روایت مدیرعامل شرکت آشنا برچسب از نمایشگاه IFPEX
محمد نوریان مدیرعامل شرکت آشنا برچسب است، شرکتی که در حدود ۳۰ سال سابقه در حوزه تولید لبیل های پشت چسب دار را در کارنامه خود دارد و با تمامی مراکز دارویی، نفتی و خودرو همکاری میکند.
وی درباره کیفیت برپایی نمایشگاه بیان داشت: همانطور که می دانید این اولین دورهای است که نمایشگاه (IFPEX) برپا می شد که بازخورد آن در طول زمان مشخص میشود؛ اما باید بگویم زمان و مکانش نسبت به نمایشگاه بین المللی تهران که هرسال برگزار میشود بهتر بود.
مدیرعامل شرکت آشنا برچسب افزود: یکی از مهم ترین نکات مثبت این آوردگاه بود که بهصورت کاملاً تخصصی برپا شد؛ به این معنا که تمامی کسانی که در آن شرکت داشتند از فعالان این حوزه بودند؛ این یکی از نقاط قوت نمایشگاه (IFPEX) بود. در نمایشگاه بینالمللی ما همواره با حضور بالای افرادی که هیچ ربطی به حوزه چاپ ندارند روبرو می شویم که کیفیت آن را پایین میآورند.
مدیرعامل شرکت آشنا برچسب افزود: همه ما به دنبال جذب مشتری هستیم، هر نمایشگاهی بازخوردش را در درازمدت نشان می دهد. ما سالیانه در حدود ۱۰ الی ۱۲ نمایشگاه حضور پیدا می کنیم، مشتریان قدیمی را دوباره پرزنت کرده و با مشتریان جدیدی نیز آشنا می شویم. وجود مشتریان ما خود نشان دهنده اثرگذاری حضور در چنین آوردگاههایی است.
نوریان بیان داشت: شعار این نمایشگاه صادرات است؛ بنابراین باید زیرساخت هایش هم فراهم شود. یکی از بزرگ ترین عوامل رکود ما تحریمها است.
مدیرعامل شرکت آشنا برچسب افزود: ما سالهای گذشته در نمایشگاه بینالمللی سالنهایی مختص به آلمان، ایتالیا، چین و ترکیه را داشتیم؛ آنقدر استقبالکننده در بخش بینالملل بالا بود که در سالن آلمان نمیتوانستید جا بگیرید. باید بگویم سالهای گذشته حتی اگر شرکتکننده نبود، بازدیدکننده داشتیم؛ مواردی که عرض کردم باعث شده تا ما همه این فرصت های ارتباطی را از دست بدهیم.
بیشتر بخوانید: مدیرعامل مجموعه های پک: بازنگری در زمان نمایشگاه
این فعال صنعت چاپ خاطرنشان کرد: مسئله تحریم ها نهتنها در حوزه نمایشگاهی بلکه در سایر ارتباطات فعالان صنعت چاپ نیز اختلال ایجاد کرده است. برای ارسال جنس به مشتری خارجی ما با کلی مشکل روبرو هستیم؛ در صورتی که یک فعال اقتصادی در کشور همسایه مما افغانستان با این مسائل روبرو نیست و تجارت بهمراتب راحتتری از ما دارد.