واحدهای صنفی کوچک و متوسط صنعت چاپ؛ نیازمند توجه مسئولان

    0
    69
    تولید زینک معراج محمدی صنف چاپ و لیتوگراف

    واحدهای صنفی کوچک و متوسط صنعت چاپ نیازمند به نوسازی

    رئیس اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال تهران در دیدار وزیر ارشاد با فعالان صنعت چاپ، بسته بندی و نشر به موضوعاتی چون واحدهای صنفی کوچک و متوسط صنعت چاپ و ضرورت توجه به موضوع آموزش اشاره کرد. 

     

    مجتبی معراج محمدی رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک اسکرین در گفت و گو با چاپ و نشرآنلاین، با بیان اینکه آموزش به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه وی مهم‌ترین مبحثی بود که در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح شد، ادامه داد: واحدهای صنفی به‌شدت نیازمند دانش و پژوهش هستند. با توجه به منابع مالی محدود اتحادیه‌ها ضرورت دارد که وزارت ارشاد ردیف بودجه‌ای را به امر آموزش تخصیص بدهد و کارگروه‌های آموزشی نیز ایجاد شود.

    فقر سرمایه‌گذاری برای به‌روزرسانی ماشین‌آلات لیتوگرافی موضوع دیگری بود که از سوی معراج محمدی به آن اشاره شد. وی در این رابطه توضیح داد: واحدهای صنفی کوچک و متوسط صنعت چاپ دچار بحران‌های زیادی هستند که یکی از آن‌ها عدم سرمایه‌گذاری لازم برای به‌روزرسانی تجهیزات و تکنولوژی است. دولت و وزارت ارشاد باید تسهیلاتی را به‌منظور خرید ماشین‌آلات در اختیار این واحدها قرار بدهد.

    بیشتر بخوانید: چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت چاپ برگزار شد

    معراج محمدی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های واردات و بحران کاغذ و سیاست‌های اقتصادی صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی از دیگر مواردی بود که در این دیدار از سوی دوستان مطرح شد اما عمده بحث من در رابطه با سرمایه‌گذاری روی واحدهای کوچک و متوسط بود که در شرایط اقتصادی کنونی کشور نیازمند به حمایت و بذل‌توجه بیشتری از سوی مسئولان هستند.

    همچنین در این جلسه قرار بر این شد که مسائل و دغدغه های فعالان صنعت چاپ از طریق جناب شجاع که از سوی وزیر به عنوان نماینده این صنف شناخته شدند، به وزارت ارشاد ارجاع داده شود. واحدهای صنفی کوچک و متوسط صنعت چاپ

    مقاله قبلیآغاز به کار سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران
    مقاله بعدیآغاز ساخت نخستین کارخانه تولید کاغذ چاپ، تحریر و کپی در هرمزگان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.