فعالیت ۱۵۳مرکز نشر در آذربایجان غربی

    0
    50
    نشر برتر مرکز نشر

    فعالیت دو مرکز نشر تخصصی چاپ کتاب های ترکی در آذربایجان غربی

    فرشید مرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ، گفت: ۱۵۳ مرکز نشر و ناشر  در استان فعالیت دارند.

    مرامی بیان داشت: همه این ۱۵۳ مرکز دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و کمیت و کیفیت فعالیت آن‌ها رصد می‌شود. بیشترین مراکز نشر در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان فعالیت دارند و شهرستان‌های ماکو و شوط هنوز فاقد مرکز نشر هستند. 

    این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه همه ناشران استان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌‌کنند، گفت: اما از این تعداد ۲ ناشر در شهرستان ارومیه با رویکرد تخصصی در حوزه چاپ کتاب‌های ترکی فعالیت مستمر دارند. 

    وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت ناشران دائمی نیست، افزود: مجوز ناشری که فعالیت مستمر دارد به‌مدت ۵سال و بقیه به‌مدت ۲ سال صادر می‌شود. امسال انجمن صنفی و مستقل ناشران تشکیل و همه برنامه‌های این انجمن با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود. 

    مرامی با بیان اینکه این انجمن زمینه‌ساز همکاری بیشتر بین ناشران می‌شود، گفت: انجمن فعالیت خود را به‌طور رسمی همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجان‌غربی آغاز کرد.

    بیشتر بخوانید: تأثیر افزایش قیمت کاغذ بر عناوین منتشره کتب

    کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: گرانی کتاب و فضای مجازی موجب شده که صنعت نشر با مشکلات جزیی مواجه شود اما علاوه‌براین این فضا موجب شده که ناشر راحت‌تر کتاب خود را به فروش برساند.

    مقاله قبلیدوستان شیمی آسیاب؛ به رسم انصاف
    مقاله بعدی۵ ترند اصلی حوزه فروش در سالی که گذشت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.