مدیرعامل صنایع چاپ مادرول: صنعت چاپ ویترین رشد صنایع است

    0
    78
    صنایع چاپ مادرول جایگاه صنعت چاپ

    مدیرعامل صنایع چاپ مادرول معتقد است که صنعت چاپ ویترین رشد صنایع در همه کشورها است.

     حسین احمدی، مدیرعامل صنایع چاپ مادرول در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین، صنعت چاپ را ویترین رشد صنایع در همه کشورها دانست و  بیان داشت: صنعت چاپ؛ صنعتی مادر است و شما در هر حوزه‌ای که دقت کنید متوجه این امر خواهید شد، وقتی محصولی تولید می‌شود قطعاً به صنعت چاپ نیاز پیدا خواهد کرد. این محصول می‌تواند از چاپ یک بروشور تا چاپ جعبه، انواع لیبل و … باشد. شما محصولی را پیدا نمی‌کنید که بسته‌بندی در کنارش نباشد.

    احمدی اظهار داشت: زمانی که صنایع در کشوری از رشد خوبی برخوردار باشند قطعاً صنعت چاپ نیز رشد خوبی خواهد داشت. کشور ما در بخش صنعت به دلیل مشکلاتی همچون تحریم‌ها، بحث گشایش بانکی و انتقال ارز در چند سال گذشته به‌نوعی درجا زده است. این صنایع شامل کل صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، شیمیایی می‌شود. در چند سال اخیر هیچ کارخانه جدیدی ساخته نشده است. 

    وی در ادامه افزود: با توجه به رشد جمعیت مقداری تولیدات افزایش‌ یافته اما رشد چشمگیری نداشتیم. در این مدت دو سری دستگاه به کشور ما وارده شده، یکسری از این دستگاه‌ ها به لحاظ کیفی باعث ارتقای این حوزه شده و یاری رسان به‌روزرسانی ناوگان صنعت چاپ کشور شده، بخشی از این ماشین آلات نیز به کشور واردشده‌اند که تنها به لحاظ کمی باعث گسترش صنعت چاپ شده اند، دستگاه‌هایی که ۱۵ تا ۲۰ سال در کشورهای دیگر فعالیت کرده‌ و بعد به ایران وارد شده‌اند، باید جلوی ورود این دستگاه‌ها گرفته شود.

    مدیرعامل صنایع چاپ مادرول بیان داشت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که اگر کل صنایع کشور ۱۵ درصد رشد داشته است این رقم در صنعت چاپ به ۷۰ درصد رسیده و این به‌نوعی باعث مازاد کالای چاپی در کشور شده همین امر به گسترش رکود در این حوزه دامن زده است. در سال ۱۴۰۲ صنعت چاپ به دلیل ازدیاد ماشین‌آلات به نسبت نیاز بازار دچار رکود و رقابت ناسالم خواهد شد.

    مدیرعامل صنایع چاپ مادرول: فعالان حوزه چاپ نیاز دارند تا در کنار یکدیگر و با اتحاد به ارتقای این صنعت یاری رسانند، ما در یک جزیره هستیم و باید برای بقا با هم متحد و یکرنگ باشیم

    صنعت چاپ کهنه‌ و کهنه‌تر می شود

    وی افزود: نرخ تغییرات در صنایع دنیا رو به رشد است، طبیعی است که تکنولوژی‌های جدید نیز به دنبال این تغییرات می‌آیند؛ در صنعت چاپ تکنولوژی‌های جدیدی در ماشین‌های چاپ، افست، فلکسو و دیجیتال ایجاد شده است. واردات این صنعت نیاز به منابع مالی دارد، ماشین‌آلات روز حوزه چاپ گران است، این ماشین‌آلات ۲، ۳ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده‌اند و با افزایش نرخ ارز تهیه این دستگاه‌ها به ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. تهیه منابع مالی برای یک چنین سرمایه‌گذاری برای چاپخانه‌داران آسان نیست. متأسفانه بانک‌های ما نیز صنعت محور نیستند و حمایت‌های لازم را به عمل نمی‌آورند. با این روند صنعت چاپ کهنه‌ و کهنه‌تر خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: اعطای وام تبصره ۱۸ به متقاضیان دارای پروانه صنعتی

    مدیرعامل صنایع چاپ مادرول در انتها اظهار داشت: واردات ماشین‌ هایی که به کیفیت صنعت چاپ کشور کمکی نمی‌کنند خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود و این کار را ما می‌توانیم به کمک وزارت ارشاد، وزارت صمت و… به انجام برسانیم. اگر قرار است سرمایه‌ گذاری برای واردات ماشین‌ آلات داشته باشیم باید به سمتی حرکت کنیم که در آن دچار کمبود هستیم. فعالان حوزه چاپ نیاز دارند تا در کنار یکدیگر و با اتحاد به ارتقای این صنعت یاری رسانند. نباید به یکدیگر ضربه بزنند و یا با رقابت‌های ناسالم به هم آسیب برسانند، ما در یک جزیره هستیم و باید برای بقا با هم متحد و یکرنگ باشیم.صنایع چاپ مادرول

    مقاله قبلیرئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران:آینده نگری مسئولان و کنترل قیمت کاغذ
    مقاله بعدیمدیر عامل انتشارات قلندر ترکیه: نمایشگاه کتاب عرصه ای فرهنگی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.