خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری

    0
    46
    خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری

    تحقق خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری از سوی صنعتگران ایران

     معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با افتتاح خط تولید کاغذ از سنگ در محلات، خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری در کشور محقق خواهد شد. 

    دکتر محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مراسم افتتاح کارخانه تولید کاغذ از ضایعات سنگ که در روز ۱۴ بهمن‌ماه همزمان با ایام دهه فجر انجام شد، اظهار کرد: در این واحد پودر سنگ که ماده بی‌ارزشی به شمار می‌آید، به خمیر، گرانول و سپس کاغذ تبدیل می‌شود که در آینده به خط تولید کاغذ دیواری تبدیل خواهد شد. خبر خوب این است که با افتتاح این خط، کشور خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری محقق شده و در آینده واردات کاغذ دیواری به کشور ممنوع می‌ شود.

    وی تصریح کرد: امیدواریم با خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری نیاز کشور با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تامین شود و بتوانیم به دنبال بازارهای صادراتی باشیم.

     برادران اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید کار بسیار خوبی است که در این منطقه شکل گرفته است. اینها به برکت امنیت موجود در جامعه است که اگر این امنیت نباشد، هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نخواهد داد. امروز مفتخرم اعلام کنم که در ۱۰ سال گذشته هیچ وقت رشد صنعتی کشور به این حجم نبوده و هیچ وقت رشد اشتغال در صنعت به این میزان نبوده است. خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری

    خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواریاحداث شهرک صنعتی کاغذ

    علیرضا سلیمی نماینده مردم شهرهای محلات، دلیجان و نراق در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات موجود در دوران کرونا و موانع گمرکی در راه احداث این کارخانه گفت: با وجود مشکلات و موانع طی چند سال اخیر، تاکنون ۱۰ میلیون یورو و ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این کارخانه صورت گرفته است. امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولین، شهرک صنعتی کاغذ در این منطقه احداث شود.

    وی افزود: در ۱۰ سال پیش در شهرستانهای محلات و دلیجان ۵۰ کارخانه وجود نداشت اما اکنون بیش از ۴۰۰ کارخانه در شهر دلیجان و بیش از ۳۰۰ کارخانه در شهر محلات وجود دارد که نشان دهنده سرعت پیشرفت است. در بحث صنایع، همراهی دولت وجود داشته است اما خواسته ما این است که دولت موانع موجود را برطرف کند. بخشی از موانع قانونی است، بخش اجرایی و بخشی مربوط به بانک هاست که به صنعت کمک نمی‌کنند. امروز بانک‌ها رقیب بخش خصوصی شده‌اند.

    وی گفت: بزرگترین تولیدکنندگان سنگ کشور و بزرگترین کارخانه فرآوری سنگ در این شهرستان است که در خاورمیانه کم نظیر است. بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی سنگ کشور که پنجمین نمایشگاه سنگ دنیا است، در این منطقه است. خواهش ما این است که با توجه به ظرفیت‌ها این منطقه در آمایش سرزمینی دیده شود.

    بیشتر بخوانید: بازدید وزیر کار از کارخانه کاغذ بیستون تأمین

    دکتر حیدری مسئول خط تولید کارخانه با بیان توضیحاتی در مورد خودکفایی در حوزه تولید کاغذ دیواری و چرخه تولید کارخانه گفت: یک سوم تولیدات این کارخانه به کاغذ دیواری تبدیل شده و مابقی در اختیار انتشارات، صنایع بسته‌بندی و سایر صنایع قرار خواهد گرفت. قیمت این کاغذ از کاغذ معمولی پایین‌تر است و نکته مهم این است که در این خط تولید هیچگونه آب یا گازی مصرف نمی‌شود و تنها از برق در استفاده می‌شود.

    وی افزود: این صنعت گونه پساب محیط زیستی نخواهد داشت و مزیت دیگر این صنعت این است که برای ساخت کاغذ از درخت استفاده نمی‌شود و هیچ‌گونه تخریب محیط زیستی را در پی نخواهد داشت.

    مقاله قبلیاهمیت چاپ پوستر در تبلیغات و معرفی برند
    مقاله بعدیافتتاح کارگاه تولید و بسته‌بندی میوه خشک در سلسه لرستان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.