مدیر فروشگاه سلفون بهاری: تامین مواد اولیه مسئله اساسی صنعت چاپ است

    0
    74
    سلفون بهاری

    مدیر فروشگاه سلفون بهاری گفت: تولید در کشور ما همواره با مشکل روبرو بوده است اما مسئله اساسی که در حال حاضر صنعت چاپ با آن مواجه است تامین مواد اولیه تولید است.

    محمد بهاری؛ مدیر فروشگاه سلفون بهاری در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین درباره مجموعه خود توضیح داد: سلفون بهاری اولین واردکننده سلفون حرارتی در ایران است که کار خود در این بخش را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است. این مجموعه اما در حال حاضر نمایندگی فروش سلفون‌های حرارتی مجموعه نقش الماس را برعهده‌گرفته است. شرکت نقش الماس کاسپین هم‌اکنون جزو تولیدکنندگان خوب این حوزه است و توانسته با تولید داخلی از خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آورد. این شرکت هم‌اکنون به تولید سلفون مخملی و سلفون متالایز نیز روی آورده است.

    بهاری درباره وضعیت بازار ملزومات چاپ کشور بیان داشت: تولید در کشور ما همواره با مشکل روبرو بوده است اما مسئله اساسی که در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم تأمین مواد اولیه تولید است. با همه این مشکلات اما سلفون حرارتی ایرانی توانسته نیاز بازار را حل کند. سلفون حرارتی تولید داخل همواره در دسترس مشتری است به همین دلیل نیاز ندارند به‌صورت عمده خرید داشته باشند؛ در گذشته این جنس عمدتاً از کشور چین یا کره وارد می‌شد؛ بنابراین بخش بزرگی از سرمایه در گردش چاپخانه‌داران برای خرید عمده از دست می‌رفت.

    وی یکی از مهم‌ترین معضلات بازار چاپ را پرداخت مالیات دانست و اظهار داشت: قیمت‌هایی که اداره مالیات و دارایی برای اهالی صنف چاپ در نظر گرفته‌اند با سوددهی همخوانی ندارد. یکی از راه‌های حل این معضل نیز آن است که اتحادیه با اداره مالیات به توافق برسند.

    بیشتر بخوانید: مدیر اجرایی شرکت اکوتابان پارس: تصمیمات غیرکارشناسانه بانی مرگ صنعت است

    مدیر فروشگاه سلفون بهاری در ادامه بیان داشت: بازار چاپ روزبه‌روز در حال ضعیف شدن است. هزینه‌های پرسنلی و حواشی آن بسیار بالا رفته است، به همین دلیل تنها چاپخانه‌داران بزرگ می‌توانند در بازار رقابت باقی بمانند. به‌عنوان‌مثال شما کالایی را به قیمت هزار تومان می‌خرید و به مبلغ هزار و ۱۰۰ تومان می‌فروشید؛ اما مسئله این است که تاجران نمی‌توانند کالای جدید را با همان قیمت قبل جایگزین کنند، به‌این‌ترتیب می‌توان گفت سرمایه‌ها در این حوزه روزبه‌روز کوچک و کوچکتر می‌شوند.

    سلفون بهاری

    مقاله قبلینمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا فرصتی برای گسترش ارتباطات
    مقاله بعدیمعافیت کتابفروشان از پرداخت کارمزد تراکنش و لزوم اصلاح کد نظام صنفی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.