مدیر بازرگانی کاج: سیستم بوروکراسی معیوب باید اصلاح شود

    0
    86
    مدیر بازرگانی کاج

    مدیر بازرگانی کاج معتقد است که مشکلات در کشور ما داخلی است و شرایط کار واردات به دلیل تصمیم های غلط سیستم بوروکراسی کشور با بحران مواجه شده نیازمند بازنگری است.

    محمد فرمنش، مدیر بازرگانی کاج در حدود ۴۰ سال است در بخش تأمین ملزومات چاپی به فعالیت مشغول است و کار واردات انواع محصولات موردنیاز قبل از چاپ، حین چاپ و پس از چاپ را بر عهده دارد؛ مجموعه فرمنش در حدود ۱۰ سال است که با برند خاص خود محصولاتش را روانه بازار می‌کند.

    وی درباره وضعیت این روزهای بازار ملزومات چاپ به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: برنامه ما به عنوان یک شرکت فعال در حوزه واردات ملزومات چاپ این بود که مشتریان جدیدی برای تجارتمان پیدا کنیم و هدفمان از این کار نیز توسعه بود؛ ولی شرایط سیستم اداری و بورکراسی معیوب کشورمان به قدری کار را سخت کرده است که دست و پای واردکنندگان برای دنبال کردن اهداف توسعه ای بسته شده است.

    فرمنش در ادامه اظهار داشت: با توجه به مشکلات ارزی کشور و مشکلات مربوط به ثبت سفارش ها و مسائل مربوط به گمرک، حدود ۵ الی ۶ ماه طول می کشد تا یک جنس به کشور وارد شود، چندین ماه نیز طول می کشد تا به دست مشتری برسد و ما بتوانیم سرمایه مان را زنده کنیم.

    مدیر بازرگانی کاجبیشتر بخوانید: مراسم رونمایی از نخستین ماشین چاپ دیجیتال روی کارتن، مقوا و جعبه های کرافت برگزار شد

    مدیر بازرگانی کاج افزود: بنده در کشور هلند ساکن هستم؛ در حدود ۵ سال پیش برای خرید خانه در این کشور برنامه ریزی کردم، در پایان ۵ سال توانستم خانه مورد نظرم را خریداری کنم؛ این مسئله در مورد تجارت نیز صادق است. شرکت کاج یک مجموعه بین المللی است و با کشورهای مختلفی همچون چین، هلند، کره و … همکاری می کند و در یکسری کشورهای دیگر نیز سرمایه گذاری کرده است. همه چیز در این کشورها به روز شده است، تجهیزات و تکنولوژی به روز هستند و زمانی که شما بر طبق اصول برنامه ریزی می کنید می توانید به اهداف مورد نظرتان دست پیدا کنید. در صورتی که این شرایط برای کشور ما فراهم نیست.

     

    مدیر بازرگانی کاج: سیستم بوروکراسی کشور نیازمند بازنگری است

    وی همچنین اظهار داشت: مشکلات در کشور ما داخلی است. همانطور که عرض کردم شرایط کار واردات به دلیل تصمیم های غلط سیستم بوروکراسی کشور با بحران مواجه است و به شخصه نمی توانم آینده چندان خوبی را برای این حوزه پیش بینی کنم مگر آنکه در این سیستم بازنگری های لازم صورت بگیرد و اقدمات صحیحی به سرعت پیاده شود. شرکت ما نیز اگر توانسته در این شرایط سخت کاری تا به حال دوام بیاورد به دلیل سبقه حضور و پیشتوانه مالی قوی اش است و اگرنه شرکت هایی که سرمایه قوی ندارند با این اوصاف قادر به ادامه نخواهند بود. بهترین کار بازگشت به روال سابق است.مدیر بازرگانی کاج

    فرمنش در پایان افزود: در شرایط سخت کنونی می توان گفت ۸۰ یا ۱۰۰ چاپخانه می توانند به حیات خود ادامه دهند. شرایط به شدت سخت شده است و یکسری از مجموعه ها که توان کمتری دارند از چرخه کار کنار گذاشته می شوند و این برای ما دردناک است، یکی از دوستان و همکارن ما در این حوزه که ما با آن ها تعاملات خوب کاری داشتیم در همین راستا تعطیل شد و از تولید و فعالیت بازماند. شرایط مثل گذشته نیست که همه چاپخانه داران و ارائه دهندگان ملزومات چاپی بتوانند کار کنند. حال همه ما در این شرایط اقتصادی خوب نیست.

    مدیر بازرگانی کاج

    مقاله قبلیویژگی‌ های متن تبلیغاتی برای جذب بیشتر مشتری
    مقاله بعدیتعطیلی شنبه ها و چند و چون آن

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.