هفته بزرگداشت صنعت چاپ برگزار شود

    گفت و گو با بزرگان صنعت چاپ به بهانه روز ملی صنعت چاپ

    0
    55
    بهای زینک کاغذ سنگی شجاع هفته بزرگداشت صنعت چاپ

    اثرگذاری بیشتر با برگزاری هفته بزرگداشت صنعت چاپ

    در آستانه روز ملی صنعت چاپ با غلامرضا شجاع پیشکسوت این حوزه به مصاحبه نشسته ایم. او ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشن روز ملی صنعت چاپ پیشنهاد برگزاری هفته بزرگداشت صنعت چاپ را ارائه کرد. این گفت و گو درحالی صورت گرفت که چند روزی بیشتر به روز ملی صنعت چاپ نمانده است. حوزه ای که بیش از یکصد سال در تاریخ کشور ما قدمت دارد و راه های فراوانی را به سوی پیشرفت علم و فن آوری گشوده است.  در ادامه با ما همراه باشید.

    غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به فعالان این حوزه، اظهار داشت: روز ملی صنعت چاپ در اوایل دهه هشتاد با همت و پشتکار سه اتحادیه چاپ، لیتوگرافی و صحافی و با همت جناب آقای جامی مدیرکل وقت دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقویم کشور ثبت و ضبط شد و به یادگار باقی ماند.

    وی ادامه داد: روز ملی صنعت چاپ، روزی برای گسترش همدلی، رفاقت و همبستگی است. روزی که می توان در آن از دغدغه ها و مشکلات صنعت چاپ به متولیان امر گفت و سپس آن را پیگیری کرد. اگر چناچه بتوانیم این مراسم یک روزه را به صورت «هفته بزرگداشت صنعت چاپ» برگزار کنیم، بی شک می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. 

    روز صنعت چاپ هفته بزرگداشت صنعت چاپمدیرعامل تعاونی لیتوگرافان پیشنهاد داد: در برخی سال ها نیز شاهد برگزاری نشست های تخصصی بودیم که کارشناسان امر، در حوزه های مختلف فنی، مالی و بازرگانی به بیان مسائل صنعت چاپ می پرداختند. این اتفاق می تواند در راستای این جشن و با تحقق هفته بزرگداشت صنعت چاپ رخ بدهد.

    شجاع در ادامه بیان داشت: در سال های متوالی این روز گاهی خیلی با شکوه برگزار می شد. در برخی از سال ها هم برگزار نشد و در برخی مواقع نیز به صورت یادآوری و تنها با یک جلسه چندساعته با محوریت دولت برگزار شد. هفته بزرگداشت صنعت چاپ

    وی افزود: اتحادیه چاپخانه داران تهران امسال، برای چهارمین دوره متوالی آستین همت بالا زده و برای برگزاری مراسمی در خور شان صنعت چاپ پیشقدم شده است که بنده نیز به نوبه خود به آنها خدا قوت می گویم اما باید بگویم که بنده با برگزاری این جشن صرفا به صورت صنفی موافق نیستم چرا که معتقدم در درجه اول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی صنعت چاپ و در درجه دوم وزارت صمت به عنوان دیگر متولی این حوزه نیز باید نقشی چشمگیر در این جشن داشته باشند. چراکه این جشن فرصتی برای بازگو کردن دغدغه های فعالان صنعت چاپ است و بیان مشکلات بدون حضور مسئولان نتیجه بخشی به همراه نخواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: دبیرخانه دائمی روز ملی صنعت چاپ تشکیل شود

    مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان اذعان داشت: مورد دیگری که در رابطه با جشن این روز ضروری می دانم همکاری، همدلی و مشارکت سه اتحادیه چاپخانه داران تهران، صحافان و لیتوگرافان به طور مساوی در این مراسم است. وقتی این یکرنگی و مشارکت سه جانبه وجود داشته باشد، این مراسم می تواند بهانه ای باشد برای بازگو کردن بهتر مشکلات به متولیان امر. نباید اینطور باشد که این مراسم تنها برای مطرح کردن یک اتحادیه برگزار شود.

    شجاع تصریح کرد: درست است که مراسم روز ملی صنعت چاپ در تهران برگزار می شود، اما نباید فراموش کنیم که انتخاب تهران به عنوان پایتخت کشور یک وجهه ملی به این جشن می دهد؛ بنابراین خوب است که اتحادیه ها، تشکل ها و فعالان صنفی دیگر استان های کشور نیز در این جشن حضور و سهم داشته باشند.

    هفته بزرگداشت صنعت چاپ

    مقاله قبلیویژگی ‌های یک پنل پیامکی خوب
    مقاله بعدیافتتاح یک کارخانه کارتن و جعبه سازی به مناسبت هفته دولت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.