تجمیع صنایع چاپ و نشر با ایجاد شهرک‌ های صنعتی

    گفت و گو با علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر ارشاد

    0
    64
    علی اکبر ابراهیمی تجمیع صنایع چاپ و نشر

    تفاهم‌نامه همکاری تجمیع صنایع چاپ و نشر

    تفاهم‌نامه همکاری تجمیع صنایع چاپ و نشر با ایجاد شهرک‌های صنعتی ازسوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ علی‌اکبر ابراهیمی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه صنعت چاپ، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و نقش صنعت چاپ و نشر در عرصه‌های فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و ضرورت ایجاد و تجمیع صنایع چاپ و نشر و فعالیت‌های مختلف این صنعت در قالب شهرک‌های صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

    وی با اشاره به موضوع این تفاهم‌نامه، توضیح داد: همکاری و اهتمام در ایجاد و تجمیع صنایع چاپ و نشر در شهرک‌های صنعتی، این تفاهم‌نامه در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین بر همکاری برای صدور مجوز و پیش‌بینی امکان احداث واحدهای چاپ و بسته‌بندی در شهرک‌های صنعتی با توجه به الزامات و نیازی که در تکمیل فرآیند و چرخه تولیدات تاکید شده است.

    ابراهیمی افزود: در این زمینه همکاری برای تاسیس شهرک‌های جدید چاپ و نشر در استان‌های مستعد و فراهم کردن امکان برخورداری واحدهای چاپ و نشر از زمین‌های مناسب در سایر شهرک‌های موجود برای امکان تجمیع واحدهای مربوطه در قالب منطقه صنعتی، ازجمله تعهدات سازمان شهرک‌ها است.

    وی در ادامه از همکاری برای حمایت از واحدهای چاپ و نشر فعال در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: این کار را باید از طریق ارائه تسهیلات از صندوق‌های حمایتی به‌ویژه صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و فراهم کردن شرایط آن از طریق ترهین وثیقه‌های مشترک انجام داد.

    ابراهیمی با اشاره به پیش‌بینی اقدامات دیگر برای این تفاهم‌نامه، یادآور شد: در این حوزه همکاری و حمایت در زمینه ایجاد زون تخصصی چاپ در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نکته مهمی است که در قالب تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

    مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برخی از تعهدات معاونت فرهنگی اشاره کرد و گفت: ارائه دانش فنی و مهندسی چاپ و نشر مورد نیاز به سازمان برای ایجاد شهرک‌های چاپ و نشر، معرفی دارندگان پروانه تاسیس چاپخانه‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای برخورداری از امکانات و تسهیلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی همچنین انجام فعالت‌های ترویجی و تبلیغی برای تشویق اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های چاپ و نشر برای حضور در شهرک‌های صنعتی و توسعه و تقویت خوشه‌های صنعتی، استارت‌آپ‌ها و واحدهای فناور چاپ و بسته‌ّبندی در سطح شهرک‌ها ازجمله این تعهدات هستند.

    بیشتر بخوانید: ساخت شهرک صنعتی چاپ در ملارد یا شمس‌آباد

    وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان معاونت صنایع کوچک سازمان و دفتر چاپ خبر داد و تاکید کرد: محدوده جغرافیایی این تفاهم‌نامه، سراسر کشور است و این کمیته در صورت نیاز، جلسه‌های مشترک در سطح بالاترین مقام سازمان و معاونت برای اتخاذ تصمیم‌های لازم و ارائه راهکارهای عملی برگزار می‌کند.

    تجمیع صنایع چاپ و نشر

    مقاله قبلیبیست و سومین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی برگزار شد
    مقاله بعدیحمایت خانه کتاب از فعالیت‌ های کتاب‌ محور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.