نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا فرصتی برای گسترش ارتباطات

    گفت و گو با غلامرضا شجاع؛ رئيس تشريفات نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا و مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان

    0
    77
    شجاع نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا

    رئیس تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا گفت: یکی از اهداف برگزاری این رویداد ایجاد ارتباطات بیشتر میان تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

    غلامرضا شجاع؛ رئیس تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا و مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین اظهار داشت: در تمام جهان نمایشگاه‌ ها علاوه بر نمایانگر کردن توانمندی‌ های کشورها در زمینه تولید و صنعت، پشتیبان و تسهیل‌کننده چرخ‌ های اقتصادی کشورها برای خودکفایی در تولید و همچنین صادرات هستند.

    وی ادامه داد: کاغذ به‌عنوان یکی از صنایع مهم کشور همواره به‌عنوان یکی از اولویت‌ های مسئولان بلندپایه کشور مطرح است؛ به‌گونه‌ای که تولید و خودکفایی چشم‌انداز دائمی آن‌ها برای این صنعت محسوب می‌شود.

    شجاع افزود: در بسیاری از کشورهای جهان برای صنعتی به این عظمت سال‌ها است که نمایشگاه‌های تخصصی برگزار می‌کنند. از همین رو جای خالی چنین رویدادی در کشور ما محسوس بود که خوشبختانه با تلاش و همت جناب امیدی این نقص برطرف شده و ما امروز شاهد ششمین دوره از یک نمایشگاه پرسود و باشکوه در صنعت کاغذ هستیم. این رویداد به‌مرور زمان جای خود را در میان صنعتگران، تولیدکنندگان و واردکنندگان کاغذ باز کرده است به‌طوری‌که امسال شاهد افزایش تعداد سالن‌های آن هستیم.

    رئیس تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا تصریح کرد: امسال برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا موفق شدند که با تشکل‌های تخصصی این حوزه مانند سندیکای کاغذ و مقوا، انجمن واردکنندگان کارتن و ورق، شرکت تعاونی کارتن و ورق، انجمن بسته‌بندی، انجمن‌های سلولزی و تیشو و محصولات بهداشتی، اتحادیه کاغذ و مقوا تعاملی موفق و سازنده داشته باشند که امیدوارم این همکاری با هدف ایجاد ارتباطات بیشتر میان تولیدکننده و مصرف‌کننده ادامه پیدا کرده و گسترش یابد.

    نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوانمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا تاثیرگذار در چرخه اقتصادی صنعت

    وی یکی از سیاست‌های دولت برای حمایت‌های ارزی، مالیاتی و تعرفه‌ای را کوتاه کردن دست واسطه‌ها و عرضه مستقیم کالا از تولیدکننده و واردکننده به دست مصرف‌کننده برشمرد و گفت: نمایشگاه محیطی است که می‌تواند دست واردکننده، تولیدکننده و مصرف‌کننده را در دست هم بگذارد و از این نظر نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا می‌تواند در چرخه اقتصادی این صنعت تأثیرگذار باشد.

    شجاع حضور شخصیت‌های جهانی و برندهای معروف کاغذ و مقوا را یکی از مواردی برشمرد که می‌تواند بر اعتبار نمایشگاه کاغذ و مقوا بیفزاید. وی ادامه داد: دلیل عدم حضور این بزرگان در نمایشگاه کاغذ و مقوا به مسائل غرفه‌های ارزی و ریالی در نمایشگاه بین‌المللی باز می‌گردد. در واقع هیچ نمایشگاهی را در سطح جهان نمی‌توانید بیابید که غرفه را به غرفه‌گذار بفروشند بلکه برعکس برای شرکت‌کنندگان خارجی سوبسیدها و حمایت‌های زیادی به‌منظور حضورشان در نمایشگاه قائل می‌شوند. اما متأسفانه در ایران این‌گونه عمل نمی‌شود و شرکت‌کنندگان خارجی باید رقم‌های بزرگی را برای دریافت یک غرفه کوچک پرداخت کنند.

    به گفته رئیس تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا مشکل دیگر حضور برندهای معتبر خارجی گمرک است که تسهیلات لازم را برای ورود ماشین‌آلات فراهم نمی‌کند.

    وی نقش شهرداری در حمایت از نمایشگاه‌ها را بسیار بااهمیت دانست و اظهار داشت: در اکثر کشورهای دنیا شهرداری‌ها بزرگ‌ترین حامی نمایشگاه‌ها هستند و تبلیغات محیطی و درون‌شهری را بر عهده می‌گیرند. دلیل آن هم واضح است چون این حمایت موجب جذب بازدیدکننده داخلی و خارجی به شهر و در نتیجه رونق اقتصادی آنجا می‌شود. این در حالی است که چه در تهران و چه در شهرستان‌ها شهرداری‌ها نه‌تنها چنین حمایت‌هایی را انجام نمی‌دهند بلکه ارقام زیادی را بابت تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها طلب می‌کنند.

    شجاع درباره تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی گفت: تبلیغات در صداوسیما حتی در سطح یک زیرنویس ساده بسیار هزینه‌بر است درحالی‌که در سایر کشورها این نوع از اطلاع‌رسانی‌ ها رایگان یا با حداقل هزینه است. درصورتی‌که مسئولان بتوانند تسهیلات خوبی را در اختیار برگزارکنندگان چنین رویدادهایی بگذارند، خدمات بهتری به غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد. امیدوارم روزی به چنین عقلانیتی برسیم و ارگان‌های مختلف به وظایف خود برای کمک به اقتصاد، تولید و صادرات کشور عمل کنند.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه کاغذ و مقوا مورد حمایت اتحادیه

    مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در پایان از حضور فعال اعضای شرکت تعاونی لیتوگرافان، مهر و پلاک و ‌چاپ ‌اسکرین در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا خبر داد و گفت: از همه فعالان صنعت کاغذ و مقوا برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم؛ همچنین از حمایت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت از این رویداد اثرگذار تشکر می‌کنم.

    ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌ هاى سلولزى و ماشین‌ آلات مربوطه یکم تا چهارم مرداد ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیرئیس اتحادیه چاپخانه داران در میان ترکیب جدید هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران
    مقاله بعدیمدیر فروشگاه سلفون بهاری: تامین مواد اولیه مسئله اساسی صنعت چاپ است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.