انستیتو چاپ در دانشگاه امیرکبیر تاسیس می شود

    0
    76
    سمینار «چاپ بسته‌ بندی و توسعه پایدار صنعت چاپ» علی اکبر ابراهیمی

    مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس انستیتو چاپ در دانشگاه امیرکبیر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

    تاسیس انستیتو چاپ؛ پویایی صنعت چاپ

    علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: سال گذشته همزمان با برگزاری اختتامیه بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ تفاهم نامه ای بین دانشگاه امیرکبیر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد.

    وی اذعان داشت: در این تفاهم نامه به بحث تدوین گرایش ها و رشته های چاپ و صنایع وابسته اشاره شد که بتوانیم با تدوین آنها زمینه آموزش در مقطع عالی را داشته باشیم؛ بعد از آن تفاهم نامه نشست هایی بین دانشگاه و دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که در نتیجه رایزنی های انجام شده، اساسنامه تاسیس انستیتو چاپ تدوین و در حال سپری کردن مراحل آخر است.

    مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه هدف ما این است که انستیتو صنعت چاپ در دانشگاه امیرکبیر و با حمایت وزارت ارشاد راه اندازی شود و امیدواریم با تاسیس این مرکز یا انستیتو چاپ شاهد پویایی و نگاه علمی هرچه بیشتر نسبت به این صنعت باشیم. انستیتو چاپ 

    ابراهیمی تصریح کرد: ما معتقدیم هرچه تعداد دانش آموختگان صنعت چاپ در مقاطع تحصیلی متوسطه یا تحصیلات تکمیلی بیشتر باشد، تحولات بیشتری متناسب با نیازهای روز جامعه اتفاق خواهد افتاد. چراکه دانش و دانشگاه حلقه توسعه صنعت چاپ هستند و هرچه بیشتر توسعه یابد رشد و تعالی بیشتری را به همراه خواهد داشت. حتی این دانش زمینه ای برای خودکفایی و بی نیاز شدن از هر نوع وارداتی را فراهم می کند. اگرچه امروز ما شاهدیم بخش عمده تولیدات در داخل کشور انجام می شود.

    بیشتر بخوانید: تبریز در نور؛ یک روایت چاپی

    مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با گسترش آموزش رشته چاپ در مقطع متوسطه توضیح داد: کارگروه آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تفاهم نامه ای که سال گذشته با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرد، هشت رشته و ۲۱ مهارت را تدوین کرد. ما این مهارت های فنی دوره متوسطه را پایه ای برای دوره آموزش عالی می بینیم تا به این شکل شاهد توسعه هرچه بیشتر علمی صنعت چاپ کشور باشیم.

    مقاله قبلیبرخورد با متخلفان و ایجاد آرامش در بازار نوشت‌ افزار
    مقاله بعدیالزام تغییر رنگ علامت استاندارد مشکل جدید تولیدکنندگان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.