جعبه‌ های مقوایی مشمول استاندارد اجباری

    0
    78
    جعبه‌ های مقوایی جعبه‌ های بسته بندی پیتزا

    مدیرکل استاندارد فارس گفت: جعبه‌ های مقوایی که به عنوان ظرف بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند مشمول استاندارد اجباری است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی رزمجو، مدیرکل استاندارد فارس گفت: از آنجا که عمده مواد اولیه مورد مصرف در تولید مقوا، از کاغذ‌های باطله و مواد بازیافتی تامین می‌ شود لذا این محصول مطابق استاندارد مربوطه مورد آزمون میکروبی و فیزیکی قرار می‌ گیرد و در صورت قبولی نتایج آزمون پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول صادر می‌ شود.

    وی گفت: باتوجه به استفاده این جعبه‌ های مقوایی به عنوان ظرف نگهداری شیرینی، پیتزا، مواد خوراکی و فست فود‌ها و اینکه معمولا این غذا‌ها مرطوب، چرب، چسبنده و گاهی گرم هستند لذا اطمینان از استاندارد و بهداشتی بودن این جعبه‌ ها ضروری است.

    جعبه‌ های مقواییمدیرکل استاندارد فارس گفت: جعبه‌ های مقوایی بایستی دارای علامت استاندارد با کد ده رقمی بوده و مقوای جعبه نیز ضمن داشتن علامت استاندارد معتبر، دارای پوشش مناسب فود گرید (کاغذ بکر و پوشش پلیمری و دارای پروانه معتبر بهداشتی) باشد.

     

    توجه به اصالت علامت استاندارد بر جعبه‌ های مقوایی

    رزمجو گفت: در حال حاضر در استان فارس ۶ واحد تولیدی در زمینه جعبه‌ های مقوایی از اداره کل استاندارد فارس تاییدیه محصول خود (پروانه کاربرد علامت استاندارد) را دریافت کرده‌اند.

    وی بیان کرد: از مصرف کنندگان مواد غذایی به ویژه پیتزا، فست فود و شیرینی تقاضا می شود به علامت استاندارد بر روی درب جعبه مقوایی و کد ده رقمی ذیل آن دقت کنند و با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

    رزمجو تاکید کرد: در صورتی که جعبه مقوایی غیراستاندارد باشد احتمال غیر بهداشتی بودن آن و انتقال میکرو ارگانسیم‌های مضر به مواد غذایی و به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان وجود دارد.

    مقاله قبلیتوسعه چاپ دیجیتال و ادامه چاپ کتاب های کاغذی
    مقاله بعدیخودکفایی در تولید کاغذ در مسیر استانداردهای جهانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.