بررسی وضعیت بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر

    0
    48
    بازار کاغذ و مقوا و سایر ملزومات صنعت چاپ و نشر

    نگاهی به بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر در هفته اخیر نشان‌دهنده نوسان قیمت کاغذ تحریر و ثبات در بخش سایر ملزومات مثل مرکب‌های ایرانی و خارجی و زینک است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به  نقل از ایبنا، در حالی بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر، طی هفته اخیر غیر از حوزه کاغذ، نسبتا ثبات داشت و بازار کاغذ تحریر، افزایش قیمت ۶۰ هزار تومانی را تجربه کرد، اما این روند تا پایان هفته متوقف و اندکی هم نزولی شد.

    کارشناسان بازار معتقدند که عدم خرید کالا و رکود نسبی در بازار، دلیل نوسانات بازار کاغذ است، برخی بنگاه‌های خرید و فروش کاغذ با ایجاد شوک به بازار تلاش کردند که تغییری در بازار ایجاد کنند، آن‌ها با افزایش قیمت‌ها طی یکی‌دو روز و پایین آوردن آن نوسانی در بازار ایجاد کرد. قیمت کاغذ تحریر ۷۰ گرمی در فاصله یک هفته اخیر تا بندی یک‌میلیون و ۳۹۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد اما اکنون قیمت‌ها کاهش یافته است.

    کاغذ تحریر بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشرامروز هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز با به بهای یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است. قیمت کاغذ چاپ و تحریر چینی ۸۰ گرمی نیز نسبت به دو هفته گذشته تغییری نداشته و هر بند ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک‌میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و هربند کاغذ چینی ۸۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ به قیمت یک‌میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

    کاهش قیمت‌ ها در حوزه گلاسه نیز بسیار ناچیز و حدود ۵۰۰ تومان است؛ هر کیلو کاغذ گلاسه گرم پایین ۱۳۰ گرمی ۷۰ در ۱۰ و ۹۰ در ۹۰ به قیمت ۵۶ و ۵۰۰ هزار تومان و هرکیلو کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود ۴۸ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰۱ آن حدود ۵۲ و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

    بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشرثبات در سایر بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر

    بازار سایر ملزومات چاپ و نشر نیز همانند دو هفته گذشته تغییری نداشت؛ به‌طوری که هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، مرکب ایرانی افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی را از ابتدای امسال تجربه کرده و امروز در بازار، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان، هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت ۲۲۰ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۱۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به ۱۷۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

    هر ورق زینک نیز حدود ۸۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، الکل ایزوپروپیل نیز با قیمت حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان در بازار موجود است؛ همچنین هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۰۸ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر

    بیشتر بخوانید: تأمین نیاز بازار ملزومات چاپ و دور زدن تحریم‌ ها

    بازار چاپ کتاب‌های کمک آموزشی و دفتر مشق طی هفته‌های اخیر به زودی داغ خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود بازار کاغذ و سایر ملزومات چاپ نیز شاهد تغییر و تحولات خوبی باشد.

    بازار مواد اولیه صنعت چاپ و نشر

    مقاله قبلیمذاکره تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با گروه کاغذ چنمینگ
    مقاله بعدینخستین نشست هم‌ اندیشی بیست‌ و‌ سومین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.