ارز یکسان برای واردات کاغذ تعیین شود

    گفت و گو با علیقلی حسنی اعظمی؛ مدیرعامل انجمن صنایع کارتن و ورق

    0
    64
    ارز یکسان برای واردات کاغذ حسنی اعظمی

    واردکنندگان در انتظار تعیین ارز یکسان برای واردات کاغذ  

    مدیرعامل انجمن صنایع کارتن و ورق ضمن ابراز رضایت از وضعیت تولید کاغذ در کشور بیان کرد که باید ارز یکسان برای واردات کاغذ که نیاز داخلی به شمار می آید، تعیین شود.

    علیقلی حسنی اعظمی؛ مدیرعامل انجمن صنایع کارتن و ورق در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، درباره وضعیت تولید کاغذ در کشور گفت: شرایط تولید کاغذ در کشور قابل قبول است. ما در گذشته کاغذ را از کشورهای دیگر وارد می کردیم اما اکنون رقم واردات کاغذ بیشتر از ده درصد نیست که آن هم مربوط به کاغذهای خاص می شود. این یک افتخار برای کشور و صنعت کارتن سازی است.

    وی در رابطه با شرایط تولید کارتن در کشور ادامه داد: به تبع تولید کاغذ در کشور انتظار ما این است که مصرف کنندگان کارتن مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند. خوشبختانه کاغذسازی ها قول تامین کاغذ موردنیاز را داده اند و کارتن سازی ها نیز با تمام توان خود در حال تولید هستند. از همین رو پیش بینی می کنم که امسال ده تا پانزده درصد بیش از سال گذشته تولید داشته باشیم.

    ارز یکسان برای واردات کاغذ مدیرعامل انجمن صنایع کارتن و ورق با اشاره به اینکه بخشی از کاغذ مورد نیاز تولیدکنندگان همانند کاغذ تحریر یا کاغذهای خاص وارداتی هستند، بیان داشت: تولیدکننده برای جلب رضایت مشتری ناگزیر به استفاده از مواد اولیه مرغوب است که این شامل حوزه بسته بندی کالاهای بهداشتی، لوازم خانگی و … نیز می شود که بخشی از این نیاز را واردکنندگان تامین می کنند. از همین رو ضروری است تا دولت در این رابطه تدابیری را چون ارز یکسان برای واردات کاغذ و نرخ گذاری معین بیندیشد.

    بیشتر بخوانید: حضور پررنگ صنایع کارتن و ورق کشور در  IFPEX2

    حسنی اعظمی همچنین در پایان با اشاره به فرسوده بودن ماشین آلات رسته کارتن سازی، خاطرنشان کرد: ناوگان فرسوده یکی از مشکلات این رسته است. امیدوارم تسهیلاتی در رابطه با ورود ماشین آلات جدید به کشور ایجاد شود تا کارتن سازان بتوانند به راحتی تجهیزاتشان را تعویض کرده و با آسودگی خاطر به تولید بپردازند.

    ارز یکسان برای واردات کاغذ

    مقاله قبلیمجتمع چاپ افلاک؛ فتح قله های مرتفع
    مقاله بعدینمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران یک جریان فرهنگی ‌است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.