۱۴۰۲ سالی درخشان برای صنعت چاپ استان قم

    گفت و گو با سید علی موسوی نژاد رئیس اتحادیه چاپخانه داران و مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز صنعت چاپ استان قم

    0
    161
    یادداشت عیدانه سیدعلی موسوی‌نژاد؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و صنوف وابسته قم

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف وابسته استان قم: همکاران ما در رسته های کارتن سازی و مقوا  بیش از ۸۰ درصد کارهایشان را به عراق و کشورهای حوزه دریای خزر صادر می کنند.

    سید علی موسوی نژاد رئیس اتحادیه چاپخانه داران و مدیرعامل شرکت تعاونی تامین نیاز صنعت چاپ استان قم درباره وضعیت این روزهای صنعت چاپ استان به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: همانطور که می دانید صنعت چاپ حوزه ای است که به صادرات و واردات گره خورده، بسیاری از اقلام مورد نیاز صنعت چاپ وارداتی بوده و از همین رو نوسانات قیمت ارز بر کار ما تاثیر بسیاری گذارده  و صنعت چاپ را دچار چالش های فراوانی کرده است؛ با این تفاسیر توانستیم اقدامات خوبی در جهت ارتقای صنعت چاپ استان انجام دهیم.

    وی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر اتحادیه چاپخانه دارن و صنوف وابسته استان قم و تغییر هئیت مدیره بیان داشت: هئیت مدیره جدید کارش را به صورت رسمی از مهر ماه  آغاز کرد؛ در همین راستا  از برنامه هایی که در سال گذشته به همت همکاران انجام شد می توان به برگزاری جشنواره صنعت چاپ استان اشاره کرد که با وجود همه مشکلات موجود به خوبی برگزار شد. یکی دیگر از دستاوردهای اتحادیه، تاسیس تعاونی تامین نیاز چاپخانه داران و صنوف وابسته استان قم بود؛ جای خالی چنین تعاونی در بین صنف چاپ به شدت احساس می شد که به همت، همکاری و همیاری دوستان این مهم نیز به سرانجام رسید.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران و صنوف وابسته استان قم درباره شهرک صنعتی شهاب اظهار داشت: در بین ۳ شهرک صنعتی، تخصصی چاپ که در ایران تاسیس شده است شهرک شهاب از بزرگترین هاست؛ از ابتدای سال ۹۸  هئیت مدیره قبلی شروع به واگذاری زمین ها  در قالب ۲ زون به واحدها صنعتی کرد که جمعاً حدود ۹۸ واحد تا پایان سال ۱۴۰۱ واگذار شده است. از این  ۹۸ واحد ، ۶۲ واحد به ثمر رسیده و ۲۱ واحد رو به اتمام است و ۱۵ واحد دیگر نیز شروع به ساخت کرده است.

    وی در ادامه افزود: ۵۰ واحد کارگاهی نیز تا ۱۵ اردیبهشت ماه تحویل اتحادیه داده خواهند شد. متراژ این واحدها از ۳۸۰ تا ۸۰۰ متر است که کلیه ی آنها کارگاهی بوده و۱۰۰% ساخت است. امیدواریم با مساعدت و تعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، ساخت زون کارگاهی توسط شرکت تعاونی انجام شود.

     وی افزود: رسته هایی که در این شهرک صنعتی فعالیت دارند به دلیل متراژ بالای زمین ها عمدتا به صورت مجتمع های چاپی در رسته های (لیتوگرافی، صحافی،چاپ،جعبه سازی و غیره….) فعالیت می کنند؛ اما آنچه مسلم است گرایش ۸۰ درصدی صنعت چاپ استان قم به بخش بسته بندی است که در این زمینه نیز به پیشرفت های بسیار خوبی دست پیدا کرده اند، به روز رسانی دستگاه ها و تجهیزات این حوزه با وجود همه چالش های موجود نشان از همت و جدیت فعالان صنعت چاپ استان قم برای ارتقا این صنعت دارد.

    ایجاد همکاری برای ارتقا کیفیت صنعت چاپ استان قم

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم با اشاره به همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قم در زمینه ایجاد  خوشه صنعت چاپ و توسعه آن اظهار داشت: خوشه صنعت چاپ می تواند به همکاران ما در صنعت چاپ و صنوف وابسته  کمک های فراوانی در جهت صادارات کالاهای چاپی انجام دهد و باید بگویم بیشتر همکاران ما در رسته های کارتن سازی و مقوا و حتی نشر، بیش از ۸۰ درصد کارهایشان را به عراق و کشورهای حوزه دریای خزر صادر می کنند.

    بیشتر بخوانید: تعیین نرخ نامه سراسری صنعت چاپ دستاوردی سترگ

    وی در پایان، سال جدید را برای آینده صنعت چاپ استان قم درخشان دانست و افزود: همانطور که اشاره کردم شرکت تعاونی برای تامین نیازهای عزیزان فعال در صنعت چاپ استان قم تاسیس شده است، از سویی فعالیت های چاپخانه داران و صنوف وابسته در رسته بسته بندی و به ثمر رسیدن تلاش های همکاران و مسئولین در زمینه تاسیس شهرک صنعتی-تخصصی چاپ استان قم از جمله مواردی هستند که می توانند ما را در جهت ارتقای هرچه بیشتر این حوزه یاری کنند.

    مقاله قبلیصادرات ایران به عراق در بالاترین سطح است
    مقاله بعدیمهمترین مطالبه چوب و کاغذ مازندران بر زمین‌مانده است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.