نماینده ولی فقیه: صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است

    0
    70
    صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است

    نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است؛ به غیرت ما مازندرانی‌ها برمی‌خورد که چنین صنعت مادر بزرگی داریم ولی اینگونه ضعیف دارد خودش را نشان می‌دهد.

    گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ آیت‌الله محمد‌باقر محمدی لائینی امروز در نشست با امید نیک‌نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: پیام سال جدید باعنوان «رشد تولید و مهار تورم» ان‌شالله عملی‌تر از هر سال دیگر باشد.

    وی با بیان اینکه مازندران سرآمدترین و شاخص‌ ترین صنعت در کل مازندران به‌ویژه در مرکز استان جز چوب و کاغذ نیست، افزود: متاسفانه این مجموعه آنگونه که باید خودش را نشان می‌داد، نشان نداد و مواجهه یا ضعف‌ها و کم و کاستی‌ها دچار عقب‌افتادگی‌هایی شده که بخشی از آن به‌دلیل مدیریت‌ها و سیاست‌های نادرست ک مسائل دیگر بوده است.

    نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است، بیان کرد: به غیرت ما مازندرانی‌ ها برمی‌خورد که چنین صنعت مادر بزرگی داریم ولی اینگونه ضعیف دارد خودش را نشان می‌دهد.

    محمدی لائینی اضافه کرد: ازطرف دیگر صنعت کاغذ و نیاز به آن در جامعه و عصر جدید مساله بسیار مهمی است و همچنین برای رشد جامعه تولید کاغذ کیفی برای رشد مراکز علمی و فرهنگی اهمیت دارد.

    وی ادامه داد: اینکه دانش‌آموز ببیند کتاب درسی‌اش با کاغذ ایرانی و مازندرانی به دستش رسیده و می‌خواند خودش برای پرورش شخصیت و تقویت هویت ایرانی اسلامی وی تاثیرگذار است؛ هرچه مظاهر وارداتی و غربی از فرهنگ و صنعت دانش‌آموزان استفاده شود به‌موازات اعجاب و شرقی دربرابر رهاوردهای غربی و بزرگی پوشالی غرب در درون جان فرزندان ما بیشتر می‌نشیند و در برابر غرب متعبد و تسلیم بار می‌آیند.

    صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی استنماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: وقتی دانش‌آموزان و فرزندان ما ببینند خودشان صنعتی دارند که کتاب‌شان و تمام نیازهایشان با صنعت خودشان باشد روحیه استقلال و خوباوری را در درون آنان پرورش می‌دهد؛ خیلی فرق است خودباختگی باشد یا خودباوری.

    محمدی لائینی ادامه داد: بحث بر این نیست کارخانه ما بچرخد و ضرر نکنیم آن بحق خیلی جزئی است ولی پیوست‌های فرهنگی و تربیتی که در نسل جوان و نوجوانان دارد به مراتب خیلی مهم‌تر است.

    وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران باید کاملا استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه از جناح‌بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها باید بیرون بیاییم؛ باید اقتصادی فکر کنیم و زمینه‌های رشد این صنعت را به وجود آوریم. صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است

    لائینی اضافه کرد: جای تاسف است از اینکه چنین ظرفیتی داشته باشیم و به دنبال واردات برویم؛ چه کاغذ ما بی‌کیفیت باشد و چه نیازمندی‌های داخلی و متولیان نیازهای داخلی به بهانه‌های بی‌کیفیتی از ما نخرند و عقد قرارداد نبندند و یا بدتر از آن کیفیت باشد و آنان بهانه‌گیری کنند.

    نماینده ولی فقیه در مازندران: صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است، به غیرت ما مازندرانی‌ ها برمی‌خورد که چنین صنعت مادر بزرگی داریم ولی اینگونه ضعیف دارد خودش را نشان می‌دهد

    نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید راه بهانه را از هر دو طرف بست، تصریح کرد: اگر دولت انقلابی سیزدهم نبود و جریانات گذشته بود شاید آموزش و پرورش هم به تولیدات داخلی تن نمی‌داد؛ ولی در هر حال این مهم فرصتی است.

    محمدی لائینی ادامه داد: ولی شرکت چوب و کاغذ می‌تواند کاغذ باکیفیت تولید کند بالاخره باید این کار انجام و مشکلات هم در این زمینه برطرف شود.

    وی اضافه کرد: از ظرفیت آقای نوبخت رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور که خودش فرزند مازندران است استفاده شود و از وی بخواهید که خودش بیاید و تا حق و حقوق چوب و کاغذ مازندران نادیده گرفته نشود.

    نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید با فساد مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در هر مجموعه‌ای برخی افراد ناسالم هم هستند که باید به خریدوفروش و کانال‌های خریدوفروش نظارت بیشتری کنیم و برخی روزنه‌های فساد در همین‌جاها هست؛ واقعا چیزی که می‌خرید نظارت شود و باحساب و کتاب باشد.

    بیشتر بخوانید: تغییر در زمان برگزاری ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا

    محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی و تولید باید به مسائل ارزشی هم توجه شود، اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب، نماز، تعهدات دینی و اخلاقی توجه شود؛ چراکه برکات مادی هم باز در ضلع توجهات معنوی است که اگر این مهم ضعیف شود در بعد مادی عقب‌افتادگی‌هایی به وجود می‌آید که می‌گوییم برکت از بین می‌رود.

    چاپ قرآن چهار رنگ با کاغذ مازندران 

    صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است امید نیک نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه چوب و کاغذ مازندران یک صنعت ملی در استان محسوب می شود و مهمترین مزیت این شرکت تولید کاغذ چاپ و تحریر است، اظهار کرد: کاغذ مقوا و کنگره ای تولید این شرکت نیز در استان و کشور تولید می شود که خیلی برای چوب و کاغذ مازندران مزیت بشمار نمی رود.

    وی به منویات رهبری مبنی برخودکفایی در بحث تولید کاغذ اشاره کرد و گفت:‌ امیدواریم در سال جاری با حمایت دولت سیزدهم شرایط برای تامین مواد اولیه از جمله چوب آلات شکسته افتاده و همچنین حمایت در تامین منابع انرژی فراهم گردد تا شاهد تحقق بیش ازپیش منویات رهبری در این شرکت باشیم.

    نیک نژاد با بیان اینکه سال ۹۹ در چوب و کاغذ مازندران سه هزار تن کاغذ چاپ و تحریر ns ۷۰ تولید شد، افزود: ns۷۰ بهترین نوع کیفیت کاغذ است که برای کتب درسی بیشتر استفاده می شود.

    وی اضافه کرد: هفت هزار و ۲۰۰ تن از این کاغذ در سال گذشته تولید شد و امسال این میزان به ۳۸ هزار و ۵۰۰تن رسید.

     نیک نژاد با بیان اینکه سال ۹۲ میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن وزارت آموزش و پرورش از کاغذ مازندران خرید داشت،‌گفت: بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور اکنون با کاغذ مازندران تولید شد و در تمام خانه های ایرانیان وجود دارد این یک افتخار ملی محسوب می شود.

    وی بابیان اینکه ۱۵ میلیون نشر برای کتاب های کمک آموزشی کنکور نیز به وسیله کاغذ مازندران تولید شد، افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۳ هزار و ۲۵۰ تن انواع کاغذ چاپ و تحریر تولید و روانه بازار نشر شد.

     نیک نژاد با بیان اینکه برای قرارداد ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر با وزارت آموزش و پرورش به میزان ۷۸۰ میلیارد تومان آورده برای مازندران داشت، گفت: بخش اعظم گردش نقدینگی این آورده را در قالب خرید مواد اولیه در مازندران شاهد بودیم.

    وی بیان کرد: در بدنه آموزش و پرورش گذشته نگاه حمایتی به این مجموعه وجود نداشته با دولت سیزدهم نگاه تغییر کرده است و این شرکت به نقطه مطلوب در تولید کاغذ چاپ و تحریر رسیده است.

    نیک نژاد با بیان اینکه در بازار کاغذ دست‌های در کار است که اجازه نمی‌دهند، بحث خودکفائی در این محصول شکل بگیرد، افزود: قطع برق و گاز در این شرکت از جمله مشکلاتی که تولید را با مشکل مواجه می کند.

    وی با بیان اینکه ۱۲۵هزار تن ظرفیت تولید را در دستر کار داریم،‌گفت: ۵۰هزار تن کاغذ چاپ و تحریر هدفگذاری شده که حمایت مسئولان استانی و ملی را می طلبد.

    صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است نیک نژاد از چاپ قرآن کریم چهار رنگ با استفاده از کاغذ تولید مازندران خبر داد و افزود: این قرآن اولین بار که با کاغذ ایرانی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شد. که علی رقم تمام مشکلات و کمبودهای موجود در شرکت چوب و کاغذ مازندران، کاغذ مطلوب تولید و برای چاپ این قرآن نفیس مورد استفاده قرار گرفت.

    نماینده ولی فقیه: صنعت چوب و کاغذ برای مازندران حیثیتی است

    مقاله قبلیآمازون چگونه موفق شد
    مقاله بعدیاهمیت جعبه‌ سازی مورد توجه مسئولان نیست

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.