معرفی جایگاه صنعت چاپ؛ رسالت فعالان این حوزه

    گفت و گو با بزرگان صنعت چاپ به بهانه روز ملی صنعت چاپ

    0
    53
    صنایع چاپ مادرول جایگاه صنعت چاپ

    در آستانه روز ملی صنعت چاپ با حسین احمدی مدیر عامل صنایع چاپ مادرول پیشکسوت این حوزه به مصاحبه نشسته ایم. او ضمن بیان تبریک روز ملی صنعت چاپ کشور به فعالان این حوزه بر معرفی جایگاه صنعت چاپ کشور به مردم و مسئولان تاکید کرد. این گفت و گو درحالی صورت گرفت که چند روزی بیشتر به روز ملی صنعت چاپ نمانده است. حوزه ای که بیش از یکصد سال در تاریخ کشور ما قدمت دارد و راه های فراوانی را به سوی پیشرفت علم و فن آوری گشوده است.  در ادامه با ما همراه باشید.

    حسین احمدی مدیر عامل صنایع چاپ مادرول ضمن تبریک و شادباش به فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ به مناسبت روز بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین بیان داشت: صنعت چاپ از سایر صنایع کشور جدا نیست و در حال حاضر نیز درگیر دغدغه های فراوانی است که ناشی از شرایط کلان اقتصادی است. مشکلات بانکی، واردات و صادارت، تحریم ها و تامین مواد اولیه که این روزها با سختی های فراوانی مواجه شده است از جمله این دغدغه ها است. جایگاه صنعت چاپ

    وی در ادامه با مهم خواندن جایگاه صنعت چاپ افزود: یکی از مهمترین دغدغه هایی که در حوزه چاپ با آن مواجه هستیم آن است که این بخش هنوز به عنوان صنعت شناخته نشده است. این حوزه به لحاظ تکنیک و استفاده از تکنولوژی بسیار گسترده و پیچیده است، با این وجود اما هنوز از جانب مسئولان ما به عنوان یک بخش خدماتی شناخته می شود و نه صنعتی، این امر باعث می شود تا چاپ عملا از تسهیلاتی که وزرات صمت برای بخش صنعت قائل می شود محروم شود.

    روز صنعت چاپ جایگاه صنعت چاپشناساندن جایگاه صنعت چاپ به مسئولان

    احمدی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در زندگی جاری افراد جامعه بیان داشت: یکی از رسالت های ما به عنوان فعالان این بخش شناساندن قابلیت های این حوزه به عموم جامعه است. زندگی همه افراد جامعه به نوعی با چاپ گره خورده است، از تولید کتاب و مجله تا مواد غذایی و … به این بخش مربوط است، از همین رو  جایگاه صنعت چاپ و اهمیت آن باید به مسئولان شناسانده شود. بسیاری از هموطنان ما از نقش این حوزه بر زندگیشان بی خبر هستند.

    وی اظهار داشت: صنعت چاپ در کشور ما طی این چند سال حرکت های خوبی داشته است. همکاران ما به سمت تکنولوژی روز رفته اند و هوش و استعداد مدیران ما در صنعت چاپ این حوزه را متحول کرده است؛ اما با توجه به تحریم های شدید این چند سال اخیر از دغدغه ها مهم ما به روز کردن دستگاه های چاپ است که روز به روز امکانش سخت تر می شود.

    بیشتر بخوانید: هفته بزرگداشت صنعت چاپ برگزار شود

    مدیرعامل صنایع چاپ مادرول در پایان افزود: ما دو نمایشگاه لیبل اکسپو در بروکسل و آوردگاه دروپا در دوسلدوف را در پیش داریم. بدون شک در این نمایشگاه ها شاهد به روزترین تکنولوژی ها خواهیم بود. برای خرید هر دستگاه نیاز به صد و پنجاه میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود این توان در اکثر چاپخانه داران ما وجود ندارد؛ از همین رو روند گران شدن قیمت ارز و تحریم ها به کهنه شدن این صنعت می انجامد. حل این دغدغه بزرگ تنها در ید قدرت دیپلماسی سیاسی کشور ما است.

    جایگاه صنعت چاپ

    مقاله قبلیآغاز پیش‌ ثبت‌ نام خرید کاغذ ایرانی پارس برای ناشران
    مقاله بعدیعکاسی تبلیغاتی با استفاده از گوشی های هوشمند

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.