نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه

    0
    117
    اتاق بازرگانی ایران و آلمان ابوالحسنی

    بررسی مشکلات در نشست رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ 

    نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته با اصحاب رسانه در دفتر شرکت آروین مهر فجر برگزار شد. در این نشست برخی از مشکلات و چالش های پیش روی نمایشگاه بررسی شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین احمد ابوالحسنی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ پس از شنیدن نقطه نظرات برخی از افراد حاضر در نخستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: هدف از برگزاری این جلسه آگاهی از نظرات و پیشنهادات دوستان رسانه ای برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته است. جلسه بعدی این سلسله نشست ها در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و پس از آن نیز به صورت ماهانه تا زمان برپا شدن این رویداد ادامه خواهد یافت.

    وی ادامه داد: بخش دیگر این سلسه جلسات با شورای سیاست گذاری نمایشگاه که متشکل از نمایندگان ارشاد، وزارت صنعت و معدن، سازمان توسعه تجارت و مسئولان نمایشگاه بین المللی و همچنین نمایندگان تشکل ها و انجمن های چاپ به صورت ماهانه برگزار می شود.

    در ادامه نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه، ابوالحسنی سالن ۳۸ نمایشگاه بین المللی تهران را که به عنوان اصلی ترین بخش نمایشگاه شناخته می شود، مهم ترین مشکل و معضل برای برگزارکنندگان برشمرد و گفت: در دوران کرونا برخی از شرکت کنندگان از حضور در نمایشگاه انصراف دادند؛ ما نیز افراد دیگری را در سالن ۳۸ جایگزینشان کردیم. اکنون و پس از گذر از این مرحله هم افرادی که پیش از کرونا در این سالن بودند و هم افرادی که در دوران کرونا جایگزینشان شدند توقع جانمایی غرفه هایشان را در این سالن دارند که این برای ما تبدیل به یک معضل بزرگ شده است.

    رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ تصریح کرد: سالن ۳۸ از نظر تجاری بهترین سالن نمایشگاه به شمار می آید. به این معنا که به دلیل برند بودن دست مجری برای تعیین قیمت باز است اما این برای من امتیاز محسوب نمی شود چون میزان دلخوری افراد و انصرافشان از نمایشگاه به دلیل عدم جانمایی در این بخش بسیار زیاد است که در واقع این به ضرر نمایشگاه است.

    در ادامه نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه، ابوالحسنی به این موضوع که پیشنهاد برپایی یک سالن بزرگتر به منظور جلوگیری از چنین دلخوری هایی ارائه شده است، اشاره کرد. وی افزود: به جز دو سال کرونا تقریبا تمام سالن های ما بر مبنای گروه های کالایی بوده است. امسال هم می خواهیم به همان روال سابق بازگردیم. این شیوه ای است که می تواند برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه کارگشا باشد.

    به گفته ابوالحسنی امسال ده هزارمتر مربع بر وسعت نمایشگاه چاپ و بسته بندی افزوده شده است و بر این اساس این رویداد در ۱۵ سالن برگزار می شود. رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران ادامه داد: یکی از مشکلات تابلوسازان با ما عدم حضورشان در نمایشگاه چاپ است که از این رو پیش بینی ما این هست که سالن های ۶ و ۷ را به تابلوسازان و هدایای تبلیغاتی اختصاص بدهیم.

    رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپرئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ بیان داشت: نمایشگاه یک تجارت و بیزینس است و این طبیعی است که مجریان در کنار جریان سازی به فکر سودشان نیز باشند. همانطور که گفتم در سال های گذشته به دلیل کرونا تعداد افرادی که از حضور در نمایشگاه منصرف شدند، زیاد بود. بر همین اساس و طبق اخبار مبنی بر شیوع مجدد کرونا در برج شش، امسال به نمایشگاه اعلام کردیم که یک سالن بیشتر نمی خواهیم اما دیدیم که این اتفاق به آن شدت رخ نداد و ما نتوانستیم  تعداد سالن ها را بیشتر کنیم یا حتی زمان نمایشگاه را تغییر بدهیم.

    یکی از مسائلی که در ادامه نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه از سوی ابوالحسنی مطرح شد در رابطه با مصاحبه ای بود که وی در خصوص موضوع برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز انجام داده بود.

    ابوالحسنی در مقام روشنگری بیان کرد: در این توضیحات نمایشگاه به خصوصی مدنظر بنده نبوده بلکه معتقدم این از لحاظ اخلاقی درست نبوده و به نفع صنف هم نیست که ثبت نام نمایشگاهی انجام شود درحالی که هنوز مجوزی برای آن وجود ندارد. از همین رو بهتر است روند این کار در مسیر درست حرکت کند. در سال های ابتدایی نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دل نمایشگاه کتاب برگزار می شد و بعد از آن مستقل شد. همچنین از دل این نمایشگاه، دو نمایشگاه کاغذ و تبلیغات بیرون آمد. بنابراین بنده با تعدد نمایشگاه ها مخالفتی ندارم.

    رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که ما در واقع یک تجارت برای دولت هستیم چرا که مسئولان نمایشگاهی ۷۰ درصد از کل هزینه ها را می گیرند اما در مقابل هیچ خدماتی ارائه نمی دهند. حتی امسال سه مرتبه بابت پله های یکی از سالن ها که از قبل شکسته بود ما را جریمه کردند در صورتی که نمی توانستیم اثبات کنیم چرا که از ما ضمانت دریافت کرده بودند.

    حضور بخش بین الملل در نمایشگاه یکی دیگر از مسائل مطرح شده در نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه بود. ابوالحسنی در این رابطه گفت: ما به دنبال برندسازی در منطقه بودیم. در همین رابطه سه نشست با مسئول بین الملل نمایشگاه لیبل اکسپو برگزار کردیم که بر مبنای آن قرار بر این شد که به صورت شراکتی کار کنیم.

    وی افزود: نماینده لیبل اکسپو با اشاره به بازار منحصر به فرد ایران تمایل زیادی برای این شراکت داشت و حتی پیشنهاد چاپ یک مجله را در این رابطه داد اما متاسفانه این شراکت راه به جایی نبرد چرا که ایشان از این پرداخت ۷۰ درصدی به نمایشگاه بسیار تعجب کرده بود و به همین دلیل انصراف خود را اعلام کرد.

    رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ تصریح کرد: من به مسئولان نمایشگاه پیشنهاد کردم که حاضرم ده درصد بیشتر از مبلغی که از بخش های ارزی و ریالی دریافت می کنید با شما قرارداد ببندم اما تعیین قیمت غرفه ها را برعهده خودمان بگذارند اما متاسفانه قبول نکردند.

    ابوالحسنی در ادامه به تمایل نمایندگان کشورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه چاپ و بسته بندی اشاره کرد اما این اتفاق را منوط به مناسب بودن شرایط کشور دانست.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه های چاپ بدون مجوز از کورس خارج می شوند

    توجه به بخش ماشین آلات همچنین بخش دیجیتال در نمایشگاه و تلاش برای افزایش تعداد شرکت کنندگان در این بخش ها و لزوم اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رویداد از دیگر مسائلی بود که در نشست هم اندیشی رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ با اصحاب رسانه مطرح شد.

    سی ‌امین نمایشگاه بین ‌المللی چاپ و بسته‌ بندی و ماشین‌آلات وابسته ۲۲ تا ۲۵ آذر‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌ المللی تهران برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیبازگشت ۲ واحد راکد صنایع چوب و کاغذ به تولید
    مقاله بعدیانتخابات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.