ساماندهی واردات مواد اولیه چاپ با تدوین راهبرد کیفیت

    گفت و گو با محمود پیشعلی؛ مدیر چاپ فرارنگ آریا

    0
    65
    نرخ نامه ۱۴۰۳ پیشعلی

    مدیر چاپ فرارنگ آریا با اشاره به نبود نظارت بر کیفیت و واردات مواد اولیه چاپ گفت: باید از طریق خرد جمعی برای ساماندهی بازار مواد اولیه، راهبرد کیفیت تدوین شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ محمود پیشعلی مدیر شرکت چاپ و بسته بندی فرارنگ آریا با اشاره اینکه یکی از پیش شرط های مهم تولید محصول، تامین مواد اولیه باکیفیت است، گفت: متاسفانه برخی بازرگانان بدون توجه به کیفیت، اقدام به واردات مواد اولیه چاپی با درجات کیفی متفاوت می کنند؛ که این به مشکلی جدی در تامین زنجیره تولید محصولات چاپی کشور تبدیل شده است.

    وی افزود: برای رفع این مشکل، اتحادیه چاپخانه داران می تواند با شفاف سازی تقاضاها از طریق خردجمعی، راهبرد کیفیت تدوین کند.

     

    عدم نظارت بر واردات مواد اولیه چاپ

    پیشعلی با تاکید بر اینکه استانداردسازی کیفیت مواد اولیه چاپ، یکی از اصول مهم در تدوین راهبرد کیفیت است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ واحد و سازمانی بر واردات مواد اولیه چاپ نظارت نمی کند از این رو هر وارد کننده ای بنا بر معیارهای کیفی مدنظر خود، اقدام به واردات می کند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه می تواند بر کیفیت مواد اولیه چاپ نظارت کند و بازرگانان را مجاب کند تا بر اساس معیارهای مورد نظر آن، به واردات مواد اولیه چاپ بپردازند، اظهار داشت: اتحادیه تنها از طریق تدوین راهبرد کیفیت و شفاف سازی تقاضاها می تواند کیفیت مواد اولیه وارداتی به کشور را مدیریت کند. 

    بیشتر بخوانید: ثبات نرخ ارز تنها راه حل مشکلات صنعت چاپ

    وی افزود: از طریق خرد جمعی و تعیین یک خط مشی و راهبرد مشخص باید فضای روانی بازار به سمتی هدایت شود که بهترین مواد اولیه با درجه کیفی بالا و یکسان وارد کشور شود.

    مقاله قبلیآغاز ثبت‌نام بازدیدکنندگان هشتمین نمایشگاه بین ‌المللی ایران‌ فارما
    مقاله بعدیرعایت استانداردهای خاص چاپ و بسته بندی در تولید دارو؛ شرط ورود به بازارهای جهانی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.