تولید بسته بندی و نحوه کاهش قیمت آن

    0
    48
    چاپ و بسته‌بندی

    بسته بندی‌ها باید با کیفیت مناسب برای عرضه کالاها و محصولات مختلف به بازار تولید شوند. چون مشتری به محض دیدن بسته بندی محصول است که برای خرید نهایی آن تصمیم می‌گیرد؛ و تولید بسته بندی مناسب سهم قابل توجهی در سهم فروش محصولات برندهای متنوع دارد.

    نحوه کاهش قیمت تولید بسته بندی

    به گزارش چاپ و نشرآنلاین به نقل از تابناک، تولیدکنندگان محصولات مختلف کالاهای مد نظرشان را در بسته بندی‌های باکیفیت که دارای طراحی، رنگ و ظاهر مناسب هستند قرار می‌دهند و به بازار عرضه می‌کنند. علاوه بر کیفیت و فروش بالا، تولیدکنندگان قیمت تمام شده بسته بندی‌ها نیز برایشان مهم است. چون در صورتی که یک تولید کننده محصولات زیادی را در طول ماه‌ها و هفته‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند، قیمت کارتن بسته بندی می‌تواند نقش مهمی در هزینه تمام شده سفارش‌های ارسالی تولیدکنندگان داشته باشد؛ و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند قیمت تمام شده تولید تا ارائه محصول به مشتری را برای تولیدکنندگان بهینه کند.

    تولید بسته بندیاهمیت بسته بندی محصولات

    نقش اصلی بسته بندی محافظت از محصول در طول فرایند انبارش، حمل و نقل، توزیع و تحویل آن به مشتری است. در واقع بسته بندی از محصول یا کالای مورد نظر در تمام مراحل تولید تا فروش آن محافظت می‌کند؛ و خریدار می‌تواند با اطمینان خاطر محصول بسته بندی شده را خریداری کند. چون تا زمانی که محصول توسط مصرف‌کننده نهایی از بسته خارج شود کیفیت و سلامتی آن توسط بسته بندی در نظر گرفته شده حفظ خواهد شد.

    به همین دلیل است که تولیدکنندگان برای تهیه بسته بندی‌های با کیفیت هزینه می‌کنند. چون بسته بندی مناسب نقش مهمی در سلامت محصول و افزایش فروش آن دارد و مشتری نهایی را راضی نگه می‌دارد؛ اما در صورتی که کیفیت بسته بندی پایین باشد، امکان دارد که محصول در طول حمل و نقل، انبارش، توزیع و… صدمه ببیند و قابل عرضه در فروشگاه نباشد، یا مشتری به محض خرید آن و باز کردن محصول با یک کالای آسیب دیده مواجه شود و دیگر محصولات آن برند را تهیه نکند.

     

    اهداف بسته بندی محصولات

    یکی از اهداف بسته بندی معرفی محصول است. در واقع، مشتری با دیدن بسته بندی محصول متوجه ماهیت محصول در آن می‌شود و برای خرید محصول مورد نظر تصمیم می‌گیرد؛ بنابراین در بهینه‌سازی قیمت بسته بندی باید به این موضوع توجه داشته باشید که کیفیت بسته بندی حفظ شود و طرح و رنگ و ساختار در نظر گرفته شده برای بسته بندی معرف محصول درون بسته باشد.

    علاوه بر معرفی محصول، بسته بندی ساختار تبلیغاتی نیز دارد و به عنوان آخرین گزینه بازاریابی برای محصولات استفاده می‌شود؛ بنابراین بسته بندی باید به اندازه‌ای زیبا و جذاب و باکیفیت باشد که توجه مخاطبان را به سمت خودش جلب کند؛ و مشتری از بین صدها محصول متنوع به سراغ محصول مورد نظر برای خرید جذب شود.

    در نهایت بسته بندی باید به نحوی تولید شده باشد که حمل و نقل محصول را از اولین مرحله بسته بندی محصولات در کارخانه تولید کننده تا لحظه انبارش محصول و خرید آن توسط مشتری ساده کند. در واقع باید محصول به راحتی بسته بندی شود و مشتری نیز بتواند به راحتی از محصول درون جعبه یا کارتن استفاده کند.

    تولید کننده بسته بندی‌هایی را نیاز دارد که تمام این موارد در آن‌ها رعایت شده باشد؛ اما در عین حال تولید بسته بندی قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه داشته باشد.

    تولید بسته بندینکات مهم بسته بندی‌های بهینه محصولات

    برای اینکه تولیدکنندگان بتوانند محصولات مد نظرشان را در بسته بندی‌های باکیفیت که با قیمت بهینه تولید شده‌اند بسته بندی و به بازار عرضه کنند، لازم است نکات مهم بسته بندی مقرون‌به‌صرفه را بشناسند.

    در بسته بندی‌های بهینه محصولات باید ابعاد دقیق بسته بندی توسط تولید کننده یا تیم مشاور بسته بندی تعیین شود. چون بسته بندی‌ها باید به نحوی تولید شوند که محصول به راحتی در آن‌ها قرار بگیرد و در عین حال از تولید ضایعات در طراحی و بسته بندی پیشگیری شود.

    جنس کاغذ نیز در طراحی و بسته بندی مهم است. به طور معمول در بسته بندی محصولات متنوع از کارتن‌های سه لایه و پنج لایه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه چه نوع کارتنی برای محصولات مد نظر مناسب است، قیمتی که برای تولید بسته بندی‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود متفاوت خواهد بود.

    از دیگر موارد مهم در کاهش هزینه بسته بندی می‌توان به تعداد رنگ‌های انتخاب شده برای تولید بسته بندی‌ها، قابل بازیافت بودن آن‌ها و سفارش انبوه آن‌ها اشاره کرد. به طور معمول، اگر تعداد رنگ‌های انتخاب شده برای بسته بندی‌ها کمتر باشد، هزینه تولید بسته بندی بهینه خواهد شد.

    همچنین در صورتی که تولید کننده سفارش انبوه بسته بندی را ثبت کند، مبلغی که به عنوان هزینه نهایی بسته بندی در نظر گرفته می‌شود برای او مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

    در نهایت اگر تولید کننده بسته بندی‌های بازیافت پذیر و سازگار با محیط‌زیست را سفارش دهد، لازم است که هزینه بیشتری برای تولید بسته بندی‌ها در نظر بگیرد.

    تولید بسته بندیکاهش قیمت بسته بندی نهایی

    با توجه به تعداد مراحلی که برای تولید بسته بندی محصولات در نظر گرفته می‌شود، هزینه نهایی بسته بندی مشخص خواهد شد. تیم مشاوره طراحی و بسته بندی به تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که بخش عمده هزینه در نظر گرفته شده برای بسته بندی‌های چند مرحله‌ای را برای بخشی که نقش مهمی در فروش دارد در نظر بگیرند.

    بیشتر بخوانید: بازیافت لیوان‌ های کاغذی و به کارگیری مجدد در صنعت بسته بندی

    به عنوان مثال در بسته بندی دارویی اهمیت لیبل و جعبه نسبت به کارتن بیشتر است و سهم بیشتری برای هزینه تولید این بسته بندی‌ها در نظر گرفته می‌شود. با این روش تولیدکنندگان می‌تواند بسته بندی‌های خودشان را با قیمت بهینه آماده کنند.

    مقاله قبلیمجموعه ستاره نوین؛ مثل هیچ‌کدام دیگر
    مقاله بعدیسی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تمدید مهلت ثبت‌ نام ناشران داخلی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.