تخصصی بودن؛ بزرگ ترین حُسن نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی

    گفت و گو با رسول ورشوچی منفرد، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کارتن و ورق

    0
    71
    نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی

    عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کارتن و ورق گفت: بزرگ ترین حسن نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی این است که به صورت تخصصی برگزار می‌ شود. 

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ رسول ورشوچی منفرد، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کارتن و ورق درباره نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی گفت: ما جزو آرزو‌های دیرینه مان بود که نمایشگاه تخصصی تحت عنوان صنایع سلولزی بالاخص کاغذ و کارتن در کشور داشته باشیم چرا که فعالان صنعت کاغذ و کارتن تا پیش از این زیر مجموعه ای از نمایشگاه‌ های بین المللی سایر صنایع مثل چاپ و بسته‌ بندی قرار می‌گرفتند و ما خیلی دوست داشتیم که نمایشگاه تخصصی صنایع سلولزی از سایر نمایشگاه‌ ها منفک شود.

    وی ادامه داد: قبل از برپایی شش دوره نمایشگاه کاغذ و مقوا اقداماتی در همین راستا انجام شد اما مثمر نبود. آقای امیدی زحمت کشیدند و نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی را با نگاه تخصصی تر نسبت به سایر نمایشگاه‌ های چاپ و بسته‌ بندی راه اندازی کردند.

     

    نقاط ضعف و قوت نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی

    ورشوچی منفرد افزود: با اینکه نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی یک نمایشگاه تخصصی است ولی نگاهی که به این نمایشگاه وجود دارد کمی‌ دو سویه است و شاید بتوان از این نظر نقدهایی را به این نمایشگاه وارد کرد. تنها ایرادی که می‌ توان به این نمایشگاه گرفت این است که به طور کلی صنف‌ های مرتبط با آن کوچک هستند و ش

    بیشرکت های خارجی نیز حضور چشمگیری در آن ندارند بنابراین نمایشگاه در مقیاس کوچک برگزار می شود، در صورتیکه همکاران ما توقع دارند؛ نمایشگاه های داخلی ما مانند نمایشگاه دروپا که از کل دنیا و رسته های مختلف صنعت چاپ در آن شرکت می‌ کنند؛ برگزار شود.  

    وی اشاره کرد: بزرگ ترین حسن این نمایشگاه این است که به صورت تخصصی برگزار می‌ شود و کسانی که به دنبال بازار کاغذ، کارتن و مقوا هستند به راحتی می‌توانند با شرکت در این نمایشگاه به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. حسن دیگر آن نسبت به نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی این است که افرادی که برای خرید کاغذ و کارتن در این نمایشگاه حاضر می شوند اگر موارد دیگری مانند تسمه، پلاستیک و مواد اولیه دیگری هم بخواهد می‌تواند تهیه کند.

    عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کارتن و ورق درباره برگزاری نمایشگاه های تخصصی توضیح داد: نمایشگاه‌ ها در دنیا به سمت تخصصی بودن در حال حرکت هستند، البته این موضوع ثابت نیست و می‌ توان گفت دنیا از آن دورانی که نمایشگاه‌ های جامع بین المللی برگزار می‌ شد فاصله گرفته است.

    ورشوچی در همین رابطه ادامه داد: در کشور ما هم نمایشگاه‌ ها به سمت برگزاری به صورت تخصصی حرکت کرده اند و شاهدیم که وقتی یک نمایشگاه تخصصی برگزار می‌شود صنایعی که در آن شرکت می‌کنند قرابت و نزدیکی با نمایشگاه دارند. با این حال نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی نیز به صورت بسیار تخصصی برگزار می‌ شود.

    عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کارتن و ورق تاکید کرد: نقد دیگری که به کل نمایشگاه‌ های کشورمان دارم تعدد برگزاری آنها و کوتاه بودن فاصله زمانی هر دوره برگزاری است؛ معمولا شرکت‌ها در دوره یکساله نمی‌توانند دستاورد‌های خاصی ارائه بدهند. به عنوان مثال نمایشگاه دروپا هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و شرکت‌ها تمام تلاششان را می‌کنند که بعد از ۴ سال حرفی برای گفتن در آن نمایشگاه داشته باشند اما در کشور ما چنین اتفاقی نمی‌افتد و عملا شرکت‌ها حرفی برای گفتن ندارند.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده‌ های سلولزی آوردگاه انتقال تجربه میان صنعتگران

    وی با بیان این نکته که برگزاری نمایشگاه‌ های موازی کار را برای شرکت کنندگان سخت کرده است؛ اذعان داشت: برگزارکنندگان نمایشگاه‌ ها باید فکری برای تعدد نمایشگاه ها بکنند و اقداماتی را در رابطه با این موضوع انجام دهند چون برگزاری نمایشگاه‌ های موازی هم برگزارکنندگان را به چالش انداخته و هم شرکت کنندگان را دچار سختی و زحمت کرده است.

    ششمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فرآورده‌ هاى سلولزى و ماشین‌ آلات مربوطه یکم تا چهارم مرداد ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیکاربرد سیلیکات سدیم در صنعت کارتن سازی
    مقاله بعدیمدیرعامل بازرگانی نوین شیمی: بازار ملزومات چاپ وارد رکود اساسی شده است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.