نوآوری در بسته بندی و مشکلات فروش

    0
    64
    زیبایی بسته‌بندی

    امیری فعال بخش بسته بندی محصولات غذایی و کشاورزی با تاکید بر ضرورت بسته بندی نوآورانه در بازارهای جهانی گفت: با اعمال نوآوری در بسته بندی می بینیم که قیمت بسته بندی بالا می رود. در ادامه چون توان خرید مردم بالا نیست با مشکل فروش در بازار مواجه می شویم. 

    اگرچه در حوزه تجهیزات و ماشین آلات بسته بندی محصولات کشاورزی و مواد غذایی طی سال های اخیر سرمایه گذاری هایی شده است اما باز هم جای کار دارد به خصوص که ترکیه در این حوزه بسیار فعال است

    از سوی دیگر در رساندن محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی نیز تباهی محصول رخ می دهد که به دلیل عدم بهره مندی از بسته بندی های مناسب و همچنین نبود تجهیزات حمل و نقل همچون کامیون های سردخانه دار با استانداردهای جهانی است. با این وجود به نظر می رسد در حوزه بسته بندی می توان با تغییر نگرش تولیدکننده و صادرکننده هدررفت محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش داد اگرچه بسته بندی اصولا در کشور گران تمام می شود.

    نوآوری در بسته بندیضرورت سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه بسته بندی محصولات

    وحید امیری از جمله فعالان حوزه بسته بندی محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون خشکبار، ادویه جات، حبوبات و قند و شکر است که معتقد است طی سال های اخیر در بحث تجهیزات و بسته بندی تا حدودی سرمایه گذاری شده است اما باز هم جای کار دارد و می توان سرمایه گذاری های بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ این فعال حوزه بسته بندی در گفت و گو با بازار در خصوص وضعیت تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی و مواد غذایی اظهار داشت: در واقع همه نوع اقداماتی در این حوزه انجام می شود و سلیقه های بسیاری وجود دارد به صورتی که برخی بازارها محصولات را فقط به صورت بسته بندی شده می خواهند و برخی دیگر خواهان محصولات به صورت فله ای هستند. لذا اصولا باید طبق سلیقه و خواسته بازار محصولات و مواد غذایی را عرضه کرد.

    نوآوری در بسته بندیامیری با تاکید بر اینکه اصولا بسته بندی محصولات را برای بازارهای داخلی انجام می دهیم گفت: البته مشتریانی هم به ما مراجعه می کنند که به صورت خاص برای برندها در بازارهای هدف کار بسته بندی و ارسال را انجام می دهیم. ضمن اینکه به کشورهای اطراف و حوزه خلیج فارس محصولات با برند خود ارسال می کنیم.

    وی در خصوص سرمایه گذاری هایی که در حوزه تجهیزات و ماشین آلات بسته بندی صورت گرفته است نیز تصریح کرد: آنچه در بسته بندی تجربه داریم به خصوص با توجه به نمایشگاهی های تخصصی بسته بندی ایتالیا، آلمان و ترکیه که حضور داشته ایم بیانگر این است که در حوزه بسته بندی طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته ایم و از سوی دیگر در حوزه دستگاه های بسته بندی و طراحی و چاپ نیز رشد خوبی داشته ایم.

    وی تاکید کرد: صنایع بسته بندی ترکیه از ما بسیار جلوتر است و عملا بسیاری از بازارهای با پتانسیل بالا برای صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون امارات و روسیه را عملا از ایران گرفته است.

    امیری ادامه داد: با این وجود هنوز جای کار بسیار داریم مخصوصا اینکه در منطقه، صنایع بسته بندی ترکیه از ما بسیار جلوتر است و عملا بسیاری از بازارها را از دست ایران گرفته است؛ بازارهای خارجی پر پتانسیلی مانند امارات، روسیه و غیره که فقط به واسطه نوع بسته بندی به اصطلاح از دست ما در می آورند.

    نوآوری در بسته بندیبسته بندی شکیل؛ عامل مهم فروش بالا در بازارهای جهانی

    وی با تاکید بر بسته بندی محصولات کشاورزی و مواد غذایی در بازارهای جهانی بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که در بازارهای جهانی انجام داده ایم دریافته ایم که در چیدمان بسیاری از فروشگاه ها عاملی که می تواند فروش را بسیار بالا ببرد جذابیت بسته بندی است که شامل رنگی است که در طراحی استفاده می شود، نوع کاغذ و سلفون و همچنین طراحی است که برای بسته بندی محصول استفاده می شود.

    این فعال بخش بسته بندی در پاسخ به این سوال که به طور کلی پاشنه آشیل صنعت بسته بندی کشور چیست، گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، می توان به ماشین آلات، طراحی و همچنین هزینه اشاره کرد؛ یعنی هزینه بسته بندی بسیاری از محصولات همچون حبوبات بسیار گران تمام می شود.

    بیشتر بخوانید: ضرورت نوآوری در بسته بندی صنایع دستی

    نوآوری در بسته بندیتبعات نوآوری در بسته بندی

    وی ادامه داد: به عنوان مثال ما همیشه با این موضوع در حوزه حبوبات روبرو هستیم که می گویند چرا کار نویی انجام نمی دهید که ایده های جدید و نوآوری جدید در آن باشد، چرا که در مورد حبوبات روند کار به آن نحو است که به طور عمومی صرفا یک سلفون ساده استفاده می شود.

    امیری تصریح کرد: با این وجود به صورت خاص در مورد محصولی مانند حبوبات ما اقدام به ارائه طرح های نو و نوآوری هایی در بسته بندی کرده ایم. اما با اعمال کارهای خلاقانه و نوآوری در بسته بندی می بینیم که قیمت بسته بندی بالا می رود. در ادامه وقتی قیمت تمام شده بالا می رود چون توان خرید مردم بالا نیست با مشکل فروش در بازار مواجه می شویم و لذا قیمت تمام شده یک بسته بندی شیک و نوآوری در بسته بندی پیامدهای خاص خود را نیز دارد.

    مقاله قبلینخستین رویداد هم‌نوشت برگزار شد
    مقاله بعدیقیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد کاهش یافت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.