رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و نقد فعالیت های مدیرکل دفتر چاپ و نشر

    0
    191
    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    روایت رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از خواسته هایی که مسکوت ماند

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در نشست نقد و بررسی آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ که با حضور تنی چند از بزرگان و فعالان صنعت چاپ، برگزار شده بود به چرایی موضع گیری اخیرش در برابر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و برخی از فعالیت های مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقد کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین چندی پیش روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران طی چند ویدیو گزارشی از جلسه نقد و بررسی بررسی آیین بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ را منتشر کرد که در آن مراسم احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، به نقد عملکرد مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، پرداخته بود. وی در بخشی از این نشست بیان کرد: در اواخر مسئولیت جناب صالحی به عنوان وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مشکلاتمان در حوزه دستورالعمل ها برای صنف چاپ با وی سخن گفتیم. به دستور ایشان این مسائل را به صورت مکتوب درآورده و خدمت ایشان ارائه کردیم.

    وی ادامه داد: جناب صالحی نیز آن را به مدیرکل دفتر چاپ و نشر وقت یعنی آقای دانش ارجاع داد. وقتی به آنجا برای امضا مراجعه کردیم متوجه شدیم که همه مواردی که به حق بود را رد کرده بودند. تنها یک بند را پذیرفته بودند که ما هم گفتیم این را هم امضا نکنید چون ما از خواسته به حق صنفمان گذشتیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران افزود: پس از آن در زمان انتخاب مدیرکل دفتر چاپ و نشر بار دیگر به وزیر نامه نوشتیم. از آنجا که اعتقاد داشتم فردی که می خواهد مسئولیت این صنف را برعهده بگیرد باید فردی شایسته و کارآمد برای صنعت چاپ باشد، در آن نامه به مهمترین شاخصه هایی که باید آن فرد مسئول داشته باشد، اشاره کردیم. زیرا صنعت چاپ برای پیشرفت نیازمند به چنین فرد با آن شاخصه های ذکر شده در نامه بود.

    ابوالحسنی اذعان داشت: وقتی جناب ابراهیمی انتخاب شد از ما خواستند که از ایشان حمایت کنیم که ما هم در اتحادیه پذیرفتیم. البته همان زمان هم گفتیم که دغدغه ما عدم همراهی ایشان با صنف است اما با این وجود طبق درخواستی که از ما شده بود، تمام قد پشت ایشان بودیم. پس از آن نزد وزیر رفتیم و خواسته هایمان را مطرح کردیم، ایشان هم گفت که مسائلتان را مکتوب کنید. ما هشت خواسته داشتیم که آن را مکتوب کرده و تقدیم وزیر کردیم. جناب وزیر هم نامه را امضا کرد و زیر آن خطاب به زیرمجموعه خود نوشت که اقدام شود و گزارش آن به من ارائه شود.

    وی افزود: پس از گذشت هشت ماه با وجود اینکه وزیر صراحتا دستور پیگیری خواسته های ما را داده بود، آن نامه ای که به بخش پایین تر از وزیر ارجاع شده بود، همینطور مسکوت باقی مانده بود. با پیگیری مجدد برای نامه پیرو زدند اما بار دیگر بعد از گذشت یکسال بازهم به آن اهمیتی داده نشد. بنابراین بار دیگر نامه زدیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران بیان داشت: خواسته ما ناحق نبود اما هرکس به هرشکلی که با اتحادیه مشکل داشت را آنجا جمع می کردند. مگر مسئله من شخصی بود؟ بدتر از آن این است که به خاطر مشکلاتی که برخی با من دارند، خواسته های یک صنف را نادیده می گیرند. تمام حرف من این است که چرا صنعت چاپ با جایگاهی که دارد به روز نیست؟ چرا بودجه ای که دوبرابر انتخابات آمریکا است باید به یک شخص داده شود درصورتی که می تواند برای توسعه صنعت چاپ در اختیار صنف قرار بگیرد.

    وی افزود: ارشاد به عنوان متولی صنعت چاپ باید بداند که در این صنف چه می گذرد. اگر در جریان نیست که متاسفم اگر هم در جریان هست چرا باید رقم به این سنگینی را در اختیار یک نفر بگذارد که آورده ای هم تا کنون برای صنف چاپ نداشته است؟ این در شرایطی است که ماشین آلات و مواد اولیه ای که در گمرک برای مجموعه دبش خوابانده اند رقم بالایی است. مگر این برای بیت المال نیست؟

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: وزیر ارشاد انسان بسیار خوبی است اما چرا درحالی که از خروجی فعالیت هایش در زمینه های مختلف سخن می گوید اما در رابطه با چاپ سخنی نمی گوید؟ یک پدر نمی تواند بگوید من این فرزندم را می بینم اما فرزند دیگرم را نمی بینیم! کدام پدری است که وقتی میوه ای برای خانه اش می خرد انتظار تشکر داشته باشد؟ چرا که وظیفه او تامین مایحتاج فرزندانش است. اگر ما زیرمجموعه ارشاد هستیم، چرا دیده نمی شویم؟ حتی یک کار نیست که آنها بتوانند در یکسال اخیر نام ببرند که برای صنعت چاپ انجام داده باشند. رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    وی اظهار داشت: اینکه به بهانه انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، من را به عنوان رئیس اتحادیه چاپخانه داران به نشست شورای سیاست گذاری دعوت نمی کنید، اهمیتی ندارد چرا که این نشان می دهد شما به عنوان متولی صنعت چاپ، پاسخی برای نقدهایی که مطرح می شود، ندارید.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران توضیح داد: من می گویم ارشاد یا متولی من هست یا نیست، اگر هست باید پاسخی برای این داشته باشند که چرا مشکل ارز برای صنعت داریم؟ آیا این خواسته ناحقی است که می خواهیم یک نفر به نمایندگی از اتحادیه در کمیته ای که مسئول تصمیم گیری برای سفارش کارهای چاپی در خارج از کشور است عضو شود؟ چرا که این ما هستیم که می توانیم از نوع چاپ یا مشاوره در رابطه با سرمایه گذاری ها به عنوان کارشناس این حوزه نظر بدهیم.

    وی ادامه داد: در پاسخ به این خواسته به من اعلام شد که شما می توانید حضور داشته باشید اما حق رای نخواهید داشت. این پاسخ نشان داده تا چه اندازه مدیران مرتبط در وزارتخانه نسبت به همکاری تشکل ها و نمایندگان بخش خصوصی صنعت چاپ، ناهماهنگ و غیرهمسو هستند.

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران تصریح کرد: ما تنها اتحادیه ای هستیم که کلاس های آموزشی را به شکلی اصولی برگزار کردیم اما دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با وجود وعده هایی که در باب حمایت از آموزش و پرپایی دوره های آموزشی می دهد؛ نه تنها تاکنون هیچ کمک مالی در اختیار اتحادیه چاپخانه داران تهران قرار نداده است بلکه نزدیک به دو سال است که از پرداخت حق الزحمه یکی از اساتید دوره که قبلا نسبت به آن متعهد شده بود، نیز امتناع می کند. چه کسی باید پاسخگوی این حقوق از دست رفته باشد؟ این دست از کارشکنی ها در دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد زیاد است.

    بیشتر بخوانید: برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری صنعت چاپ و مباحث مطرح شده

    وی خاطرنشان کرد: درحالی که اقدامات اتحادیه چاپخانه داران برای واگذاری زمین به صنف چاپ در بخشی از اراضی شهرک های صنعتی اطراف تهران در شرف امضای توافق نامه است؛ متاسفانه شاهد هستیم مدیرکل دفتر امور چاپ به جای همکاری با اتحادیه، با شرکت تعاونی و نهادهای غیرمرتبط جلسه می گذارد و به آنها برای گرفتن زمین در شهرک های صنعتی وعده همکاری می دهد!

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در پایان گفت: درحالی که مدیرکل دفتر چاپ ونشر وزارت ارشاد در طول دو سال گذشته هیچ کار مفیدی برای تحقق مطالبات صنف چاپ انجام نداده، با این حال به جای پاسخ به نقدهای مطرح شده، بنده به عنوان رئیس اتحادیه چاپخانه داران را داعشی می خواند و متهم به رفتارهای غیردینی می کند! رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران

    مقاله قبلیبرگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به صورت هایپر
    مقاله بعدیمدیرعامل تعاونی لیتوگرافان: رژیم صهیونیستی ننگی ابدی بر دامان بشریت است

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.