تولید زینک، یک ضرورت ملی

    0
    71
    تولید زینک معراج محمدی صنف چاپ و لیتوگراف

    تولید زینک، امری دست یافتنی 

    رییس اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال تهران تولید زینک در کشور را یک ضرورت ملی برشمرد و اظهار داشت که با تلاش می توانیم به تولیداتی با کیفیت تر از نمونه های اروپایی دست پیدا کنیم.

    تولید زینک

    مجتبی معراج محمدی رییس اتحادیه لیتوگراف و چاپ دیجیتال تهران در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین در رابطه با ضرورت تولید زینک در ایران اظهار داشت: زینک از مواد اولیه مهم در مرحله پیش از چاپ است که متاسفانه نرخ تولید آن در کشور صفر است. در واقع تولید زینک یک ضرورت محسوب می شود.

    وی ادامه داد: وزارت ارشاد به عنوان متولی صنعت چاپ باید به منظور کمک به این صنعت از راه اندازی کارخانه های تولید زینک با کمک شرکت های دانش بنیان حمایت کند.

    معراج محمدی در رابطه با احتمال کیفیت پایین زینک های تولیدی در کشور گفت: باید برای به دست آوردن هرچیزی بهایی پرداخت کرد. قطعا در ابتدای راه، زینکی که در کشور تولید می شود قابل مقایسه با زینک های تولید اروپا یا حتی زینک درجه یک چین نخواهد بود اما همانطور که واقعیت کیفیت بالا برای خیلی از محصولات تولید داخل به وقوع پیوسته است، زینک هم می تواند با کیفیت مطلوب حتی بهتر از نمونه های خارجی در کشور و توسط متخصصان داخلی تولید شود. بنابراین اینکه در حال حاضر توانایی انجام کاری به طور عالی در کشور وجود ندارد، دلیل خوبی برای عدم شروع تولیدش نیست.

    بیشتر بخوانید: روایت مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان از مشکلات بازرگانان برای ورادات زینک

    این فعال صنعت چاپ در رابطه با وضعیت واردات زینک به کشور، گفت: بنده به عنوان مسئول اتحادیه لیتوگراف عرض می کنم که تخصیص ارز می تواند در این زمینه راهگشا باشد. اگر ارز کافی در اختیار واردکننده قرار بگیرد قطعا در بازاری که تقاضا زیاد وجود دارد، به بحران برنخواهیم خورد. در نهایت معتقدم که همه ما از مسئولان تا دست اندرکاران این صنف بزرگ در تلاش برای دستیابی به یک هدف واحد هستیم، بنابراین خیلی خوب است که شنوای حرف یکدیگر باشیم و به یکدیگر در راه اعتلای صنعت چاپ کمک کنیم.

    مقاله قبلیالزام اخذ شناسه در ثبت‌سفارش واردات
    مقاله بعدیمدیر چاپ هوشمند: بازار چاپ ناآرام است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.