شناخت چاپ به عنوان یک صنعت ضروری است

    گفت و گو با بزرگان صنعت چاپ به بهانه روز ملی صنعت چاپ

    0
    55
    میریونس جعفری شناخت چاپ

    در آستانه روز ملی صنعت چاپ با میریونس جعفری نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران پیشکسوت این حوزه به مصاحبه نشسته‌ایم. او ضمن بیان تبریک روز ملی صنعت چاپ کشور به فعالان این حوزه بر ضرورت شناخت چاپ به عنوان صنعت تأکید کرد. این گفت و گو درحالی صورت گرفت که چند روزی بیشتر به روز ملی صنعت چاپ نمانده است. حوزه ای که بیش از یکصد سال در تاریخ کشور ما قدمت دارد و راه های فراوانی را به سوی پیشرفت علم و فن آوری گشوده است.  در ادامه با ما همراه باشید.

    میریونس جعفری نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در آستانه روز بزرگداشت صنعت چاپ به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: همان‌طور که می دانید یازدهم شهریورماه به نام روز صنعت چاپ نام گذاری شده است؛ از سال ۱۳۸۲ که این نام گذاری صورت گرفته ما هر سال شاهد برپایی جشنی به همین مناسبت از سوی وزارت ارشاد و یا اتحادیه هستیم. در این روز از پیشکسوتان، کارگران ماهر و کارآفرینان این بخش تقدیر  می شود.

     

    شناخت چاپ به عنوان صنعت

    وی در ادامه افزود: امیدوار هستیم که صنعت چاپ روز به روز رونق بیشتری پیدا کند، اتحادیه چاپخانه داران تهران در چند سال اخیر توانسته است اقدامات خوب و موثری در جهت شناساندن جایگاه این حوزه به مردم و مسئولان دولتی انجام دهد. پیش از این نیز اتحادیه فعال بود اما تنها برای رفع امورات چاپخانه داران؛ مطالبه گری امروز اتحادیه چاپخانه داران تهران، در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

    جعفری در ادامه اظهار داشت: متولی صنعت چاپ در حال حاضر مشخص نیست. این حوزه همچنان بلاتکلیف است؛ ما امیدوار هستیم تا بالاخره روزی متولی خوبی برای صنعت چاپ تعیین شود. متولی که حافظ منافع این بخش باشد و زمانی که ما به کاغذ، تسهیلات و یا ارز نیاز داریم این موارد را از دولت برای صنعت چاپ مطالبه کند. باید بگویم صنعت چاپ کشور تا به امروز متولی دلسوز نداشته است.

    وی تصریح کرد: ما امیدواریم تا وزارت صمت یا ارشاد بتوانند شرایطی ایجاد کنند که فعالان صنعت چاپ قادر باشند حداقل ماشین آلاتشان را به روز کنند؛ چرا که این حوزه هر سال به لحاظ تکنولوژیک در حال توسعه و تغییر است. شناخت چاپ

    نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران افزود: ما از دید وزارت صمت جزو اصناف خدماتی محسوب می شویم و این در حالی است که حوزه چاپ به لحاظ فنی و تکنولوژی باید در زمره صنایع قرار گیرد. زمانی که چاپخانه داران به بانک مراجعه می کنند با آن ها به عنوان مشاغل خدماتی برخورد می شود و وامی که به آن ها تعلق می گیرد با بهره ۲۲ درصدی حساب می شود؛ این در حالی است که  ۶ سال پیش به این شکل نبود و جوازهای ما صنعتی و تولیدی محسوب می شدند. این یکی از مواردی است که امید داریم تا مسئولان با توجه ویژه خود به حل آن همت گمارند.

    بیشتر بخوانید: معرفی جایگاه صنعت چاپ؛ رسالت فعالان این حوزه

    جعفری در پایان ضمن تبریک این روز به کارگران زحمتکش صنعت چاپ و سرمایه‌گذاران این حوزه اظهار داشت: آرزوی بنده این است که مسئولان وزارت صمت و ارشاد و همچنین اتحادیه به نیازهای صنعت چاپ کشور توجه ویژه ای مبذول دارند و برای حل آن ها اقدامات مؤثری انجام دهند یکی از مهم‌ترین مواردی که مسئولان باید به آن التفات ویژه‌ای نشان دهند مسئله آموزش است. مسئولان باید زمینه های لازم برای آموزش به‌روز فعالان صنعت چاپ را فراهم کنند.

    شناخت چاپ

    مقاله قبلیساعت کار ادارات بنابه تصمیم دولت تغییر می‌کند
    مقاله بعدیواحد تولیدی آنا کارتن آمل به بهره برداری رسید

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.