تعیین نرخ نامه سراسری صنعت چاپ دستاوردی سترگ

    گفت و گو با علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران خراسان رضوی

    0
    121
    نرخ نامه سراسری صنعت چاپ آیین ‌نامه نحوه صدور مجوز چاپ مغانی

     رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ ای به میزبانی اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران نرخ نامه سراسری صنعت چاپ تعیین و منتشر شد که این موضوع یک دستاورد بزرگ به‌ حساب می‌ آید.

    علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران خراسان رضوی در مصاحبه‌ ای اختصاصی با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین درباره وضعیت صنعت چاپ این استان در سال گذشته بیان داشت: همان‌طور که می‌ دانید صنعت چاپ از جمله صنایعی است که به واردات و صادرات وابسته است. مواد اولیه، تجهیزات و قطعات ماشین‌آلات این حوزه اکثراً وارداتی است و زمانی که نرخ ارز با نوسانات شدید روبرو باشد مشکلات فراوانی برای صنعت چاپ کشور در همه استان‌ ها به وجود می‌ آید. 

    وی در ادامه اظهار داشت: دولت مسئول است و باید به تورم افسارگسیخته افسار بزند و برای جلوگیری از نابودی واحدهای تولیدی در صنایعی شبیه به صنعت چاپ نوسانات نرخ ارز را دست‌کم در طول یک سال ثابت نگاه دارد؛ مسلماً انتظار نداریم که قیمت ارز تغییر پیدا نکرده و گران نشود اما این تغییر باید در ابتدای سال تعیین و اعلام شود تا مردم بتوانند بر اساس آن کار و زندگیشان را تنظیم کنند.

    مغانی افزود: ما تولیدکننده‌ هستیم و به دلیل نوع کارمان مجبوریم که بعد از گرفتن سفارش، اجرت دریافت کنیم. در این مدت نیز باید مواد اولیه و سایر ملزومات کارمان را فراهم کرده و در پایان دستمزد توافق شده را دریافت کنیم. با چنین نوسانات ناگهانی و پی‌درپی ما عملاً نمی‌توانیم انتظار سود درستی داشته باشیم و تمامی زحماتمان از بین می‌رود.

    نرخ نامه سراسری صنعت چاپ چاپخانه‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی درباره افزایش هزینه حقوق کارگران بیان داشت: دولت امسال حقوق کارگران را ۸ میلیون تومان اعلام کرده است این میزان افزایش برای کارگران ما که افراد متخصص و ماهری هستند جوابگو نیست و با چنین دستمزدی کار نمی‌ کنند، به‌ این‌ ترتیب در آینده هزینه‌های حقوق کارگران صنعت چاپ نیز بر کارفرمایان این حوزه تحمیل شده و فشار مضاعف دیگری به فعالان صنعت چاپ وارد می‌ شود. نرخ نامه سراسری صنعت چاپ

    مغانی در ادامه درباره وضعیت شهرک صنعتی چاپ و نشر در استان خراسان رضوی گفت: حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در این شهرک ساخته‌شده  که مشغول به کار هستند. ساخت این پروژه به دلیل مشکلات دکل‌های برقی ۵ سال به طول انجامید و با این‌همه ما توانستیم به‌خوبی از پس کار بر آییم؛ بعد از این هم برنامه ما توسعه هر چه بیشتر شهرک صنعتی است.

    وی در ادامه از برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره صنعت چاپ این استان در سال جدید خبر داد و افزود: درصدد هستیم تا با انتخاب افراد شایسته برای صنعت چاپ این استان شاهد تغییرات مثبتی باشیم و کسانی را بر مسند قدرت و تصمیم‌ گیری قرار دهیم که ادامه‌دهنده راهمان باشند.

    بیشتر بخوانید: قیمت گذاری خدمات و محصولات چاپی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

     

     نرخ نامه سراسری صنعت چاپ با همت فعالان 

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی درباره تعیین نرخ نامه سراسری صنعت چاپ بیان داشت: طی چند روز گذشته ما در جلسه‌ای که به میزبانی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد حضور داشتیم، در این جلسه نرخ نامه سراسری صنعت چاپ برای خدمات و کالاهای این حوزه تعیین و منتشر شد که این موضوع یک دستاورد بزرگ به‌حساب می‌آید و باید همین‌جا از جناب احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران و تمام کسانی که در این راه ما را یاری رسانند قدردانی کنم.

    وی در پایان ضمن تشکر از رسانه چاپ و نشر اظهار داشت: واحدهای تولیدی صنعت چاپ به عنوان بازوی اجرایی و رسانه ها باید در جهت ارتقا این بخش با یکدیگر همکار و همدل و همراه باشند.

    نرخ نامه سراسری صنعت چاپ

    مقاله قبلیبرگزاری نمایشگاه IFPEX یک اتفاق نادر در صنعت چاپ است
    مقاله بعدیعدم تخصیص ارز به کاغذ؛ مهمترین چالش تجار

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.