پوشش سلفون؛ مجموعه‌ای تخصصی، انتخابی تخصصی

گفت‌وگو با امیر حسنی؛ مدیرعامل مجموعه پس از چاپ پوشش سلفون

0
55
پوشش سلفون

پوشش سلفون از همان ابتدا به شکل تخصصی وارد حوزه پس از چاپ و بخش سلفون شد و کماکان در این رسته به فعالیت می‌پردازد. این مجموعه اکنون از سایز GTO تا نُه ورقی را تحت پوشش قرار می‌دهد که این مسئله دست آن‌ها را در سفارش‌پذیری کاملاً باز گذاشته است. این مجموعه به شکل تخصصی به این کار وارد شده و عمده سفارش‌های تیراژ بالایی که کیفیت در آن‌ها حرف اول را می‌زند، پوشش سلفون را به‌عنوان همکار خود برگزیده‌اند. به گفته‌ی مدیر این مجموعه، تمام تلاش پوشش سلفون از آغاز بر این بوده که تمامی نیاز مشتریانش در بحث سلفون‌کشی را مرتفع کند و بتواند بهترین کیفیت، قیمت و زمان تحویل را به آنان ارائه دهد.

پوشش سلفون امروز در جایگاهی قرار دارد که گزینشش می‌تواند اعتباربخشی محسوب شود و به عنوان راهنمایی برای توسعه‌پذیری مورد استفاده قرار بگیرد.

آغاز به کار پوشش سلفون

پوشش سلفون کار خود را از سال ۱۳۸۳ و با به‌کارگیری یک دستگاه سلفون دستی واتربیس چینی با تغذیه دستی آغاز کرد. من آن موقع شریک داشتم و مجموعه با مدیریت مشترک ما پیش می‌رفت. پس از مدت زمان کمی از شروع، یک دستگاه مشابه دستی دیگر هم به مجموعه پیوست و با رونق گرفتن کار بود که دستگاه سلفون‌کش حرارتی نیمه اتومات (با تغذیه دستی) نیز به خط تولید ما پیوست.

این روند تا سال ۱۳۸۷ ادامه داشت، مکان ما آن زمان در شرق تهران و میدان امام حسین قرار داشت. توسعه‌های مداوم ما را از آنجا به خیابان شریعتی، سپس به میدان انقلاب و پس از آن به خیابان استاد معین کشاند. سال ۱۳۹۲ بود که پوشش سلفون دیگر نامی برای خود دست‌وپا کرده بود و ما مجبور شدیم برای گسترش کار و صنعتی کردن آن فکری کنیم و در نهایت هم تصمیم بر آن شد که به جاده مخصوص کرج و به شهرک صنعتی نقل مکان کنیم. با این تحول پای دستگاه‌های اتوماتیک نیز به مجموعه ما باز شد و پوشش سلفون کار حرفه‌ای خود را با ماشین‌های مدرن و در تیراژهای بالا ادامه داد.

کار به این منوال گذشت تا اینکه در سال ۱۳۹۷ من و شریکم به این نتیجه رسیدیم که به شکل انفرادی فعالیت کنیم و به این ترتیب از هم جدا شدیم، برخی دستگاه‌ها نصیب او و عده‌ای دیگر نیز سهم من شد و نیاز به تکمیل و توسعه دوباره در پوشش سلفون قوت گرفت.

پوشش سلفونمستقل شدن

بعد از مستقل شدن پوشش سلفون مکان ما نیز از جاده مخصوص کرج به شهرک قدس انتقال یافت. ما در مجموعه پوشش سلفون دو دستگاه دو منظوره (واتربیس و حرارتی) چینی داشتیم که بعد از مدتی به سه عدد افزایش یافتند و تا حدود زیادی نیز در برطرف کردن نیاز مشتریان موفق بودند اما با توجه به بخش تبلیغات برای رسیدن به اصل مشتری‌مداری و اخذ رضایت سفارش‌دهنده، این ناوگان فراهم شده نیز جوابگوی خیل سفارش‌های پوشش سلفون نبود و دوباره بحث توسعه‌پذیری مطرح شد.

ما این بار تصمیم گرفتیم به جای اضافه کردن دستگاهی چینی به سراغ یک ماشین باکیفیت‌تر و تخصصی‌تر برویم. بازخوردهای مشتریان ما اگرچه عمدتاً مثبت بود اما من متوجه شده بودم که برخی از آنان به دنبال کیفیت خاصی هستند و بارها به شکلی ضمنی در گفت‌و‌گوهای خود به دستگاه‌های چینی ما با نگرش منفی اشاره کرده بودند. ما به دنبال دستگاهی تخصصی‌تر، باکیفیت‌تر، با سرعتی بالا و برندی قابل‌اتکا و نامدار می‌گشتیم و آدرس پرسی‌ها همه ما را به سمت برند Wenchyuan سوق دادند.

جستجوها ما را با لیستی از دستگاه‌های مختلف روبرو کرد، در این فهرست نام برخی برندهای اروپایی چون بیلهوفر و اتوباند نیز به چشم می‌خورد اما مسئله این بود که علاوه بر هزینه‌های بالا، این دستگاه‌ها مدل‌ پایینی داشتند و از تکنولوژی به‌روز برخوردار نبوده، سال‌ها کار کرده و از همه مهم‌تر، نمایندگی برای خدمات‌رسانی در ایران نداشتند. رجوعی کوتاه به تجربه و یک مقایسه اجمالی کافی بود که Wenchyuan را به انتخاب اول و لایتغیر ما تبدیل کند.

من به‌واسطه‌ی فعالیتم در این صنف همکاران و دوستان خوبی دارم که در این مورد نهایت کمک را به من کرده و به مشاوره‌های کارساز خود مرا به انتخاب احسن رهنمود کردند. جناب آقای اخواص و آقایان غفرانی و ناظری از همکاران و دوستان صمیمی بنده هستند که خود از مصرف‌کنندگان Wenchyuan و مشتریان مجموعه‌ی صفر تا صد بودند و تشویق و ترغیب آن‌ها بود که پای هر شکی را از تصمیم ما برید.

دستگاه Wenchyuan ما مدل سال ۲۰۱۴ است که پیش‌تر کار آن را در مجموعه صفری دیده و با اطمینان قلبی دست به خرید زدیم. سفارش دستگاه در اواسط آذرماه تسلیم مجموعه صفر تا صد شد و این گروه حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن کار نقل‌وانتقال و نصب و راه‌اندازی آن را به انجام رساندند.

این دستگاه اکنون قریب به دو هفته است که در مجموعه ما به کار مشغول است و در همین مدت کم به‌خوبی قدرت خود را به رخ کشیده و توانسته راندمان کار ما را به شکل چشمگیری ارتقا دهد. بسیاری از مشتریان ما با شنیدن خبر Wenchyuan دار شدن پوشش سلفون ابراز خوشنودی کرده و می‌توانم بگویم این بازخوردها و تبلیغات مثبت سینه به سینه در همین مدت زمان کم باعث افزایش قابل‌اتکای سفارش‌ها و تیراژ‌های ما در پوشش سلفون شده است.

پوشش سلفونما پیش از این در خرید دیگر دستگاه‌ها با بدقولی و بی‌توجهی فروشنده روبه‌رو شده بودیم و حتی پیش آمده بود که نصب یک دستگاه نیمه اتومات ما بیش از یک ماه به طول بینجامد و این در حالی است که مجموعه صفر تا صد در طول یک هفته دستگاهی تمام اتومات و مجهز را برای ما به کار انداخت که در نمونه خود یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود.

همکاران من و فعالان آشنا با این عرصه می‌دانند که بازار امروز ایران مملو از برندهای مختلف چینی است که خود ما هم پیش از این با نمونه‌های مختلفی از آن‌ها کار کرده و به‌خوبی با سیستمشان آشنا بودیم؛ باید بگویم که دستگاه‌های چینی اگرچه خروجی قابل قبولی دارند اما کیفیت ساخت پایینی داشته که به مرور زمان خط تولید شما را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌کند.

از طرفی دیگر ازدیاد این برندها و نبود خدمات پس از فروش قابل‌اتکا برای آن‌ها نقطه‌ضعف بزرگی است که همواره استمرار تولید شما را تهدید می‌کند. بارها پیش آمده که من در مواجهه با مشکلی به فروشنده دستگاه چینی مراجعه کرده‌ام، آن‌ها نه قطعه‌ی یدکی لازم و نه متخصص خدمات پس از فروش برای تعمیر در اختیار داشته‌اند.

من در مطالعه و جستجوی خود همواره از دستگاه Wenchyuan و نمایندگی آن مجموعه‌ی صفر تا صد، تعریف و تمجید شنیده بودم. دوستان من در این صنف که در خلال همین گفت‌وگو از آن‌ها نام بردم، خدمات پس از فروش  و رسیدگی همیشگی مجموعه صفر تا صد را تأیید کرده و آن را به‌عنوان یکی از مزیت‌های این برند معرفی می‌کردند که این مسئله در انتخاب ما تأثیر بسزایی داشت.

باید گفت که دستگاه Wen chyuan از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و اصلاً با دستگاه‌های چینی موجود در مجموعه ما قابل‌مقایسه نیست. این ماشین با دقتی بسیار بالا کار می‌کند که ما به پشتوانه‌ی آن توانسته‌ایم راندمان یک مجموعه‌ی پر سفارش را بالا ببریم. سرعت این دستگاه نیز بسیار بالا است و نکته حائز اهمیت آن است که در طول کار با این سرعت هرگز وقفه ایجاد نمی‌شود.

پوشش سلفون بهینه پوشش چاپ شهریور کویر سبزدستگاه‌های چینی مجموعه‌ی ما نیز با تحقیق و تفحص خریداری شده و از بهترین نمونه‌های موجود در بازار هستند، آن‌ها نیز با سرعت ۸۰ متر در دقیقه توان سلفون‌کشی دارند اما شما را در سرعت‌هایی بالا و این‌چنینی با افت کیفی و توقف‌های مکرر روبرو می‌کنند. علاوه بر این دستگاه‌های چینی در بخش پرس خود ضعف دارند که اثر آن در کیفیت خروجی این دستگاه‌ها مشهود است.

مجموعاً باید بگویم پوشش سلفون از خرید خود کمال رضایت را دارد، ما هرگاه در ظرف این چند روز سؤالی پیرامون این دستگاه داشته‌ایم مجموعه صفر تا صد و بخش خدمات پس از فروش آن پاسخگوی ما بوده‌اند و به نظر من این نکته قوت قلبی را در تولیدکننده ایجاد می‌کند که باعث دلگرمی او شده و وی همین حس را به مشتری و مصرف‌کننده نهایی خود نیز تعمیم می‌دهد. ما در ادامه‌ی همکاری‌های خود با مجموعه متعهد و متخصص صفر تا صد، از چسب‌های ارائه شده توسط آنان نیز سود می‌بریم که در این مورد هم باید گفت که این مجموعه ما را با کیفیتی کاملاً متفاوت و بی‌رقیب نسبت به محصولات رایج بازار روبرو کرده است.

پوشش سلفون طی همکاری‌های خود با مجموعه‌ی صفر تا صد به موفقیت رسیده و اتفاقات خوبی را تجربه کرده است. ما همان‌طور که در خلال بحث اشاره شد، یک مجموعه‌ی تخصصی در حوزه پس از چاپ هستیم و من به‌عنوان مدیر پوشش سلفون می‌خواهم این مسیر را ادامه دهم و توسعه‌پذیری بیشتر مجموعه ما نیز در همین راستا خواهد بود.

همکاران صنف چاپ پوشش سلفون را به‌عنوان یک مجموعه قابل‌اعتماد در حوزه پس از چاپ می‌شناسند و تلاش ما نیز حفظ این حس و تقویت آن است. ما اکنون انبار بزرگ و مجهزی را در اختیار داریم و نگرش مدیریتی‌مان به‌گونه‌ای است که همواره دو ماه محصولات مصرفی خود را تا حدود ۱۰ تن در مجموعه انبارش می‌کنیم و در این ‌بین مجموعه‌ای حرفه‌ای چون صفر تا صد یکی از پشتیبانان همیشگی‌مان محسوب می‌شود.

ما اکنون دستگاه‌های موجود را به بهترین وجهی چیدمان کرده‌ایم و خط تولیدمان به‌خوبی پاسخگوی سایر نیازهای مشتریان است. ما توانسته‌ایم با نگاهی تخصصی سایزهای مختلف و معمول را پوشش دهیم و در کسب رضایت مشتریانمان موفق عمل کنیم که باید بخشی از آن را مرهون زحمات مجموعه‌هایی چون صفر تا صد بدانیم.

بیشتر بخوانید: چاپ شهریور؛ تجهیز با صفر تا صد

پوشش سلفون مجموعه‌ای پویا و رو به توسعه است و برنامه‌ی مدونی برای توسعه‌ی خود دارد، ما در نظر داریم برای پوشش بیشتر نیازهای مشتریان طی سال ۱۳۹۹ یک دستگاه چهار و نیم ورقی ‏یو وی سیلک ساکورایی را به خط تولیدمان اضافه کنیم که خوشبختانه نمایندگی این برند معروف جهانی نیز در اختیار مجموعه دوست و همکار ما، صفر تا صد است و این خرید را برای ما دلچسب‌تر و مطمئن‌تر می‌کند؛ همکاری با یک مجموعه‌ی حرفه‌ای تجربه‌ای است که همگان از تکرار آن استقبال می‌کنند.

نویسنده: میلاد حاتمی لندی

منتشر شده در شماره ۱۸۱ نشریه چاپ و نشر – بهمن ماه ۱۳۹۸

مقاله قبلیبزودی پخش برنامه «کتاب تهران» از شبکه پنج سیما
مقاله بعدیشرایط کاغذ در مقواسازی (کروگیت)

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.