اعتراض موسسات درباره بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد

    0
    47
    بسته بندی مجدد بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد

    امکان آسیب بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد به کسب و کارها

    چندین موسسه ازجمله UNESDA Soft Drinks Europe، AIJN، The Brewers of Europe و NMNE، هشداری جمع صادر کرده ‌اند مبنی بر اینکه اهداف کمیسیون اروپا درباره بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد همانند ظروف نوشیدنی ممکن است برای برخی از فعالین صنعتی تبعیض‌آمیز باشد و به کسب‌وکارهای موجود و تلاش‌های آنها برای پایداری آسیب بزند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از هنر بسته بندی، اهداف به‌کارگیری ۲۰ درصد بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد در بخش نوشیدنی تا سال ۲۰۳۰ و هدف دومی مبنی بر به‌کارگیری ۷۵ درصدی تا ۲۰۴۰ همگی نامناسب و ناموجه ذکر شده‌اند چنانچه قرار باشد برای تمام تولیدکنندگان اعمال شود.

    این اقدامی است که احتمالا شرکت ‌های کوچک و متوسط فاقد منابع لازم برای دستیابی به این اهداف را تهدید می‌کند و همچنین باعث می‌شود که مدل‌های کسب ‌و کار تثبیت شده ناپایدار شوند و چنانچه جذب مصرف‌کننده کمتر از پیش‌بینی موردنظر باشد می‌تواند مشکلات مالی بزرگی به وجود آورد.

    این شرکت‌ها از این نیز می‌ترسند که ممکن است جریان‌های بازیافت موجود مجبور به برچیدن شوند. چراکه تلاش‌ ها برای جمع ‌آوری و بازیافت و گنجاندن محتوای بازیافتی در بسته ‌بندی نادیده گرفته می ‌شوند.

    بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجددWouter Loxمدیر AIJN می‌گوید: استفاده مجدد باید مکمل بازیافت باشد نه جایگزین آن. بخش ‌های ما می‌خواهند راه را برای چرخه کامل بسته‌ب ندی هموار سازند اما این تنها از طریق توانمند سازی‌های مناسب در حمل می‌تواند محقق شود.

    بیشتر بخوانید: HelloFresh سیستم خنک‌کننده درون بسته‌ بندی‌ های غذایی

     Mike Newman مدیر Returnity راجع به مزیت ‌های بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد در مجموع چنین می ‌گوید: با نرخ بازگشت ۷۵ درصدی برای قابل بازگشت‌ ها، می‌توان از انتشار قابل توجهی Co2 جلوگیری کرد. این نرخ در بهترین حالت می ‌تواند تا ۹۰ صرفه‌جویی را در پی داشته باشد اما در مجموع باید معترف بود که تغییر در رفتار مصرف‌ کننده باید در مرکز توجه باشد چراکه عرضه بسته‌ بندی ‌های قابل استفاده مجدد پیش از این تغییر رفتار، عملا بی‌فایده است.

    مقاله قبلیمعرفی فرهنگ معاصر ایران در نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران
    مقاله بعدیتعامل سه‌ جانبه چاپ، بسته‌‌ بندی و کاغذ در نمایشگاه IFPEX2

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.