مدیر چاپ مهیار: دولت‌مردان صنعت چاپ را رها کنند

    0
    73
    مدیرعامل مجتمع چاپ مهیار

    مدیر چاپ مهیار معتقد است که با شرایطی که دولت درزمینه تخصیص ارز ایجاد کرده صنعت چاپ با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد باید به دولت‌مردان بگویم که صنعت چاپ را رها کنند چراکه حمایت‌هایشان نیز بدتر باعث ایجاد ضرر برای این حوزه شده است. 

    مهدی کاظمی، مدیر چاپ مهیار در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین درباره وضعیت بازار چاپ کشور بیان داشت: وضعیت بازار صنعت چاپ به‌گونه‌ای شده است که ما پایان سال ۱۴۰۱ را برای سال ۱۴۰۲ آرزو کنیم. یکی از مهم‌ ترین مشکلات این صنعت در این چند ماه اخیر مسئله مربوط به ثبت سفارش‌ ها و تخصیص ارز است.

    وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از ثبت سفارش‌ های ما پشت گمرک و در صف تخصیص ارز باقی‌ مانده است و همین امر موجب شده تا کار تولید بخوابد؛ باید به این مطلب مهم اشاره‌ کنم که اگر تا دو ماه دیگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند صنعت چاپ مانند یک هواپیمای در حال سقوط، مستقیم به زمین برخورد و منفجر خواهد شد.

    مدیر چاپ مهیار در ادامه افزود: ما ازجمله مجموعه‌ های بزرگی هستیم که کالاهای موردنیازمان برای تولید را به‌ صورت مستقیم وارد می‌ کردیم؛ اما هم‌اکنون دو ماه است که منتظریم اجناسمان از گمرک ترخیص شود. ما از منابع غیررسمی پول تهیه کردیم و جنس هم واردشده اما دولت ارزی ندارد تا در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. قیمت کاغذ تحریر و ارز در بازارهای جهانی معلوم است، چرا باید قیمت فروش کاغذ در ایران به این صورت باشد؟

    وی در ادامه مسئله عدم وجود ارز در کشور را بلای جان صنعت چاپ عنوان کرد و اظهار داشت: ارز باید به این کشور ورود پیدا کند تا اتفاقات خوبی رخ بدهد. سال گذشته بنده در مصاحبه‌ام عرض کردم که قانون صنعت چاپ قانون بقا است اما امروز باید گفت از آن‌هم بدتر، به کشتن رقیب برای ادامه حیات رسیده‌ایم.

    کاظمی تاکید کرد: متأسفانه دولت تنها به دادن شعارهای توخالی بسنده کرد و عکس وعده‌های خود عمل می‌کند. گفتند وضعیت بازار خودرو را به‌سامان می‌کنند که تا به امروز به بدترین وضعیت خودش در طی ۵۰ سال اخیر رسیده است؛ گفتند به وضعیت ارز رسیدگی می‌کنند و به همین ترتیب کاری کردند که ارز ۲۸ تومانی به مرز ۶۰ هزار تومان رسید. دلیلش نیز آن است که نابلد‌ها را در رأس امور قرار داده‌اند و آن‌ها شده‌اند تئوریسین‌های اقتصادی کشور ما.

    مدیر چاپ مهیار با اشاره به افزایش حقوق کارکنان توسط دولت بیان داشت: دولت افزایش حقوق ۲۷ درصدی را برای کارگران در نظر گرفته است. یک چنین حقوقی نمی‌تواند هزینه‌های کارگران ما را تأمین کند؛ زمانی که کرایه ماشین سه برابر شده چگونه می‌توان به این میزان حقوق برای کارگران بسنده کرد. ما در مجموعه چاپ مهیار برای کارکنانمان افزایش حقوق ۸۰ درصدی را لحاظ کرده ایم تا شأن و کرامت آن‌ها را به‌عنوان یک انسان رعایت کنیم؛ اما مطمئناً با شرایطی که دولت درزمینه تخصیص ارز ایجاد کرده مجموعه ما با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد و امکان دارد که مجبور شویم از کار دست بکشیم.

    مدیر چاپ مهیار: عدم وجود ارز در کشور بلای جان صنعت چاپ شده است

    وی افزود: دولت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد آن است که دست از سر تولیدکنندگان بردارد و بگذارد حداقل خودشان از بازار آزاد ارزشان را تهیه کنند. ما ارز دولتی نمی‌ خواهیم فقط اجازه دهند کالاهای اساسی ما برای تولید از گمرک آزاد شود تا کار نخوابد.

    بیشتر بخوانید: مدیر چاپ هوشمند: بازار چاپ ناآرام است

    مدیر چاپ مهیار در انتها بیان کرد: باید به دولت‌مردان بگویم که صنعت چاپ را رها کنند چراکه حمایت‌هایشان نیز بدتر باعث ایجاد ضرر برای این حوزه شده است. اگر دولت اجازه دهد ارز آزاد با نرخ آزاد حواله بزنند و جنس‌ها از گمرک خارج شود ابتدا با یک افزایش قیمت شدید مواجه خواهیم شد که پس از چندی روال خواهد شد و افزایش‌های آن منطقی می‌شود؛ با این تدبیر حداقل تولید نمی‌خوابد. کاری که دولت در این مورد انجام داده مانند تجویز مسکن‌های مقطعی است؛ ما نیاز به درمان اساسی داریم.

    مدیر چاپ مهیار

    مقاله قبلیکاهش آلودگی پلاستیکی هدف دومین نشست سازمان ملل در پاریس
    مقاله بعدیکاغذ سنگی جایگزین مناسب کاغذ سنتی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.