رفع موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ، زمینه تحقق شعار «رشد تولید»

    گفت و گو با رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران 

    0
    70
    تور تخصصی دروپا ابوالحسنی

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران درباره شعار سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: رفع موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ همچنین رفع مشکلات واردات دستگاه‌ های چاپ به کشور می‌تواند زمینه رشد تولید در حوزه چاپ و نشر را فراهم کند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: توجه به رفع موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ، همچنین حل مسئله واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعت چاپ، از‌جمله زمینه‌های اساسی برای تحقق شعار سال در حوزه چاپ و نشر است.    

    وی در ادامه درباره موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ توضیح داد: بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ وارداتی است و بخش زیادی از فعالان حوزه چاپ و حتی نشر در این حوزه با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و رفع موانع واردات آن می‌تواند به رشد تولید در این صنعت کمک زیادی کند.

     ابوالحسنی با بیان اینکه امروزه دنیا در بخش چاپ و بسته‌بندی روز به روز درحال توسعه و پیشرفت است، افزود: ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه در حوزه چاپ و نشر باید بتواند همپا با کشورهای همسایه از فناوری‌های روز و مدرن بهره‌مند باشد و به‌نظرم تسهیل در واردات دستگاه‌های چاپ ‌می‌تواند به رشد تولید منجر شود. رفع موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ زمینه تحقق شعار «رشد تولید» 

    وی با تأکید بر افزایش صادرات به‌عنوان یکی از راه‌های اساسی برای رشد تولید در صنعت چاپ و نشر گفت: باید زمینه‌های صادرات صنعت چاپ به کشورهای همسایه، منطقه و حتی بین‌الملل فراهم و برخی موانع موجود در این بخش برداشته شود تا بتوانیم نقش مهمی در بازار منطقه داشته باشیم؛ زیرا توان این کار به خوبی در میان واحدهای صنفی منطقه وجود دارد اما برخی امکانات محدود هستند.

    بیشتر بخوانید: تلاش برای تامین مواد اولیه از سوی اتحادیه چاخانه داران تهران

    ابوالحسنی همچنین به دیدار دو روز قبل جمعی از اصناف با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: در این دیدار به طرح مسائل و دغدغه‌های خود در حوزه صنف چاپ و سایر صنوف اشاره کردیم و خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی در بحث قانونگذاری‌ها شدیم.

    به گفته وی، در صورتی که مجلس و دولت و اصناف در کنار هم قرار گیرند و با طرح مسائل و مشکلات موجود به دنبال راهکار برای حل مشکلات و رفع موانع باشند، به‌زودی شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث شعار سال ۱۴۰۲ در حوزه رشد تولید خواهیم بود.

    موانع تأمین مواد اولیه صنعت چاپ

    مقاله قبلیتحول در صنعت با چاپ کاربردی
    مقاله بعدیآشنایی با چاپ هلیوگراور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.