استعلام های مرتبط با مالیات به صورت برخط 

    0
    48
    مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی ضمانت بانکی

    استعلام های مرتبط با مالیات به منظور کاهش مراجعات 

    رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه همه استعلام های مرتبط با مالیات به صورت برخط انجام می شود، گفت: سامانه دادسرای مالیاتی نیز از سال آینده الکترونیکی می شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از مهر، داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان در حوزه‌ های مالیاتی، گفت: مؤدی های مالیاتی سرمایه‌ های کشور هستند و به همین جهت باید به ابهامات موجود باقید فوریت رسیدگی صورت شود.

    وی افزود: در آینده نزدیک به دنبال آن هستیم تا بتوانیم بخش خدمات از جمله استعلام های مرتبط با مالیات الکترونیکی شود تا نیاز مراجعات به ادارات کاهش یابد و نظام مالیاتی به‌صورت یک دولت الکترونیک پیاده‌ سازی شود.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای پایانه‌های فروشگاهی، گفت: امیدواریم با اجرای این سامانه بتوانیم اطلاعات مستندی را در اختیار داشته باشیم. و در سال آینده مبنای تعاملات از جمله استعلام های مرتبط با مالیات قرار خواهد گرفت. و این سامانه به شفافیت اطلاعات کمک خواهد کرد.

    منظور افزود: ما خدمتگزار مردم به‌ویژه اصحاب کسب‌وکار هستیم و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم تمام فرآیندهایمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که به رضایت خاطر بیشتر مؤدی ها منجر شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار شرکت که خرید بورسی انجام داده‌اند می‌توانند استعلام های مرتبط با مالیات خود را در سامانه مشاهده کنند، افزود: در ۱۵ ماه گذشته سعی کردیم تعداد بخشنامه‌ های صادره نسبت به دوره‌ های قبل را کاهش دهیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سعی کردیم عدالت استانی هم در بودجه ۱۴۰۱ وهم در ۱۴۰۲ لحاظ شود و سهم استان‌ها در درآمد مالیاتی متناسب با ظرفیت‌ های استان‌ ها در نظر گرفته شود.

    معاون وزیر اقتصاد بابیان اینکه در حال حاضر همه استعلام های مرتبط با مالیات به‌صورت برخط انجام می‌شود، گفت: سامانه دادسرای مالیاتی نیز از سال آینده الکترونیکی می‌ شود و اکنون اجرای آن در ۲ استان به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است.

    منظور گفت: به هیچ عنوان نباید با شرکت‌های که در سامانه به عنوان شرکت فاقد اعتبار ثبت شده‌اند، معامله صورت گیرد چراکه در آینده افراد را دچار مشکل خواهد کرد.

    بیشتر بخوانید: اطلاعیه گمرگ ایران در رابطه با تغییرات نرخ ارز در سامانه نیما

    وی با اشاره به اینکه بخشودگی مالیات را به عنوان یک ابزار مشوق در نظر گرفته‌ایم، افزود: امسال در دو نوبت اختیارات صد در صدی به ادارات  کل داده شده است تا بتواند با بخشودگی جرائم مالیات‌ های گذشته را وصول کنند و این امر نتیجه بسیار خوبی به دنبال داشته است.

    مقاله قبلیتاثیرات کاغذ با ارز نیمایی بر بازار نشر
    مقاله بعدیرمز و رازهای پادکست مارکتینگ برای دستیابی به موفقیت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.