رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰: رشته «حقوق در چاپ و نشر» راه اندازی می شود

    0
    391
    دانشگاه علمی کاربردی واحد 30 مرکز کاریابی صنعت چاپ توکلی

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران ضمن بیان اینکه این واحد در احیای رشته های مختلف صنعت چاپ پیشگام بوده است، از راه اندازی رشته «حقوق در چاپ و نشر» در آینده نزدیک خبر داد.

    به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، مهدی توکلی رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران در رابطه با آموزش رشته چاپ در این مرکز گفت: پس از انحلال رشته چاپ در واحد ۵ دانشگاه علمی کاربردی، این رشته در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ راه اندازی شد. پیش از این، آموزش آکادمیک این رشته به خواب رفته بود به طوری که در حال حذف کامل در دانشگاه علمی کاربردی بود اما با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و برخی از فعالان این صنعت موفق شدیم که آموزش چاپ را بار دیگر احیا کنیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ما در این دانشگاه در رشته های فنی صنایع چاپ، ماشین آلات و چاپ و نشر در مقطع کاردانی و مدیریت امور چاپ در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داریم. سالانه امکان پذیرش ۲۲۰ دانشجو در این مقاطع وجود دارد و هم اکنون نیز ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ در رشته های مختلف صنعت چاپ در حال تحصیل هستند.

    دانشگاه علمی کاربردی واحد 30اهداف آتی دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران در رابطه با اهداف این مرکز در حوزه توسعه آموزش صنعت چاپ، اظهار داشت: راه اندازی رشته «چاپ دیجیتال» و «حقوق در چاپ و نشر» از اهداف آتی ما در این مرکز دانشگاهی است. دلیل این هدف گذاری نیز نبودن کارشناس رسمی دادگستری در حوزه چاپ و نشر است. در این زمینه رایزنی هایی با وزارت ارشاد و قوه قضائیه برای احیای این دو رشته انجام شده است.

    توکلی در رابطه با ورود دانشجویان رشته چاپ پس از فارغ التحصیلی به بازار کار گفت: یکی از مشکلات ما برای دانشجویان این رشته مجوز کار بود که در این زمینه با همت و تلاش دکتر بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی این مجوز فراهم شد. در این راستا قراردادهایی را برای تامین نیروی مورد نیاز چاپخانه های بانک ملی، بانک مرکزی و بانک ملت منعقد شده است تا به محض اینکه دانشجویان ما به تخصص لازم در بخش های مختلف این صنعت رسیدند به استخدام این مراکز درآیند.

    دانشگاه علمی کاربردی واحد 30بیشتر بخوانید: انعقاد تفاهم نامه آموزشی میان اتحادیه چاپخانه داران و مرکز آموزشی علمی کاربردی

    رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۰ تهران خاطرنشان کرد: چاپ؛ ابرصنعتی است که برمدار نیروی انسانی متخصص می چرخد. از همین رو آموزش یک امر ضروری در این صنعت به شمار می آید. اگر صنعت کاران پای کار آموزش بیایند و در راستای آموزش نیروی متخصص برای مجموعه های خود تلاش کنند، قطعا نه تنها بهره وری مجموعه ها بالاتر خواهد رفت بلکه در سطح کلان منجر به رشد و رونق صنعت چاپ خواهد شد.

    مقاله قبلینقش رنگ در برندینگ و بازاریابی
    مقاله بعدیرونمایی از سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار در نخستین رویداد هم‌نوشت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.