نظام مالیاتی کشور هوشمند می شود

    0
    39
    مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی ضمانت بانکی

    سخنگوی سازمان مالیاتی: با تغییر مسیر ریل در نظام مالیاتی کشور، مالیات ستانی به شیوه جدید و به طور هوشمند انجام می‌شود.

     به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه تغییر ریل در نظام مالیاتی کشور ایجاد خواهد شد، گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به‌عنوان بستر اجرای ارزش افزوده مصوب شده و از آبان ۱۴۰۱ اجرایی و ارتقا یافت تا امروز که در حال تکمیل است.

    بر اساس این گزارش مهدی موحدی بکنظر اظهار داشت: به واسطه تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه‌های فروشگاهی که در آینده به تایید شورای نگهبان می‌رسد، می‌توان شرایط را برای اجرای قانون سهل‌تر و کامل‌تر کرد.

    وی درباره نظام مالیاتی کشور بیان کرد: نظام مالیاتی جدید به طور هوشمند انجام می‌شود تا مردم و مودیان دچار فرایند مالیات ستانی نشده و به طور مجازی بتوانند اظهارنامه خود را با ارائه صورت‌حساب‌های الکترونیک ثبت کنند.

    سخنگوی سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: ثبت الکترونیک صورتحساب‌ها ملاک صحت اظهارنامه مودیان است و به جز یک درصد معدود مودیان بزرگ که بنا بر شغل و کسب‌شان به‌صورت دستی رسیدگی مالیاتی انجام می‌شود.

    بیشتر بخوانید: دوره آموزشی آشنایی و تسلط بر پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی برگزار شد

    موحدی بکنظر در خصوص محاسبه مالیات کسانی که در ساخت و ساز خانه‌ها فعالیت دارند، بیان کرد: سازمان مالیات با توجه به سامانه‌ها و مراجع مختلف در حال شناسایی و رصد مودیان در حوزه‌های مختلف است؛ چون به‌عنوان بخشی از حکمرانی اقتصادی کشور باید بر حکمرانی پولی و مالی کشور نظارت و از آن حفاظت کند.

    وی یکی از موارد قانونی مالیات بر عایدی سرمایه را رصد و اجرای قانون، ارتباط با زنجیره اموال منقول و غیرمنقول مثل املاک مسکونی و تجاری، خودرو، سکه، طلا و ارز دانست تا از سفته بازی و سوداگری در این بازار‌ها جلوگیری شود.

    نظام مالیاتی کشور هوشمند می شود

    مقاله قبلیسمینار چالش‌ های صنعت پلاستیک با پیگمنت‌ ها برگزار شد
    مقاله بعدیروش های مدرنیزه کردن قیف فروش یک شرکت

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.