مدیر نشر هرمس معتقد است عدم حضور ناشران بنام در نمایشگاه کتاب تأثیر منفی در فروش سایر ناشران نیز داشته است.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از آنا؛ مرتضی کاردار، مدیر انتشارات هرمس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: وقتی ناشران بنام حضور ندارند تب و تاب خرید و حضور مخاطب در نمایشگاه کاهش مییابد و به طبع این موضوع روی فروش ما هم تأثیرگذار است.
وی با تاکید به اینکه یکی از دلایل کاهش فروش ناشران نیز همین موضوع است، اضافه کرد: استقبال از نمایشگاه به نسبت سالهای قبل کاهش دارد و نمیتوان این موضوع را منکر شد. اگر تنوع حضور ناشران بیشتر بود، مخاطب بیشتر و جدیتر حضور مییافت.
مدیر نشر هرمس بیان داشت: کاهش فروش نشر هرمس هم به لحاظ کمی و هم عددی است و این در حالی است که ما قفسهای بیش از ۵۰ جلد کتاب از تازههای نشر داشتیم و هر روز نیز یک کتاب چاپ اول را در نمایشگاه معرفی کردیم.
کاردار همچنین در خصوص تغییر سلیقه مخاطبان در انتخاب کتابها و اینکه آیا گرایش به کتابهای زرد بیشتر شده است، اضافه کرد: بنده به برچسب زنی مخاطب زرد اعتقادی ندارم.
بیشتر بخوانید: اهمیت ناشران به کیفیت چاپ و نشر آثار
وی معتقد است، تمام کتاب خوانها در ابتدا ممکن است کتابهای زردی خوانده و در ادامه کتابهای جدی را مطالعه کنند و اینکه ما مخاطبان را به نخبگان و عمومی دستهبندی کنیم، چندان مورد تایید نیست.
ناشران بنام