دوری از پیامدهای بحران تغییرات اقلیمی برای کسب و کارها

    0
    43
    بحران تغییرات اقلیمی

    تاثیرات بحران تغییرات اقلیمی بر کسب و کارها

    دوری از پیامدهای بحران تغییرات اقلیمی برای کسب و کارها از ضروریاتی است که هر مدیر مدبری باید بر آن آگاهی داشته باشد. اگر می خواهید از راهکارهای  دوری از پیامدهای بحران تغییرات اقلیمی برای کسب و کارها مطلع شوید این مقاله را از دست ندهید. 

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کسب و کار، با بررسی آمارها نکته مهمی که متوجه آن خواهیم شد این است که سرعت تغییرات اقلیمی در ۲۰ سال اخیر، رشد بالایی  داشته است و می تواند نتیجه آن را در انواع بلایای طبیعی در نقاط مختلف جهان، مشاهده کرد. اگرچه دولت ها باید تصمیمات جدی برای کاهش سرعت این تغییرات داشته باشند، با این حال نمی توان منتظر ماند تا شرایط مطلوب ایجاد شود و پس از آن اقدام به ایجاد کسب و کار خود کرد.

    درواقع این موارد بدون شک می تواند برند شما را به سمت نابودی ببرد. برای مثال تنها کافی است که یک زلزله رخ دهد تا ساختمان مرکزی شرکت به صورت کامل نابود شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که زلزله، تنها یکی از انواع بلایا و بحران تغییرات اقلیمی محسوب می شود که کسب و کار شما ممکن است دچار آن شود.

     اگرچه  موضوع بحران تغییرات اقلیمی ترسناک به نظر می رسد. با این حال این امر پایان کار نبوده و همچنان با رعایت چند اصل می توان احتمال درگیر شدن با انواع بحران تغییرات اقلیمی را به مراتب کاهش داد. در این زمینه شما می توانید شرکت خود را به سمتی سوق دهید که انعطاف پذیری بیشتری در شرایط بحرانی وجود داشته باشد. در این زمینه رعایت پنج اصل، کاملا ضروری است. برای آگاهی از چگونگی دوری از پیامدهای احتمالی بحران تغییرات اقلیمی ادامه مطلب را از دست ندهید.

     

    مکان یابی خوبی داشته باشید

    اگر تاکنون برای انتخاب مکان شرکت تنها به مواردی نظیر قیمت، وسعت و دسترسی توجه داشته اید اکنون لازم است تا احتمال بروز انواع بلایای طبیعی را به دلیل بحران تغییرات اقلیمی  بررسی کنید. درواقع شما باید بدانید که وضعیت منطقه موردنظر شما حداقل تا ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود و ساختمان برای بلایای احتمالی، تا چه حد ایمن محسوب می شود.

    نکته دیگری که در باب بحران تغییرات اقلیمی باید به آن توجه داشته باشید این است که نیاز شما نیز در این تصمیم گیری دخیل خواهد بود. برای مثال ممکن است شما قصد داشته باشید که از این فضا تنها برای ۱۰ سال استفاده کنید و تحت این شرایط دیگر بررسی احتمالات ۳۰ سال آینده، منطقی نخواهد بود.

    در این زمینه لازم است تا از افراد خبره کمک گرفته و از مشورت آنها، استفاده کنید. بررسی وضعیت منطقه در گذشته نیز از دیگر اقدامات است که شما باید انجام دهید. خوشبختانه امروزه انواع سایت ها وجود دارد که اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد. در این زمینه می توانید از سایر شرکت های فعال نیز سوالاتی را بپرسید تا اطمینان داشته باشید که مکانی مناسب را انتخاب کرده اید و با بحران جدی مواجه نخواهید شد.

     

    از انواع بیمه ها استفاده کنید

    از دیگر مواردی که باید در رابطه با بحران تغییرات اقلیمی رعایت کنید این است که شرکت خود را در برابر خطرات احتمالی که در بخش قبلی مشخص کرده اید، بیمه کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا در صورت بروز اتفاق، شما آسوده خاطر باشید که تمامی خسارت ها، جبران خواهد شد.

    نکته مهم این است که اگرچه نرخ بیمه ها در پنج سال اخیر رشد قابل توجهی را داشته است، با این حال این موضوع نباید باعث شود که نسبت به انجام این اقدام حیاتی، غافل شوید. در این زمینه لازم است تا بیمه های مختلف را بررسی کرده و بهترین را براساس نیاز خود، انتخاب نمایید.

    بحران تغییرات اقلیمیآسیب ها را قبل از تبدیل شدن به بحران شناسایی کنید

    واقعیت این است که بسیاری از موارد کوچک در حوزه مقابله با بحران تغییرات اقلیمی وجود دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد، می تواند برای شما بحران های جدی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر نکته ای که باید رعایت کنید این است که به صورت مداوم به دنبال پیدا کردن آسیب های هرچند کوچک باشید تا با برطرف کردن آنها، شانس تبدیل شدن به یک بحران، گرفته شود.

    برای مثال هرساله روش های نوینی معرفی می شود که باعث خواهد شد تا ساختمان در برابر بحران تغییرات اقلیمی ایمن تر باشد. در این زمینه توجه به این موارد می تواند تاثیرات بسزایی را داشته باشد. در این زمینه نوع معماری و مصالح به کار رفته نیز مهم است. برای مثال ساختمان شما باید به نحوی طراحی و ساخته شود که مواردی نظیر باران های شدید، بدون آسیب زدن به بدنه شرکت، دفع شوند.

    بدون شک ارتقا دادن ساختمان، اقدامی پرهزینه محسوب می شود. به همین خاطر شما باید از به صورت ماهانه، بودجه ای را برای این بخش تعیین نمایید و یا از وام ها استفاده کنید. نکته مهم این است که بسیاری از دولت ها، برای مقاوم سازی ساختمان ها تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته اند. به همین خاطر نباید تصور کنید که در این بخش شما ابدا شانسی را نخواهید داشت. در این زمینه اولویت اقدامات شما باید براساس رتبه بندی خطرات احتمالی باشد.

     

    آتش سوزی را جدی بگیرید

    بدون شک رایج ترین اتفاقی که برای شرکت ها در بحران تغییرات اقلیمی رخ می دهد، آتش سوزی است که همه آنها ریشه طبیعی نداشته و بسیاری نیز به خاطر اشتباهات انسانی است. در این زمینه قوانین و امکان شرکت باید به نحوی باشد که احتمال روز این حادثه، به حداقل برسد. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برخی از بلایا می تواند زمینه ساز آتش سوزی باشد. برای مثال زلزله و توفان می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. به همین خاطر شما باید به مواردی که می تواند زمینه ساز آتش سوزی باشد نیز توجه کنید.

     

    برنامه ریزی داشته باشید

    مهمترین اقدامی که شما در مواجهه با بحران تغییرات اقلیمی باید انجام دهید این است که تحت هیچ شرایط، تلفات انسانی نداشته باشید. این موضوع تنها زمانی امکان پذیر است که شما برنامه مشخصی را داشته باشید و آن را در شرکت تمرین کنید. درواقع دستپاچه شدن افراد در برابر بحران تغییرات اقلیمی می تواند باعث شود تا با مشکلات بسیاری مواجه شده و شدت خسارات نیز بیشتر شود.

    در این زمینه کمک گرفتن از گروه های محلی برای آموزش های مرتبط، از اقدامات تاثیرگذار محسوب می شود. نکته دیگری که در این بخش باید رعایت کنید این است که حتما بخش امن مانند جان پناه داشته باشید تا در صورت بحرانی شدن اوضاع، بتوانید از جان تیم شرکت حفاظت کنید.

    بیشتر بخوانید: باید و نباید های فروش در اینستاگرام

    در آخر فراموش نکنید که شما می توانید با شرکت های مجاور خود نیز در زمینه مقابله با بحران تغییرات اقلیمی همکاری داشته باشید. درواقع عدم رعایت موارد موردنیاز از جانب آنها می تواند زمینه ساز مشکلاتی برای شما نیز باشد. در این زمینه تصور کنید که شرکت کناری شما تخریب شود، بدون شک این موضوع می تواند زمینه ساز نابودی ساختمان شما نیز باشد. درواقع این موضوع به معنای فشار مضاعف بر تاب آوری ساختمان خواهد بود. در این زمینه حتی اگر شرکتی همکاری لازم را نداشته باشد، شما می توانید به صورت قانونی، وارد عمل شوید.

    مقاله قبلیحرکت کاغذسازی کاوه در جهت رشد تولید با کیفیت
    مقاله بعدیمدیر انتشارات کتابدار: کتاب های کاغذی حذف نخواهند شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.