشته است. یکی از دلایل این امر، تازگی این وظیفه بر سایر وظایف در سازمان است زیرا تا چندی پیش، نیازی به تفکیک مدیریت منابع انسانی و اختصاص واحد یا اداره مخصوص و مجموعه‌ای از وظایف تخصصی به این منظور احساس نمی‌شد و در واقع، مدیریت منابع انسانی جزو وظایف عمومی مدیریت به شمار می‌آمد.

    دلیل دیگر اهمیت منابع انسانی این است که انسان موجودی زنده و دارای قدرت تفکر و تصمیم‌گیری است و ماده بی جان نیست که به راحتی در دست دیگران شکل بگیرد. به همین جهت خواسته‌ها و اهداف نیروهای شاغل همیشه موافق و همسو با اهداف سازمان نیست. مقاومت کارکنان در مقابل تصمیماتی که درباره آنها اتخاذ می‌شود، منشاء دشواری‌ها و تنش‌هایی است که در امر اداره و کنترل نیروی انسانی همواره وجود داشته است. به همین دلیل اندیشمندان و اساتید علوم انسانی هرگز نتوانسته‌اند واکنش‌ها و رفتارهای انسان را طبق فرمول و مدل خاصی به طور دقیق و مشخص پیش بینی کنند.

    بیشتر بخوانید: کتاب «بازاریابی کارآفرینانه» منتشر شد

    علاوه بر ویژگی‌های فردی و شخصیتی انسان، معضلات و مسائلی که در تجمع انسان‌ها، پیدایش گروه‌ها و در نتیجه رفتار گروه‌ها به وجود می‌آورد، بر پیچیدگی موضوع افزوده، اداره و کنترل نیروی انسانی را در سازمان به مراتب دشوارتر می‌سازد.

    مقاله قبلیمزایا و معایب جعبه ‌های خنک نگهدارنده Styrofoam
    مقاله بعدیبیان مشکلات چاپخانه داران استان ایلام با معاون مدیرکل دفتر چاپ و نشر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.