معرفی ۵ نمونه از بهترین مزارع پرینت سه بعدی در جهان

    0
    62
    مزارع پرینت سه بعدی

    مزارع پرینت سه بعدی راهی برای پر کردن شکاف نمونه اولیه و تولید

    مزارع پرینت سه بعدی شکاف بین نمونه سازی اولیه و تولید را پر می کنند. بیایید برخی از جالب ترین مزارع ۳DPrinting جهان را بررسی کنیم.

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از بهار، مزارع پرینت سه بعدی مجموعه بزرگی از چاپگرهای۳بعدی هستند که به منظور تولید انبوه قطعات با هندسه پیچیده از فایل کامپیوتری برای اهداف مختلف تنظیم شده اند.

    با وجود شبکه آنلاین پر از پرینتر آماده کار، این مزارع نیاز به نگهداری موجودی فیزیکی در محل مشتری را از بین می برند. کسب و کارها می توانند هر قسمتی را که لازم باشد چاپ و آنرا سریعا دریافت کنند. دیگر نیازی به ذخیره قطعات پشتیبان در کمد یا انبار تولیدکنندگان خارجی بمدت طولانی برای تولید قطعات، ضروری نیست.

    چاپ سه بعدی اغلب به دلیل اینکه فرآیند تولید محدود، آهسته و کوچکیست مورد انتقاد قرار می گیرد، اما زمانی که مجموعه های صدتایی و بیشتر بطور همزمان ۲۴/۷ چاپ کنند، کندی وجود نخواهد داشت. ظرفیت تولید مزارع پرینت سه بعدی ، تضاد بین نمونه سازی و تولید را پر می کند و بدون هزینه‌ گزافی برای قالب‌گیری، محصولات در برخی موارد سریع‌تر و ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شوند.

    بهبود نرم افزار برای مدیریت تعداد زیادی چاپگر، مزارع پرینت سه بعدی را برای بسیاری از مشاغل کوچک تا تولید سفارشی در مقیاس بزرگ، بطور فزاینده ای کاربردی کرده است.

    ما پنج مورد از جالبترین مزارع پرینت سه بعدی را از سراسر جهان گردآوری کرده ایم تا بتوانید نگاهی اجمالی به این مشاغل هیجان انگیز داشته باشید.

    مزارع پرینت سه بعدیمرکز تحقیق پروسا Prusa Research

    پروسا بدون شک یکی از بزرگترین نام ها در جهان در میان مزارع پرینت سه بعدی است. چیزی که اکنون Prusa Research نامیده می شود در سال ۲۰۰۹ در کشور جمهوری چک توسط ژوزف پروسا تأسیس شد. این برند جهانی یکی از بهترین چاپگرهای سه بعدی FDM (متریال ترموپلاستیک) را برای مصرف کنندگان تولید می کند.

    شگفت زده میشوید وقتی بفهمید که اکثر بخشهای پرینترهای Prusa با قطعات چاپی ساخته شده اند. به عنوان مثال، پوشش صفحه نمایش LCD به صورت سه بعدی چاپ شده است. همانطور که Josef Prusa دوست دارد بگوید:”چاپگرهای سه بعدی ما چاپگرهای سه بعدی ما را تولید می کنند!”

    در دفتر مرکزی این شرکت در کشور چک، یک مزرعه غول پیکر با بیش از ۶۰۰ چاپگر وجود دارد که برای تولید ماشین هایی که آنها می فروشند استفاده می شود. بیشتر پرینترهای موجود در این مزرعه پرینتر Prusa i3 MK3S هستند، اما با معرفی ماشین‌های بزرگتر مانند Prusa XL، مزرعه چاپ می‌تواند در سال‌های آینده متحول شود.

    مزارع پرینت سه بعدی به این بزرگی احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهند شد، بنابراین Prusa یک نرم افزار سفارشی برای مدیریت مزرعه و نظارت بر نیازهای تعمیر و نگهداری توسعه داد. این نرم افزار در صورت بروز مشکل در یک چاپگر خاص، زمانی که فیلامنت تمام میشود، یا زمانی که زمان برداشت است، به کارگران اطلاع می دهد! این نرم افزار آنقدر برای مدیریت چاپگر Prusa موفق بوده است که اکنون آن را به سایر علاقمندان مشتاق چاپ انبوه ارائه می دهد.

    هرکسی که فرصت بازدید از دفتر مرکزی پروسا را داشته است مزرعه چاپ را بسیار شگفت انگیز یافته و واقعا هم چیز خاصی است.

    مزرعه پرینت Slant 3D

    Slant 3D به عنوان یکی دیگر از مزارع پرینت سه بعدی توسط گابریل بنتز زمانی که در یک شرکت طراحی رباتیک کار می کرد، تاسیس شد. ایجاد یک بازوی رباتیک کوچک با استفاده از قطعات پرینت۳ بعدی، او را در مسیر جمع آوری پرینتر برای گسترش حجم تولید مشتاق کرد و نهایتا بنتز تصمیم گرفت مزرعه چاپ شرکت خودش را بسازد.

    اکنون، Slant 3D به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرینت سه بعدی در ایالات متحده را با بیش از ۸۰۰ چاپگر در حال اجرا ۲۴/۷ داراست. آنها بیش از ۱۰۰۰۰ قطعه در هفته را بعنوان مرکز تولید برای همه کسانی که به آن نیاز دارند چاپ می کنند: استارتاپ‌ها، شرکت‌های بزرگ و حتی افراد.

    و جالب اینکه میگویند آنها تازه شروع کرده اند و این مقدار بیشتر خواهد شد. Slant 3D ساخت نسل سوم کارخانه چاپ سه بعدی خود را در سال ۲۰۲۲ با هدف نگهداری بیش از ۳۰۰۰ چاپگر آغاز کرده؛ ماموریت آنها تولید در مقیاس کامل و تولیدی است که با پرینت حجم بالا انجام می شود – بدون نیاز به قالب یا ابزار.

    Slant 3D فهرست دقیقی از ماشین‌هایی که مجموعه گسترده پرینتر آنها را تشکیل می‌دهند ارائه نمی‌کند، اما بنظر ماشین‌های سبک FDM هستند (متریال ترموپلاستیک) و مطمئناً چاپگر سه بعدی Mason Workhorse خودش بخش بزرگی از جمعیت را تشکیل می‌دهد.

     

    مزرعه چاپ Lostboyslab

    Lostboyslab در سوئد یک استودیوی طراحی و یکی دیگر از مزارع پرینت سه بعدی است که در سال ۲۰۲۰ با تمرکز زیادی بر محیط زیست، پایداری و طراحی دایره ای راه اندازی شد. آنها با متریال پلاستیک بازیافتی PLA و PETG ساخته شده از ضایعات بسته بندی مواد غذایی کار می کنند.

    این کمپانی، با بیش از ۲۲۰ چاپگر سه بعدی، مکان دوم بعنوان بزرگترین مزرعه ۳DPrint در شمال اروپا عمل می کند (رقابت با پروسا در جنوب سخت است). این اعتبار با مشارکت Industry Sweden توسعه یافته است. مجموعه چاپگرهای آنها از انواع ماشین های MarkForged، Formlabs و Anycubic تشکیل شده است.

    Lostboyslab خدمات طراحی، اسکن سه بعدی، توسعه، نمونه سازی و ساخت را از دو کارگاه خود (The Factory وAlpha Zero Lab) ارائه می دهد تا بتواند مرکز تولید همه در یک شما باشد. آنها علاوه بر مواد بازیافتی خود، یک انبار مجازی از قطعات معمول سفارش داده شده را برای تشویق زنجیره تامین دیجیتال و پذیرش اقتصاد دایره ای ارائه می دهند.

    ماموریت اعلام شده آنها ایجاد کمپین «لاست بویزلب» در سراسر جهان از سواحل بالی تا بزرگراه ساحلی اقیانوس آرام در مالیبو» تحت یک مدل کسب و کار حق رای است.

     

    Caracol-AM

    Caracol-AM معنای کاملاً جدیدی را برای مزارع پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ به ارمغان می آورد. این استارت آپ ایتالیایی در پرینتهای بزرگ با استفاده از اکسترودر متصل به بازوی روباتیک تخصص دارد.

    آنها در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شدند تا یکی از سخت ترین نیازهای تولید را حل کنند: ساخت قطعات بسیار بزرگ و پیچیده با استفاده از بازوهای رباتیک بجای ماشینهای سنتی صنعت: پس کف کارخانه به بستر چاپ عظیمی تبدیل می شود و پانل های قابل تعویض برای کمک به چسبندگی در کف ایجاد شده است.

    بازوهای رباتیک ۶ محوره که توسط شرکت آلمانی Kuka Robotics تهیه شده و عمدتاً از خط Quantec انتخاب شده اند، حتی می توانند بر روی چرخ های کشویی قرار داده شوند تا یک محور هفتم ایجاد کنند و قطعات پرینت تا طول ۱۵ متر ایجاد شوند!

    Caracol-AM اکسترودر خاص خود را توسعه داده که می تواند طیف گسترده ای از پلیمرها و مواد کامپوزیت را به شکل گلوله پردازش کند. مواد از طریق یک واحد رطوبت گیر به اکسترودر تغذیه می شوند. دستگاه استاندارد آنها ۸۰ کیلوگرم مواد را آماده چاپ نگه می دارد.

    آخرین پروژه های تکمیل شده آنها به عنوان یکی از مزارع پرینت سه بعدی شامل شبکه‌های هوای جانبی برای قایق‌های بادبانی، توربین‌های بادی، اسپویلر برای ماشین‌های مسابقه (مانند وسایل نقلیه نسل بعدی فرمول یک)، مخزن گاز برای ماهواره و حتی یک قایق بادبانی کامل است.

    مزارع پرینت سه بعدی

    Out Of Darts

    تا این مرحله، ما فقط مزارع پرینت سه بعدی را که توسط شرکت‌های بزرگ اداره می‌شوند به نمایش گذاشته‌ایم. خب، اکنون نگاهی به یک مزرعه چاپ کوچکتر خصوصی خواهیم انداخت که کم چشمگیر نیست.

    Out of Darts که توسط لوک گودمن اداره می‌شود، متخصص در ارتقاء سری اسباب بازی تفنگی مشهور Nerf blaster است (این تفنگها در مسابقات پینت بال و … استفاده میشوند). همراه با موتورها، فنرها و ارتقاءهای مشابه برای تفنگ‌های Nerf، آنها قطعات چاپ‌شده مانند ماشه‌های انفجار را نیز می‌فروشند.

    Out of Darts پرینترهای Prusa i3 MK3 را برای تولیداتش، به روزرسانی‌های سفارشی کرده و در تأسیسات خود در ونکوور، واشنگتن استفاده می‌کند. لوک در وبلاگ خود در مورد مزرعه چاپ صحبت می کند و اغلب در ویدیوهای یوتیوب آنها ظاهر می شود. او می گوید که آنها چاپگرهای Prusa را انتخاب کردند زیرا قابل اعتماد هستند و در یک اکوسیستم کار می کنند که شامل فیلامنت Prusament و نرم افزار آنهاست.

    بیشتر بخوانید: کمک فناوری چاپ سه بعدی به تکثیر اندام‌ های انسان

    با وجود اجرای کمتر از ۱۰۰ چاپگر، این کسب و کار کوچک خصوصی نشان دهنده پتانسیل بزرگ مزارع پرینت سه بعدی برای افراد آماتور است. Luke و Out of Darts توانایی نمونه سازی سریع و تولید محصولات نهایی را بطور همزمان دارند.

    مقاله قبلیعدم تخصیص ارز به کاغذ؛ مهمترین چالش تجار
    مقاله بعدیجایگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.