تامین ۲۰ هزار تن کاغذ ساخت داخل برای ناشران در سال جاری

    گفت و گو با علی رمضانی مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

    0
    55
    علی‌ رمضانی نمایشگاه مجازی کتاب 1403

    رمضانی از سفارش حدوداً ۲۰ هزار تن کاغذ ساخت داخل در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: چنانچه شرکت زاگرس و پارس راه‌اندازی شود، می‌توانیم بخش دیگری از نیاز ناشران را از طریق آنان تامین کنیم.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از میزان؛ علی رمضانی مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره تامین کاغذ به واسطه اتکا به تولید داخل گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ هزار تن کاغذ تولید داخل به ناشران داخلی ارائه شد. این میزان کاغذ از طریق کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید و تامین شد.

    وی اظهار کرد: ناشران درخواست بیشتری برای دریافت حجم بیشتری از کاغذ‌های تولید داخلی داشتند، اما، چون امکان تأمین آن فراهم نبود، نتوانستیم مقدار بیشتری را خریداری و در اختیار ناشران قرار دهیم.

    رمضانی به برنامه‌های سال آینده برای تأمین کاغذ مورد نیاز ناشران پرداخت و افزود: در سال ۱۴۰۲ حدوداً ۲۰ هزار تن کاغذ ساخت داخل سفارش داده‌ایم، البته چنانچه شرکت زاگرس و پارس راه‌اندازی شود می‌توانیم بخش دیگری از نیاز ناشران را از طریق آنان تامین کنیم.

    بیشتر بخوانید: تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر رفع دغدغه‌ تولید‌کنندگان کاغذ

    مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مورد کیفیت کاغذ‌های تولیدشده داخلی بیان کرد: کیفیت تولید کاغذ نکته‌ای است که تولیدکنندگان کاغذ باید در مورد آن سخن بگویند. استراتژی جدید در تولید کاغذ می‌تواند به تامین بخشی از نیاز داخلی بیانجامد. آنچه قطعی است این نکته بوده که فرایندی که در روند تولید کاغذ خارجی نیز طی شده، یک شبه شکل نگرفته و بر اساس استمرار درخواست زمینه بالا رفتن کیفیت آنان فراهم شده است، بنابراین سفارش در کنار درخواست کیفی برای کاغذ داخلی امری ضروری و موثر خواهد بود.

    رمضانی به شرایط کنونی ناشران اشاره و اظهار کرد: هزینه‌های بالا و چالش‌های پیش روی واردات کاغذ چنانچه ادامه یابد، شرایط برای ادامه حیات ناشران سخت‌تر می‌شود و حجم تولیدات آنان نیز مورد تهدید واقع می‌شود، بنابراین منطقی است که به دنبال تحول در تولید کاغذ داخلی باشیم و این امر ایجاد نخواهد شد، مگر به واسطه در پیش گرفتن یک برنامه مشخص و مدون و این مهم ایجاد نمی‌شود مگر با همکاری همه بخش‌ها.

    وی تاکید کرد: هم اکنون بخشی از نیاز داخل به کاغذ می‌تواند به واسطه کاغذ داخلی تامین شود. تولید کتاب‌های آموزش و پرورش و برخی از کتاب‌های دیگر به توسعه و افزایش عرضه و تقاضای کاغذ داخلی می‌انجامد و در نهایت بالا بردن کیفیت کاغذ داخل را به همراه خواهد داشت. از این رو بخش اعظمی از سفارشات کاغذ می‌تواند از طریق تولیدات داخلی تامین شود. ۲۰ هزار تن کاغذ ساخت داخل

    مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر نظرات ناشران خاطرنشان کرد: آن بخش از ناشران که موفق به دریافت کاغذ ساخت داخل شده بودند، از دریافت این کالا ابراز رضایت کرده و خواهان میزان بیشتری از این نوع کتاب بودند، اما به خوبی بر این امر آگاه هستیم که هم اکنون تنها بخشی از نیاز ناشران با تکیه بر کاغذ داخلی مرتفع شده و همچنان برای تولید کتاب مجبور به استفاده از کاغذ وارداتی هستند.

    تامین ۲۰ هزار تن کاغذ ساخت داخل برای ناشران در سال جاری

    مقاله قبلیچالش اصلی صنف چاپ و لیتوگراف محدودیت واردات مواد اولیه است
    مقاله بعدیمدیرکل ارشاد یزد از کارگاه آموزشی چاپ دیجیتال بازدید کرد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.