پاکت سازی تخصصی درصنایع بسته بندی

    0
    53
    پاکت سازی

    در این مطلب به بررسی پاکت سازی تخصصی می پردازیم که حجم عمده از بسته بندی های صنایع غذایی و خانگی را در بر می گیرد.

    پاکت سازی تخصصی پنجره دار چیست ؟ کاربرد و تفاوت با دیگر پاکت ها

    پاکت یا هر نوع بسته بندی پنجره دار به وسیله فرایند چاپ یا برش لایه غیر شفاف پدید می آید که در نهایت مشخص شدن محتوا داخل بسته بندی را امکان پذیر می کند. پاکت پنجره دار یا هر نوع بسته بندی پنجره دار دیگر باعث جلب اعتماد خریدار شده و فروش محصول شما را افزایش خواهد داد.

    انواع فرایند های تولید بسته بندی پنجره دار شامل موارد زیر می شود.

    پنجره دار کردن بسته بندی به وسیله برش لایه غیر شفاف : بارز ترین نوع بسته بندی که به وسیله برش لایه غیر شفاف تولید می شود، پاکت های کرافت لمینتی با فیلم های پلیمری همانند پلی اتیلن است که برش در اشکال هندسی یا اختصاصی روی بسته بندی اعمال شده و سپس روی فیلم شفاف مورد نظر لمینت می شود.

    چاپ پنجره دار : اغلب بسته بندی های پنجره دار با فرایند جای خالی چاپی تولید می شود که امکان ایجاد پنجره شفاف در هر شکل و ابعادی را ایجاد می کند.

    انواع پنجره عبارتند از :

    پنجره شفاف با اشکال اختصاصی

    پنجره شفاف با اشکال متعارف و هندسی

    بررسی انواع روش های پنجره دار کردن کاست ها

    در فرایند پاکت سازی امکان پنجره دار کردن در اشکال هندسی و اختصاصی امکان پذیر است، اما همراه با این روش امکان تولید با کاست های شفاف امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر است.

    رو شفاف یا پشت شفاف در پاکت های سه طرف دوخت بدون کاست

    رو شفاف، پشت شفاف یا کاست شفاف در پاکت های ایستاده

    بغل کاست شفاف، رو شفاف یا پشت شفاف در پاکت های پنج طرف دوخت بغل کاست

    بغل کاست شفاف در پاکت های هشت طرف دوخت باکس پوچ

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دستگاه کارتن چسب‌زن

    بررسی پاکت متالایز پنجره دار

    پاکت های متالایز امکان تولید به صورت پنجره دار را ندارد، اما امکان تولید به صورت پشت و رو شفاف یا کاست شفاف را دارد.

    انواع روش های تولید پاکت متالایز همراه با پنجره شامل موارد زیر می شود.

    رو شفاف پشت متالایز

    پشت متالایز رو شفاف

    ته کاست شفاف

    بغل کاست شفاف

    پاکت کرافت پنجره دار

    از متداول ترین پاکت های بسته بندی که برای بسیار از مشاغل به صورت چاپ اختصاصی یا بدون چاپ ساده مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل امکان سفارش در حجم های کمتر در بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

    پاکت ایستاده چیست ؟

    قبل از اینکه به بررسی فرایند تولید پاکت ایستاده بسته بندی بپردازیم، یک توضیح کلی در رابطه با پاکت سازی چیست در اختیار شما قرار می دهیم ؟ به انواع روش های دوخت روی فیلم های تک لایه یا لمینتی چاپ دار که باعث ایجاد انواع مدل های پاکت بسته بندی می شود را پاکت سازی می گویند.

    پاکت ایستاده چیست ؟ به پاکت هایی که به روش چهار طرف دوخت ته کاست پاکت سازی می شوند را پاکت ایستاده می گویند، این روش دوخت و پاکت سازی امکان قرار دهی پاکت به صورت ایستاده را فراهم می کند.

    انواع روش های پاکت سازی

    اصلی ترین دلیل محبویت پاکت های پلیمری و غیر پلیمری، تنوع بسیار بالا آن ها در روش های دوخت، پاکت سازی و متریال های مورد استفاده می باشد، بنابراین بی شمار نوع پاکت قابل تولید است.

    انواع روش های دوخت و پاکت سازی شامل موارد زیر می شود.

    پاکت سه طرف دوخت بدون کاست

    پاکت چهار طرف دوخت ته کاست

    پاکت پنج طرف دوخت ۲ طرف کاست (بغل کاست)

    پاکت هشت طرف دوخت سه طرف کاست (فلت باتم باکس پوچ)

    پاکت مرکز دوخت

    پاکت ایستاده شفاف و پنجره دار

    یکی دیگر از درخواست های پر تکرار که توسط مشتریان بسیار تقاضا می شود، تولید پاکت به سه روش زیر می باشد.

    پاکت تمام شفاف

    پاکت یک رو شفاف به صورت پشت چاپ دار یا از لایه پشتی لمینت شده با متالایز و کرافت

    پاکت پنجره دار ایستاده به صورت چاپ دار تولید می شود که قسمت های پنجره با اشکال هندسی یا اشکال اختصاصی برای مشخص شدن محتوا داخل بسته بندی خالی می شود. متالایز امکان برش به صورت پنجره دار را ندارد اما فیلم کرافت دارد.

    دیگر درخواست های مشتریان برای تولید پاکت

    نیاز های بسیار متنوعی برای تولید پاکت های بسته بندی به خصوص نمونه های ته کاست ایستاده وجود دارد که در سطر های قبلی تنها به برخی از آن ها اشاره کردیم. در ادامه به بررسی دیگر درخواست مشتریان برای تولید این بسته بندی خواهیم پرداخت.

    سوپاپ انتقال هوا : سوپاپ برای محصولات شیمیایی و مواد غذایی که از خود گاز تولید می کند مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت قهوه سوپاپ دار بهترین مثال برای این نوع است که از پف کردن بسته بندی جلوگیری می کند. سوپاپ ها به صورت دانه ای محسابه شده و روی پاکت ها قرار می گیرد.

    پانچ رگال کلاه مکزیکی و تک سوراخه : پانچ رگال به صورت کلاه مکزیکی یا تک سوراخه امکان قرار دهی بسته بندی را در رگال فروشگاه ها هموار می سازد. البته پانچ رگال بیشتر برای پاکت های سه طرف دوخت که امکان قرار گرفتن به صورت ایستاده را ندارند مصرف می شود.

    پانچ دسته موزی : پانچ دسته موزی یا چند سوراخه برای بسته بندی های چند کیلویی و حمل و نقل آسان تر استفاده می شود.

    آسان باز شو (نقطه برش V-cut) : برش V-cut یا همان آسان باز شو امکان باز کردن بسته بندی به صورت هر چه آسان تر را امکان پذیر می کند.

    هر نوع سفارش سازی اختصاصی با توجه به درخواست و نیاز مشتری قابل انجام می باشد.

    روش های طراحی و چاپ روی پاکت پنجره دار و پاکت ایستاده

    شرکت بسپار نگار به صورت تخصصی از سال ۱۳۷۶ در حال چاپ روی انواع فیلم های انعطاف پذیر پلیمری و غیر پلیمری همانند کرافت می باشد و بهترین ماشین آلات چاپ اروپایی را در خط تولید خود موجود دارد که شامل دستگاه ها و مشخصات زیر می شود.

    دستگاه چاپ فلکسو سیلندر مرکز ۸ رنگ عرض ۱۵۰ سانتی متر با کلیشه ژلاتینی دیجیتال : این روش چاپ تا سقف ۸ رنگ با جزئیات و کیفیت بسیار بالا روی تمام فیلم های پلیمری و غیر پلیمری و هر نوع فیلم انعطاف پذیری مکان چاپ را فراهم می کند.

    دستگاه چاپ هلیوگراور ۱۲ رنگ عرض ۱۲۰ سانتی متر با سیلندر چدنی حکاکی : این روش چاپی بیشترین میزان جزئیات، کیفیت و تفکیک چاپ را در بین دیگر دستگاه های چاپ روی فیلم های انعطاف پذیر پلیمری دارد. اما تنها برای چاپ روی فیلم های بسته بندی سلفونی و پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

    اجرت چاپ، قیمت رنگ و حلال و هزینه چاپ : اجرت چاپ با توجه به نوع دستگاه چاپی دارای مبلغ ثابتی است اما هزینه رنگ و حلال و تعداد کلیشه های مورد نیاز پس از کارشناسی اعلام می شود.

    مقاله قبلیخودکفایی در تولید کاغذ بسته بندی و کارتن سازی کشور
    مقاله بعدی۶ استراتژی کاربردی برای توسعه استارت آپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.