بررسی روندهای بسته‌ بندی جهانی

نوشته: Phil Edwards ترجمه: محمود سمیعی

0
57
روندهای بسته‌ بندی

تأثیرات اولیه بسته‌ بندی برای بسیاری از برندها، اهمیت زیادی را به محصول تولیدی می‌ دهد. مثل انواع مختلف بازاریابی، این تغییر هم به دلیل سلیقه مشتریان و احساسات جهانی تغییر می‌کند. همان‌طور که توجه فعلی برای بسته‌بندی‌ های پایدار وجود دارد. در اینجا هشت گرایش اساسی که در حال حاضر برندها باید به آن‌ها توجه داشته باشند بیان و روندهای بسته‌ بندی جهانی بررسی می‌شود.

رنگ‌ ها تأثیر می‌ گذارند

جلب توجه روی قفسه‌های بسته‌بندی تنها چالشی نیست که برندها با آن روبرو هستند. آن‌ها همچنین باید درهم و برهمی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی را هم مدنظر داشته باشند. در پاسخ، ما شاهد سایه روشن‌هایی از رنگ‌های زرد، نئونی و تم‌های شفاف فلزی در بسته‌بندی هستیم.

به گفته کارشناسان، این روند را باید در مسیر پردردسر بسته‌بندی خود نادیده بگیرید. مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان در کمتر از یک دقیقه بعد از دیدن یک محصول بسته‌بندی شده، به شکل ناخودآگاه تصمیم خود در مورد یک محصول را می‌گیرند. بیش از دوسوم مشتریان گفته‌اند که رنگ یکی از اصلی‌ترین عواملی است که در هنگام خرید به آن توجه می‌کنند. روندهای بسته‌ بندی

خلاقیت مهم است

کارشناسان در حال بررسی بسته‌بندی‌های مختلف هستند؛ آن‌ها بر این باورند که نقش بسته‌بندی فقط درمحافظت از محصول نیست. این نقش به عنوان یک بوم برای خلاقیت و طراحی هم هست که ممکن است در این بین علاقه مشتری را نادیده بگیرد. تمرکز روی این امر تلاشی برای جلب توجه خریداران جوان در فروشگاه‌های مواد غذایی است که احتمال بیشتری برای جذب این بسته‌بندی‌ها توسط آن‌ها وجود دارد.

روندهای بسته‌ بندیبسته‌بندی پایدار یک اولویت است

مصرف‌کنندگان تمایل دارند که بسته‌ بندی‌ هایشان سازگار با محیط‌زیست باشد و این یکی از روندهای بسته‌ بندی است که برای ماندگاری وجود دارد. بیشتر برندهای بزرگ (ازجمله Coca-Cola) تلاش می‌کنند تا از مواد بازیافت شده در بسته‌بندی خود استفاده کنند. در پژوهش اخیر نشان داده شده که مصرف‌کنندگان مایل هستند مبلغ بیشتری را برای محصولاتی که توسط برندهای متعهد به شیوه‌های پایدار تولید شده، بپردازند.

کمتر اما گزیده

بسته‌بندی مینیمالیستی به عنوان بسته‌بندی تعریف می‌شود که فقط اطلاعات لازم در مورد آن تولید را در خود دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان تمایل دارند بسته‌بندی محصول با اطلاعات آن پر شود تا به این طریق به برندها اعتماد کنند. یک رویکرد ساده‌تر نشان داده شده است که برای خرید یک کالا اعتماد و اصالت توجه خریداران امروز را جلب می‌کند. روندهای بسته‌ بندی

روندهای بسته‌ بندیگذشته بازمی‌گردد

برچسب زدن خوب و باکیفیت ممکن است برخلاف رنگ‌های جسورانه و بسته‌بندی‌های معاصر باشد اما نشان داده شده که به همان اندازه در بین مصرف‌کنندگان محبوب است. آن‌ها به بسته‌های خوب و کیفی کشیده می‌شوند زیرا خاطرات فرهنگی خود را در آن می‌بینند و به راحتی با آن‌ها هم‌صدا می‌شوند.

برای مشتریان قدیمی‌تر، این مربوط به دل‌تنگی و دیدن چیزی است که آن‌ها را به یاد گذشته و دوران کودکی آن‌ها می‌اندازد و برای مشتریان در حال ظهور (جوانان)، می‌تواند کنجکاوی را برای کشف گذشته برانگیزد. از این طریق، برچسب زدن خوب و کیفی می‌تواند خریداران را در هر سنی به خود جلب کند که درواقع ارزش آن بی‌انتها است.

شفافیت یعنی صداقت

امروزه بسته‌بندی مواد غذایی شفاف به عنوان یک روند برتر طراحی بسته‌بندی ظاهر شده است. مصرف‌کنندگان حرفه‌ای به‌طور فزاینده می‌خواهند بتوانند کالای واقعی خریداری شده خود را ببینند. آن‌ها به جای اعتماد به بسته‌بندی خریداری شده یا دیدن لیست مواد تشکیل دهنده درون بسته‌بندی، می‌خواهند آزادی سنجش کالا را با دیدن درون بسته‌بندی داشته باشند تا مثلاً بدانند که محصول چقدر تازه است. این هم بخشی از تمایل آن‌ها برای دانستن سفر غذا از مزرعه به فروشگاه است. به همین خاطر ما شاهد محبوبیت بطری‌های شیشه‌ای، بطری‌های PET و حتی ظروف پلاستیکی شفاف هستیم.

تجربه یک فروش

فقط به YouTube نگاه کنید تا ببینید که ویدیوهای محبوب «عدم جعبه» چقدر محبوب هستند. مصرف‌کنندگان هنگام باز کردن بسته‌بندی برای آشکار کردن خرید خود، هیجان بیشتری پیدا می‌کنند و این می‌تواند توسط شرکت‌های بسته‌بندی در طرح‌های خود مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

این امر به ویژه برای برندهای تجارت الکترونیکی که امکان همکاری با مشتریان در فروشگاه‌های واقعی را ندارند بسیار مهم است. بسته‌بندی می‌تواند به ایجاد یک تجربه به‌یادماندنی از برند برای مشتریان کمک کند و آن‌ها را از رقبای خود جدا کند. ایجاد یک تجربه بسته‌بندی سفارشی می‌تواند شامل موادی باشد که به تجربه بدون جعبه اضافه می‌کند. روندهای بسته‌ بندی

بیشتر بخوانید: بسته بندی فست فود چگونه باید باشد

 

برخی از گزینه‌های محصول بدون بسته‌ بندی عبارت‌اند از:

  • بسته‌بندی محصول دستمال کاغذی تنها با یک‌لایه اضافی که به خوبی تجربه عدم استفاده از جعبه را ایجاد می‌کند.
  • پرکننده‌های پایدار مانند بسته‌بندی کردن حباب‌های تخریب پذیر که تعهدات زیست‌محیطی یک برند را برجسته می‌کند، بدون اینکه تجربه را کاهش دهد.
  • استیکرهای متنوع، ارزان‌قیمت هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به عنوان لوگو و معرفی برند استفاده کرد.
  • یادداشت شخصی یا دستورالعمل‌های خاص در بسته‌بندی. پیام‌های دست‌نویس به مشتریان این واقعیت را بیان می‌کنند که افراد واقعی در پشت نام تجاری وجود دارند.

منبع:Smithers pira

مقاله قبلیتأثیر افزایش قیمت کاغذ بر عناوین منتشره کتب
مقاله بعدیتولید کاغذهای کرافت بسته بندی در کارخانه UPM Steyrermühl

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.