مدیر سلطان چاپ: صنعت چاپ کشور باید امکان رقابت داشته باشد

    0
    109
    سلطان چاپ

    مدیر سلطان چاپ گفت: دولت از ما انتظار صادرات دارد. این مهم زمانی می تواند عملی شود که مواد اولیه ارزان و با کیفیت در بازار عرضه شود تا ما امکان رقابت پیدا کنیم. کشور ترکیه در حال حاضر قیمت هایش از ما کمتر است و مطمئنا وقتی با چنین قیمت هایی کار می کند بازار منطقه را از چنگ ما خارج خواهد کرد.

    سعید بهنام جو مدیر سلطان چاپ در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، درباره وضعیت این روزهای صنعت چاپ اظهار داشت: چاپ در دنیا جزو پنجمین صنایع برتر است، و از حوزه های رو به رشد به حساب می آید اما متاسفانه در ایران این صنعت بزرگ مورد کم لطفی قرار گرفته و به دلیل شرایط بد اقتصادی وضعیت خوبی ندارد.

    وی افزود:  قیمت های مواد اولیه به دلیل مشکلات ارزی بسیار بالا رفته، جلوی ورود کالا به کشور گرفته شده  و فروشندگانی که این ملزومات را در اختیار دارند  نیز به دلیل کمبودی که در بازار وجود دارد با قیمت های عجیب و غریبی این مواد را عرضه می کنند، به همین دلیل قیمت چاپ به شکل غیر قابل باوری بالا رفته است. از سال گذشته تا امسال قیمت کارهای چاپی دو برابر شده است. سلطان چاپ

    بهنام جو در ادامه بیان داشت: در همه کشورهای جهان اول دولت از صنایع خود حمایت می کند، در کشور ما اما متاسفانه دولت خودش را کنار کشیده است. فعالان این حوزه نمی توانند با دلار ۵۵ هزار تومانی مواد اولیه شان را وارد کنند و فروش هم داشته باشند. مردم قدرت خرید با چنین قیمت هایی را ندارند. دولت باید دلار ارزان در اختیار صنایع قرار دهد تا آن ها قادر به نوسازی باشند. هم اکنون یک ماشین چاپ نو قیمتش ۲ و نیم میلیون دلار است. هیچ مجموعه ای در ایران قدرت خرید دستگاه با یک چنین قیمتی را ندارد اگر هم داشته باشد برایش صرفه اقتصادی ندارد. سلطان

    چاسلطان چاپپ

    مدیر سلطان چاپ: حذف ایران از صحنه رقابت صنعت چاپ 

    مدیر سلطان چاپ اظهار داشت: با وجود شرایطی که عرض کردم دولت از ما انتظار صادرات دارد. این مهم زمانی می تواند عملی شود که مواد اولیه ارزان و با کیفیت در بازار عرضه شود تا ما امکان رقابت پیدا کنیم. کشور ترکیه در حال حاضر قیمت هایش از ما کمتر است و مطمئنا وقتی با چنین قیمت هایی کار می کند بازار منطقه را از چنگ ما خارج خواهد کرد؛ این در حالی است که آنها در صنعت پتروشیمی از ما بسیار ضعیف تر هستند.

    بهنام جو بیان داشت: صنعت چاپ کشور باید امکان رقابت با غرب را داشته باشد. یکی از دلایل رشد این صنعت در اروپا و آمریکا امکان رقابتی است که در این دو منطقه وجود دارد. ۳۰۰نوع فیلم برای استفاده صنعت چاپ در دنیا وجود دارد؛ در ایران تنها ۱۰ الی ۱۲ نوع فیلم داریم.

    بیشتر بخوانید: جراحی اقتصادی و مرگ تدریجی صنعت چاپ

    مدیر سلطان چاپ در پایان افزود: یکی از کارهایی که اتحادیه می تواند برای صنعت چاپ کشور انجام دهد برپایی جلسات آموزشی است. شرکت های کوچکتر بر اساس کمبود تجربه نمی دانند که چگونه باید قیمت تمام شده صحیحی به مشتریان بدهند تا هم خودشان و هم مشتری به یک سود درست، معقول و منطقی برسند.

    مقاله قبلینقش تبلیغات در بازاریابی و روش های آن
    مقاله بعدیتاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ارزان شدن قیمت کاغذ به منظور رشد کتابخوانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.