مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد:به روز رسانی برای حفظ بازارهای صادراتی ضروری است

    0
    94
    مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد

    مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد: متأسفانه عزیزان سیاست‌گذار در این حوزه شناخت لازم برای ایجاد تغییرات مثبت را ندارند، از همین رو توان قانونمند کردن سیستم حمایتی برای ساده کردن شرایط به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه را ندارند. بااین‌همه ما همچنان امیدوار هستیم تغییرات مثبتی در آینده این صنعت رخ دهد.

    افشین فرنگی مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد است، وی که ۲۹ سال است در حوزه چاپ و بسته‌بندی فعالیت می‌کند، درباره وضعیت بازار ماشین‌آلات صنعت چاپ اظهار داشت: طبیعی است که به دلیل عدم‌حمایت‌ها و تغییر قوانین دولتی بازار ماشین‌آلات صنعت چاپ وضعیت خوبی ندارد.

    مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد در ادامه بیان داشت: بنده به‌عنوان واردکننده در این حوزه فعالیت می‌کنم و باید بگویم بزرگ‌ترین چالش‌هایی که ما با آن روبرو هستیم به عملکردهای دولتی بازمی‌گردد. عدم‌حمایت سیستم‌های بانکی از مشتریان، تغییر قوانین و عدم شفافیت آن‌ها از بزرگ‌ترین مشکلات ما است که خیلی از پروژه‌هایمان را متوقف کرده؛ برای سرمایه‌گذاری باید در سیستم بانک مرکزی ثبت‌نام کرد تا تخصیص ارز صورت بگیرد. متأسفانه برخلاف آنچه می‌گویند تخصیص ارز به‌راحتی صورت نمی‌پذیرد و نرخ‌هایی که طبق قانون برای واردات ماشین‌آلات تعریف‌شده با آن چیزی که در نهایت تمام می‌شود، سنخیتی ندارد.

    فرنگی افزود: ما چندی پیش بازدیدی از یک مجموعه چاپ و بسته‌بندی معمولی در ترکیه داشتیم، تولید ماهانه این شرکت که ۱۳ نفر پرسنل داشت برابر بود با تولید سالیانه یک مجموعه ایرانی با ۳۰۰ پرسنل، با این مثال می‌توانید متوجه شوید که چقدر ما با همتایان ترک خودمان فاصله ‌داریم، این فاصله در بخش‌های دیگر همچون مارکتینگ نیز محسوس است. قابل توجه اینکه حجم ماشین‌آلات این شرکت ترک نیز کمتر از نصف شرکت ایرانی بود.

    مدیرعامل بخش ایران شرکت گرینفیلد: به حمایت قانون گذاران برای توسعه نیاز است

     

    مدیر عامل بخش ایران شرکت گرینفیلد اظهار داشت: ۷۰ درصد از بخش صنعت ما فرسوده است. اگر بخواهیم در آینده به همین طریق پیش برویم و نتوانیم به تکنولوژی‌های روز دنیا دست پیدا کنیم از بازارهای صادراتی نیز محروم خواهیم شد.

    بیشتر بخوانید:برگزاری کارگاه های آموزشی انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایران در نمایشگاه کاغذ و مقوا

    وی در پایان افزود: متأسفانه عزیزان سیاست‌گذار در این حوزه شناخت لازم برای ایجاد تغییرات مثبت را ندارند، از همین رو توان قانونمند کردن سیستم حمایتی برای ساده کردن شرایط به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه را ندارند. بااین‌همه ما همچنان امیدوار هستیم تغییرات مثبتی در آینده این صنعت رخ دهد.

    مقاله قبلینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۲۲۷
    مقاله بعدیخودکفایی در تولید کاغذ بسته بندی و کارتن سازی کشور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.